.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2025 03:23:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Układ chłodzenia
PostNapisane: 24.wrz.2005 12:23:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2005 12:04:56
Posty: 59
Lokalizacja: Kętrzyn
ekhmm...Znowu mam problem. W uładzie chłodzenia w moim audi prawie zawsze po jeździe są wycieki płynu chłodzącego. Wczoraj jeździłem samochodem a dzisiaj rano zauważyłem małą kałuże płynu :< . Wygląda to tak jakby coś sie zapowietrzało. Wiecie o co chodzi????? Może jakieś porady??? Coś dokładniej sprawdzić???

_________________
AUDI b4 92r.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2005 13:00:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 00:49:46
Posty: 510
Lokalizacja: WROCŁAW BOLESŁAWIEC
Siemka, mam podobny problem....Niedawno wymieniałem nagrzewnice bo cieklo mi do srodka auta :( Czyli teraz juz nagrzewnica odpada bo jest nowa i wszystko pod konsolna jest ok...ale przed wyjazdem z garazu w zbiorniczku wyrownawczym jest wiecej plyny (zaraz pod max) a kiedy wracam autem do domu i zagladam pod maske plynu jest juz mniej - moze przy nagrzanym silniku ta woda gdzies sie rozchodzi czy jak??Bo w sumie nic mi nigdzie nie kapie ale raz na miesiac musze dolac kapke wody, czyli gdzies to ucieka - czy to jest normalne??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2005 13:13:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Najpierw ustal skąd Ci cieknie. Jak już będziesz miał porządnie rozgrzany silnik, macha w górę i oblukaj dokładnie. Prawdopodobnie gdzieś Ci któraś złączka nie trzyma i ciśnienie wywala płyn, możesz na początek zmienić korek w zbiorniku wyrównawczym, może zaworek się przyciął.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2005 13:22:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2005 12:04:56
Posty: 59
Lokalizacja: Kętrzyn
Oblukałem go już kilka razy. Na rozgrzany silniku wycieków jakoś nie widać ale jak wracam z trasy i troche postoi to wtedy chyba gdzieś cieknie z przewodów przy chłodnicy i z jednego przedwodu który idzie do nagrzewnicy. Jakieś pomysły??

_________________
AUDI b4 92r.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2005 13:51:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
ja mam problem że mi sie auto cześto zapowietrza ;/i reduktor zamarza od gazu

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Układ chodzenia
PostNapisane: 24.wrz.2005 22:07:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Cześć.
Jeżeli masz niesprawny korek w układzie chłodzenia, który utrzymuje ciśnienie w nim to woda w normalnym ciśnieniu otoczenia gotuje się w 100 st. i po zgaszeniu silnika odparowuje. Natomiast jeżeli masz sprawny układ chłodzenia to na ciepłym silniku nigdy nie znajdziesz wycieków - bo wszystko się rozszerza.
Proponowałbym ci abyś zdjął osłonę silnika i podłożył pod niego na całej szerokości papier i rano dowiesz się z której części układu wycieka. Ja miałem coś podobnego - wymieniłem wszystkie opaski
na złączach i wszystko się uspokoiło. Naturalny ubytek płynu chłodzącego miesięcznie z układu jeżeli mieści się w 7% do jego stanu to można uznać, że jest wszystko w porządku.
Pozdro.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2005 10:18:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Yooo25, czasami za zapowietrzanie się układu chłodzenia jest odpowiedzialna uszkodzona uszczelka pod głowicą (kompresja wali do płaszcza wodnego). Ale zamarzanie reduktora to niekoniecznie zapowietrzenie układu. Może to być jakaś niedrożność kanałów wodnych do parownika.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: zamarzanie
PostNapisane: 12.paź.2005 10:40:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2004 12:48:50
Posty: 53
Lokalizacja: Wieluń
Mało płynu w układzie = zamarzanie parownika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: zamarzanie
PostNapisane: 12.paź.2005 10:41:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2004 12:48:50
Posty: 53
Lokalizacja: Wieluń
Mało płynu w układzie = zamarzanie parownika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: zamarzanie
PostNapisane: 12.paź.2005 10:41:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2004 12:48:50
Posty: 53
Lokalizacja: Wieluń
Mało płynu w układzie = zamarzanie parownika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2005 16:46:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2005 20:18:37
Posty: 528
Lokalizacja: Łódź
Witam miałem kiedyś wyciek płynu ale tylko na zimnym silniku po nocy. Po rozgrzaniu silnika jak ręką odjął co ciekawe okazało się że na zimnym silniku jeden przewód można było ręką obracać na króćcu taki był luźny a jak się trochę rozgrzał (rozszerzył) to było tak szczelnie że nawet nie chciał drgnąć.

A co do obniżania poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym na gorącym silniku to normalne bo wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia dzięki zaworkom w korku (po to żeby zwiększyć temperaturę wrzenia płynu) a co za tym idzie pęcznieją przewody gumowe od wytworzonego ciśnienia.

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiamy M&M

A4 B6 Avant
80 B4 Avant (stary grzechotnik)
80 B3
80 B2 GL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2005 16:52:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Istnieje tez mozliwosc ze cieknie ci z pompy plynu chl. :( Przez to nnie widac zadnych wyciekow przy chlodnicy i wezach

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Układ chodzenia
PostNapisane: 13.paź.2005 01:23:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
Czesław Grzelec napisał(a):
Cześć.
Jeżeli masz niesprawny korek w układzie chłodzenia, który utrzymuje ciśnienie w nim to woda w normalnym ciśnieniu otoczenia gotuje się w 100 st. i po zgaszeniu silnika odparowuje. Natomiast jeżeli masz sprawny układ chłodzenia to na ciepłym silniku nigdy nie znajdziesz wycieków - bo wszystko się rozszerza.
Proponowałbym ci abyś zdjął osłonę silnika i podłożył pod niego na całej szerokości papier i rano dowiesz się z której części układu wycieka. Ja miałem coś podobnego - wymieniłem wszystkie opaski
na złączach i wszystko się uspokoiło. Naturalny ubytek płynu chłodzącego miesięcznie z układu jeżeli mieści się w 7% do jego stanu to można uznać, że jest wszystko w porządku.
Pozdro.
sprawdż tak jak kolega napisał na zimnym ale ale przed sprawdzenim odkręć korek :!:

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: