.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.gru.2024 07:24:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [POZNAN] Test sondy lambda
PostNapisane: 25.lut.2006 08:40:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 20:21:42
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
Szanowni forumowicze,

Czy mógłby ktoś polecic mi jakis zaklad w Poznaniu,
w ktorym zrobie dokladny test sondy
lambda w moim aucie? Robilem juz analize
spalin, wychodzi ze niby jest w normie
no ale spalanko po mieście to mam niewąskie
(przy lekkiej nodze dochodzi do 14).
tak wiec chcialem sprawdzic jeszcze sonde na
testerze, ale nie wiem gdzie!
pozdrawiam,
SW

_________________
Sebastian Wołoszczuk
Audi 80 B4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 09:03:39 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to podlacz voltomierz i sprawdz

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 13:24:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Co powinien pokazać ? (ew. gdzie go podpiąć?)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 13:36:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.maja.2005 19:40:34
Posty: 55
Lokalizacja: kwidzyn>kraków>SUWAŁKI<the end<
.....bez urazy hans ale nie każdy jest tak obcykany jak ty... :) w tych sprawach ....

_________________
b4
Obrazek
www.tas.glt.pl - Team Audi Suwałki
GG : 977811


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 13:55:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Podpinasz miernik (cyfrowy, może być taki za 20 zł z marketu) pod wyjście sygnałowe sondy (nie pod grzałkę) odpalasz autko i jak już się sonda rozgrzeje (powinna w ciągu ok. 30 sek.) to wskazania na mierniku (zakres 2V) powinny sobie ładnie oscylować w przedziale 0,3-0,7V ciągle się zmieniając. Jeśli stoją sztywno na jakiejś wartości np. 0,45V to oznacza, że sonda kaput. Jeśli wskazania zmieniają się ale bardzo powoli, szczególnie przy dodawaniu gazu to oznacza, że sonda zaczyna padać i czas ją zmienić.
I jeszcze jedno prawidłowa mieszanka dla benzyny to napięcie na sondzie (uśredniając) 0,58V, dla LPG odpowiednio 0,46V. Na gazie zakres napięć może być dużo szerszy (0,1-0,8V). Dlatego m.in. trzeba stosować emulatory sondy przy LPG bo ECU takie skoki może potraktować jako błąd i wejść tryb awaryjny.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 15:09:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Dzięki Danek.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: