.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.cze.2025 02:42:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: NG -nakrętki na korbowodach, montaż uszczelki pod głowicš...
PostNapisane: 08.gru.2005 23:29:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2005 21:48:48
Posty: 18
Lokalizacja: Poznań/Gorzów Wlkp.
Witam
Jestem własnie w trakcie remontu silnika NG 2.3 w mojej 'padaczce' (pompowal spaliny do ukladu chlodzenia). Postanowilem robic to samemu, w zwiazku z tym mam kilka pytan:
-czemu sluza naciecia na nakretkach mocujacych stopki korbowodów, czy ma znaczenie krora strona je dokrece?
-czy uszczelke pod glowica powinno sie zakladac na sucho, czy czyms ja posmarowac, jesli tak to czym?
-jaki luz ma prawo miec tlok w cylindrze (w plaszczyznie prostopadlej do osi cylindra oczywiscie) po przetoczeniu rowkow pierscieni i dopasowaniu nowych pierscieni? u mnie mozna go przesuwac okolo 0,3mm

I jeszcze jedna sprawa. Samochod jest na podnoœniku, gdy zlapie wal napedowy i obracam go reka moge go obrucic o jakies 20st. i obraca sie tylko tylne kolo (jedno bo drugie ma zapieczony zacisk i sie ciezko obraca zanim sie nie nagrzeje troche) potem dopiero czuc wiekszy opor i zaczynaja sie obracac przednie kola. Podczas jazdy szarpie gdy puszczam gaz i auto zaczyna hamowac silnikiem. Gdzie szukac przyczyny: torsen, przedni mechanizm roznicowy czy jeszcze cos innego?
Pozdr.

_________________
Marek 'MiB'
Audi 90 quattro '89 po przejściach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2005 06:54:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
- nakrętki kręcisz przeciwną stroną koronki (czyli płaską stroną).
- uszczelka ma być osadzona na sucho zaraz po wyciągnięciu jej z opakowania, powierzchnie idealnie odtłuszczone!
- 0.3 to jeszce w miare ujdzie, ale co do tych rowków to co ty kombinujesz? aż tak rozwalone były?
- co do napędu to...wszystko na raz daje luz, wiadomo.

co do składania to czystość hirurgiczna obowiązuje.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2005 08:19:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
z tymi tlokami i pierscieniami...

wsadz sam pierscionek do cylindra i sprawdz luz na zamku.
tloki sa mniejsze od cylindra, szczegolnie na gorze, w dol sie lekko rozszerzaja, takze delikatnie beda sie ruszac.

P.S. dlaczego wymieniasz pierscionki???

sprawdz czy próg na cylindrach jest wyczuwalny palcem, jesli tak, to istnieje ryzyko, ze pierscionki, ktore zakladasz pekna niebawem. mialem tak u siebie, pekly po 8tys km > cyl. byl owalny i nie mogly sie wpasowac.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2005 22:19:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2005 21:48:48
Posty: 18
Lokalizacja: Poznań/Gorzów Wlkp.
Z tymi nakretkami to dalej nie wiem, one sa plaskie z obu stron, naciecia sa na plaszczyznach wspolpracujacych z kluczem. dokrecilem je tak jak byly wczesniej na 30Nm + 1/4obrotu i mam nadzieje ze sie nie poodkrecaja :)
Czystosc staram sie zachowac, oddali mi dzis glowice po frezowaniu gniazd i zaworow. tylko nie wiem po co ja poskladali skoro jej nawet nie wyczyscili, cala w oleju i ziarenkach scierniwa (albo piasku ;-) ) Musialem ja poraz kolejny rozlozyc, jutro bede probowal jakos wyczyscic benzyna i powietrzem.
Prog na cylindrach byl raczej niewyczuwalny,wiec jestem dobrej mysli, pierscienie wymieniam bo mialy spory luz (w kierunku osi cylindra). luz na zamku w nowych pierscieniach wlozonych na sucho byl ok.
Dzieki za pomoc

_________________
Marek 'MiB'
Audi 90 quattro '89 po przejściach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2005 12:09:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
co do tych nakrętek to one są chyba fabrycznie jeszcze zaciskane, stąd te nacięcia (myślałem o innym typie nakrętek).
Ja dodatkowo zalewam nakrętki farbą po dokręceniu.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: