.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.mar.2025 23:17:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jeszcze raz problem z licznikiem
PostNapisane: 26.paź.2004 19:02:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
AUDI 100 2.0E z 1990r. (kaseta). Licznik elektroniczny.
Licznik został cały rozebrany (w środku wyglądał jak nówka), wszystkie styki zostały przeczyszczone, podejrzane luty przelutowane jeszcze raz, no i po złożeniu wszystko było dobrze przez 30 kilometrów, a potem zaczęło się po staremu:
przy prędkości np 60 km/h strzałka prędkościomierza skacze sobie między 40 a 60 km (przy innych prędkościach zachowuje sie tak samo, przy 80km/h strzałka biega od 60 do 80 km), a w tym czasie licznik kilmetrów stoi w miejscu.
Te objawy nie są stałe - nasilają się, gdy na dworze jest ładna pogoda (cieplo, sucho lub gdy dłużej pojeżdżę samochodem - tak, jakby coś się w środku licznika nagrzewało i przestawało łączyć) Do niedawna skutkowała najlepsza metoda - walnięcie pięścią z góry w deskę rozdzielczą - działało. Ostatnio i to nie skutkuje.
I jak mu się chce: albo wskazuje poprawnie prędkość i nabija kilometry - albo (mimo wszystkich dotychczasowych zabiegów) nie kręci.
Pozostałe części deski rozdzielczej (obrotomierz, oświetlenie, control check i wszystkie kontrolki) działają bez zarzutu - a to, co dla mnie obecnie najważniejze - kręcenie kilometrów leży. Nie wiem w związku z tym ile mi pali na gazie (a właśnie założyłem instalację) a ile na benzynie.

POMOCY !!!

Co robić ??? W czym tkwi problem ??
Mechanicy, u których byłem z tym problemem, mówią, że najlepiej wymienić całą kasetę. Ale ja szukałem w najbliższej okolicy (facet chandlujący częściami używanymi szukał mi nawet takiego licznika - z check controlem) w Niemczech - i nie znalazł.
Może ktoś ma taki na zbyciu (dobry i za małą cenę - bo wszystko wydałem na gaz :D ).
A może ktoś wie, czy z tym moim licznikiem można jeszcze coś zrobić (ALE CO ???), żeby poprawnie pracował ?
Czekam z pokorą na wszelką formę pomocy.
Pozdrawiam

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2004 23:13:52 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
mozna go naprawic ... tylko trzeba to jeszcze raz dokladnie przejzec ... robilem juz takie liczniki i faktycznie , latwo nie jest ale jest to wykonalne tylko trzeba przy tym posiedziec i zwrocic uwage przede wszystkim na miejsca w ktorych moga wystapic pekniecia druku czyli przy wszystkich punktach lutowniczych ...tego nie widac golym okiem ani nawet z pozoru pod powiekszeniem , to pojawia sie dopiero po przegieciu styku lub plytki w okolicy styku . Trzeba to robic umiejetnie bo taki zabieg moze tez wywolac dalsze uszkodzenie licznika

jak chcesz , mozemy sie jakos umowic to moge sie zajac tym licznikiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 00:05:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Opowiem jako anegdote, bo taki wlasnie problem z moim licznikiem juz rozwiazalem.
Moj poprzednik, czy inny mechanior wyjmojac licznik nie zwolnil zawleczek na wtyczkach i wyrwal kawalek plytki. :/ Potem to ratowal, tzn. druk naprawial kawalkami drutu cynowego zamiast uzywajac srebrzanki albo przynajmniej cynowanego drutu miedzianego. Efekt oczywisty, dzialalo kilka zaledwie m-cy.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 08:55:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2003 13:44:07
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa-okolice
hans napisał(a):
mozna go naprawic ... tylko trzeba to jeszcze raz dokladnie przejzec ... robilem juz takie liczniki


Potwierdzam słowa Hansa, u mnie naprawił i wszystko bangla jak potrzeba. Jeszcze raz dzieki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 17:59:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 13:29:32
Posty: 76
Lokalizacja: Częstochowa
Wyglada na to ze to typowy problem. Kiedys mialem cygaro i mialem podobny problem po dluzszej jezdzie falowala mi predkosc tak mniej wiecej o 10 do gory i w dol.
Bylem u elektryka kombinowali i rozkladali rece.
Szkoda ze wtedy nie mialem dostepu do netu moze by sie cos poradzilo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odnośnie liczydła
PostNapisane: 28.paź.2004 20:28:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2004 20:14:12
Posty: 19
Lokalizacja: Kraków
Ja chciałem zapytać czy czasem za to zliczanie kilosów nie jest odpowiedzialny jakiś stabilizator napięcia. Bo mi koleś tak podpowiadał. Mam tez problem z liczydłem tylko taki że wogóle nie chodzi wskazówka od kilosów w audi 80 z 90roku. Jak ktoś wymienił jakis elemencik i zagadało to jaki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: odnośnie liczydła
PostNapisane: 28.paź.2004 23:17:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2498
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
jaxp napisał(a):
Ja chciałem zapytać czy czasem za to zliczanie kilosów nie jest odpowiedzialny jakiś stabilizator napięcia. Bo mi koleś tak podpowiadał. Mam tez problem z liczydłem tylko taki że wogóle nie chodzi wskazówka od kilosów w audi 80 z 90roku. Jak ktoś wymienił jakis elemencik i zagadało to jaki


-> jak mi przestal nabijac kilometry licznik w b4 '93 to wymienilem liczniki od tamtej pory z mala przerwa mam kompa pokladowego :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: odnośnie liczydła
PostNapisane: 28.paź.2004 23:33:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jaxp napisał(a):
Ja chciałem zapytać czy czasem za to zliczanie kilosów nie jest odpowiedzialny jakiś stabilizator napięcia. Bo mi koleś tak podpowiadał. Mam tez problem z liczydłem tylko taki że wogóle nie chodzi wskazówka od kilosów w audi 80 z 90roku. Jak ktoś wymienił jakis elemencik i zagadało to jaki


a jak telewizor przestaje dzialac to co sie wymienia ? :D .... idz do serwisu RTV i zadaj to pytanie .... tylko schowaj sie zeby cie nie zabili smiechem :D :D :D .... chlop[ie ... licznik to nie kawalek druta z 2ma zlaczkami ... tam troche tego jest i przyczyn niedzialania moze byc tysiace poczawszy od zlego kontktu stykow , poprzez uszkodzenia elementow przewodzacych a skonczywszy na uszkodzeniach polprzewodnikow i elementow pasywnych


a co do stabilizatora to jak sama nazwa mowi stabilizuje on napiecie ktore zasila wszystkie podzespoly licznika i jezeli on ulega uszkodzeniu to przewanie nie dziala caly licznik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2005 21:04:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2004 20:14:12
Posty: 19
Lokalizacja: Kraków
No to tak dla uzupełnienia odnosnie tego stabilizatora i laików co tu chcieli przyśmigac. Teraz mam już pewne wiadomości bo przetestowałem rzecz w liczniku 80-siatki i w vw pasku. Własnie stabilizatr jest tu elementem którego napięcie jest używane do zasilenia wskaźników temperatury i poziomu paliwa. Jeśli są jakies z nim problemy to z reguły przy odpaleniu na zimnym silniku oba wskaźniki działaja a w miarę wzrostu temperatury np. opadaja obydwa. Jest to spowodowane wzrostem prądu przeplywajacego przez stabilizator i jeśli osiągnie pewna wartość powoduje nagrzanie miejsca słabego styku i rozłączenie a jak ostygnie to wiadomo wszystko się kurczy i jest ok. Lutownica i lupa daja niezłe efekty.
No i przepraszam bo głównym problemem było wskazanie predkości. Prędkość jest tu przekazywana w postaci sygnału elektrycznego gdyż w skrzyni biegów jest tachoprądnica. Próbowałbym jeszcze sprawdzić jak się zachowuje napięcie przez nią generowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2005 21:31:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
nie przejmuj się tylko na spokojnie rozbierz jeszcze raz i sprawdz styki luty przejścia wtyczki gniazda ja swój rozbierałem z 10 razy a nie kontaktowało w miejscu które bym nie podejrzewał ale od 6 m-cy jest ok.

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Problem z licznikiem
PostNapisane: 23.gru.2005 13:27:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2005 13:24:26
Posty: 5
Miałem podobny problem z C4 2,8.Okazało się że jak się rozgrzał olej w skrzyni to napęd licznika w skrzyni nie przekazywał sygnału i była dupa. Zmieniłem tulejke i jest o.k.
Pozdr :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2005 20:02:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 22:33:05
Posty: 149
Lokalizacja: KATOWICE GG1281598 tel606133929
U mnie byla taka sama sytuacja okazalo sie ze winna jest kostka brak styku na pinach a wpadlem na to w bardzo prosty sposob podnioslem autko na lewarku i "jechałem" ruszajac kostkami no i doszedlem przeczyscilem zapialem i do tej pory śmiga :peace:

_________________
ObrazekObrazekObrazek
B2 1.8gaznik B/G----->poszlo do zyda
C3 90r 2.3NF B/G AVANT-------->S P R Z E D A M<-------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2005 09:16:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
Pociągnę dalej wątek:
Na razie poradziłem sobie tak, że wymieniłem połowę licznika (tą część z prędkościomierzem i wskaźnikiem paliwa). Póki co - kilometry mi kręci, pod warunkiem, że nie wyzeruję dziennego przebiegu kilometrów (gdy to zrobiłem - przestał kręcić przez pół miesiąca, potem na nowo zaczął). Zobaczymy, co będzie, gdy się ociepli. Jak będzie dobrze, to nie ruszam. W przeciwnym razie będzie mnie pewnie czekała wyprawa do Bydgoszczy do jednego z moderatorów.
Póki co pozdrawiam i życzę Szczęśliwego Nowego Roku, bez problemów z autami (bo to wstyd, żeby Audi - nawet stare - się psuło)

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2005 09:32:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
Objawy ktore opisales DOKLADNIE TAKIE mialem w swoim C3.
Skaczaca wskazowka predkosci i niebijacy licznik kilometrow.
Przyczyna - przepalona sciezka gdzies na plytce drukowanej - po obejsciu przerwania wszystko pieknie smigalo.

Neme

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2005 15:57:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 12:25:17
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa Ursynów
Witam,

ja w moim audi 80 avant 1.6 benzyna, mam tez podobny problem ... odpewnego czasu, podczas jazdy wysiada obrotomierz (wskazowka swobodnie opada do 0 i tam juz zostaje). Jak zgasze autko i za chwilke przekrece kluczyk i wlacze stacyjke, czesc lampek sie nie pali (po odpaleniu silnika rzecz jasna obrotomierz tez nie dziala). Dodam, ze predkosciomierz dziala bezzarzutu caly czas.

Moge tez stwierdzic, ze predkosciomierz/kontrolki po dluzszym odpoczynku i "wystudzeniu" auta dzaialaja znowu dobrze (do czasu, az znowu przestana podczas jazdy).

wyglada mi na podobny problem do opisywanych wyzej ...macie jakies jezscze rady? Ew. gdzie sie udac coby to sprawnie ( i niedrogo) naprawic?

z gory dzieki i serdecznie pozdrawiam wszystkich audimaniakow!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2005 16:12:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
uzupełnił bys profil skąd jesteśto byłoby łatwiej nam ustalić kogoś kto to naprawi/ zobaczy w Twojej okolicy

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2005 18:39:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 12:25:17
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa Ursynów
zrobione :) jestem z wawy (ursynow/kabaty)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2005 18:51:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
a umnie było tak tylko na kostce przy skrzyni nie łączyło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 15:07:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2005 22:40:56
Posty: 56
Lokalizacja: Legnica
witam
u mnie podobny problem tylko odwrotnie całe lato ładnie pięknie przychodzi zima to na zimnym silniku wszystko ok prędkośc nie skacze kilomety bije a gdy sie troche rozgrzeje koniec wskazówka spada na 0 i kilometry stoją zastanawiam się od czego zacząć psikałem kostki kontaktem nie pomogło nie wiem jak myślicie szukać przyczyny czy czekać do wiosny :diabel:

_________________
Krzysiek A6 2,8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 17:05:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
U mnie pomoglo dopiero dobranie sie do kontaktow kostek przy skrzyni przy uzyciu dobrego srubowkreta ;-) Po kilku latach kontakt spray moze sie nie przezrzec.

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: