.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 00:35:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: chcę wyciąć katalizator
PostNapisane: 23.lut.2006 16:17:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Witam przymierzam sie do wyciecia katalizatora.

Ponieważ sam tego niebede robił tylko podjade do kolegi który posiada niezbędny sprzęt (min. spawarke) to musze z góry wiedziec jaki kawałek rury mam znaleźć bo on materiału sam niema a koniecznie chcę żeby nie zostawiać pustej puchy tylko wspawać rurkę i na wierzch puszke (tak dla niepoznaki).
Podobno średnica jej to jakieś 55mm (ręki uciąć niedaje) ale niewiem jakiej grubości szukać. (podobno niemoże być za gruba bo będzie problem z oddawaniem ciepła).

Pytanie kieruje do tych którzy robili to już w swoich zetorach. Jeśli ktoś z was pamięta to jakiej średnicy, długość i z jak grubej blachy szukać materiału.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 16:41:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
mozesz wywalic srodek z kata potem go zespawac i wstawic ponownie (polecam w kata wlozyc rure i wyglad jakbs mial kata).
a z rura to zalezy gdzie masz sade lambda. jezeli w miejscu kata lub w poblizu to musisz wyciac ta rurke gdzie jest sonda. Lub dorobic jakis otwor na sonde.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 17:46:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
sonde hmmm może być ciężko on ma dizla ;-)

może być sama puszka bez srodka...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 05:43:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Sondy niema. (1Z) :)
Ale chcem koniecznie wspawać rurkę w środek. Troche na forum jest o wycinaniu kata i większość radzi wspawać rurkę.
Tylku muszę ją mieć zanim pojade do kolegi.
Nieznam wymiarów :(

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 22:14:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2006 22:12:59
Posty: 57
Lokalizacja: Warszawa/Bełchatów
kup sobie za 50 zł łuskownice - ponoś polepsza osiągi i zewnętrznie moze przypominac katalite :diabel:

_________________
jest- AUDI B4 1,9 TDI/90 TDI POWER
był - AUDI B3 1,6/75 +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 22:26:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
gifek napisał(a):
kup sobie za 50 zł łuskownice - ponoś polepsza osiągi i zewnętrznie moze przypominac katalite :diabel:

tjaaaaaa +10 km na kazde pol litra pojemnosci ;-)
polecam lekture o strumienicach w archiwum forum

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 22:56:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 22:14:09
Posty: 118
Lokalizacja: mazowieckie
Nie wiem jak jest z rurą w środku ale bez niej z samą puszką dzwięk jest tragiczny.
Odgłos jest jakiś dziwny, niemiły dla ucha :/ Nie polecam.

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.0 16V ACE
A6 C5 1.8 TURBO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 06:18:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2006 14:11:05
Posty: 25
Lokalizacja: Lublin
Jak wytniesz co pokażesz na przeglądzie ,albo pieczarkom??? w przypadku kontroli!! :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 06:59:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2005 14:08:24
Posty: 42
Lokalizacja: Zgierz
a co da wycięcie tego katalizatora w silniku diesla 1Z bo nie czaje o co chodzi?

_________________
B4 1,9 TDI AVANT 94
VW SHARAN AFN
VW GOLF 3 1,8 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 08:42:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
MEMJ napisał(a):
a co da wycięcie tego katalizatora w silniku diesla 1Z bo nie czaje o co chodzi?


oddławi sprzeta :D bo kat już dawno przestał tam spełniać swoje zadanie

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 09:08:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
TORSEN napisał(a):
Nie wiem jak jest z rurą w środku ale bez niej z samą puszką dzwięk jest tragiczny.
Odgłos jest jakiś dziwny, niemiły dla ucha :/ Nie polecam.
Za jakis czas sie zakopci i bedzie git ! Ja bym zostawil sama puszke bez bebechow.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 10:06:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
wywal srodek i wspawaj rurke.... lub kup strumienice w ksztalcie kata


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 10:16:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2004 15:45:04
Posty: 132
Lokalizacja: Kraków
Wszystko bardzo fajnie tylko nie do końca zgadzam się ze zdaniem że wymontowanie katalizatora (lub zamienienie go na strumiennice czy rurę) powoduje na 100% podniesienie mocy i momentu auta i odmulenie. Na pewno wstawienie rury do wnętrza puszki katalizatora bez wkładu jest lepszym pomysłem niż zostawienie go pustym. Teraz można również kupić same wkłady katalizatora co drastycznie obniża koszty naprawy czasami dostępne są wkłady pół sportowe (metalowe) katalizatorów odporniejsze i trwalsze. Dlaczego tak uważam bo: układ wylotowy (wydechowy) w samochodzie również jest (jak dolotowy) projektowany przez konstruktorów pojazdu. Może w jakimś konkretnym przypadku usuniecie katalizatora mogło przynieść drastyczne podniesienie parametrów wyjściowych silnika ale to tylko dlatego że były jakieś błędy konstrukcyjne lub oszczędności podczas projektowania np. VW golfy silniki 1,3 i 1,1 i niektóre 1,6. Jak najbardziej zgadzam się z tym że katalizator jako taki jest przeszkoda w drodze spalin z komory spalania (opory przepływu) podobnie jak tłumiki i wszystkie przegięcia w układzie wylotowym jak i zbyt małe średnice rur wylotowych. Ale do sedna układ jest projektowany przez producenta a potem testowany (oczywiście nie w każdym aucie tak jest, obniżenie kosztów). Durzą role grają prędkości rezonansowe przepływu na odległościach przewodów, przepustowości elementów (kolanek, tłumików, kolektora połączeń i katalizatora). Przy dzikiej modyfikacji układu wydechowego (wycięciu bądź zastąpieniu katalizatora strumiennicą albo rurą co jest strasznie modne ostatnio) można doprowadzić do takiego zaburzenia przepływu że efekt biedzie odwrotny do zamierzonego (podniesienia osiągów) Miałem przypadek w którym na tyle udrożniono układ wydechowy że następowało zbyt dokładne oczyszczanie ze spalin cylindra (prawdopodobnie) lub fala stojąca w wydechu (dławienie) efekt był w każdym razie taki że parametry pojazdu się pogorszyły (badania na hamowni i mulenie na wysokich obrotach). Po zmontowaniu wszystkiego zgodnie z oryginałem (nowych elementów z podróbek) jak ręką odjął i na hamowni o wiele lepiej Przy takich modyfikacjach może być potrzebna modyfikacja rozrządu a na pewno kontrola przed i po na hamowni nie ma innego miarodajnego testu. Żeby nie ładować pieniążków w hamownie trzeba by dorwać kogoś kto w dokładnie takim samym silniku wywalił kat i zapytać o opinie co się podziało. Strumiennice w teorii jeżeli są prawidłowo dobrane do rodzaju pojazdu powinny nie obniżyć parametrów a mogą je nieznacznie podnieść (rekord to jakieś 5% osiągów w wyjątkowo źle zaprojektowanych układach wydechowych).

_________________
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AUDI und VW Team: AUDI COUPE GT `87 KX to jest coś :) i SEAT IBIZA 1,8T
+ projekt w budowie Audi Coupe Quattro 85r z wszczepionym MC
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 10:46:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
wywal kata nawet sam srodek i wstaw puszczke, tylko za zadne skarby nie wstawiaj tej strumienicy. ;-)

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 13:49:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Bez obaw o strumienicy nawet nie myśle. Będzie rurka i tyle. Rozmawiałem z kolegą i mówił że na wet kata rozcinać niebedzie trzeba. Wytnie go, wydłubie średek i wbije w srodek rurkę którą przyspawa po 2 koncach i zalozy całość na miejsce.

Swoją drogą to ciekawe jak jezdziła by furka bez kata i wydechu :D tak na prubę. I czy jest prawdopodobienstwo że oprucz kata wydech też może być przypchany.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 15:40:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
ZiPi napisał(a):
TORSEN napisał(a):
Nie wiem jak jest z rurą w środku ale bez niej z samą puszką dzwięk jest tragiczny.
Odgłos jest jakiś dziwny, niemiły dla ucha :/ Nie polecam.
Za jakis czas sie zakopci i bedzie git ! Ja bym zostawil sama puszke bez bebechow.

sama puszka wywoluje zawirowania wsteczne i przytkanie wydechu mimo ze jest on odetkany - vide konary drzew przytrzymywane przy jazach ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 15:43:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Koledze ktory zakladał wątek radzę wystukać katalizator młotkiem i nic nie wspawywać.
Efekty takiego zabiegu odczuwam na codzień ... banan na twarzy jest najlepszym dowodem :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 15:45:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rafaello napisał(a):
I czy jest prawdopodobienstwo że oprucz kata wydech też może być przypchany.

Jeśli jeździsz normalnie to raczej niewielka szansa. Jesli jeździsz jak emeryt ... teoretycznie malo prawdopodobne ale jednak ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 21:48:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 22:10:53
Posty: 192
Lokalizacja: bxl
Ja miałem kiedyś passata z takim silnikiem i katem. Popieram zdanie kolegi beskeciora, wyrzucaj i nic nie bedziesz odczuwał zmian, poza tym ze sie auto odmuli to zadnych, hałasu to nie powoduje. Sam wydłubałem i nic nie wkładałem zadnych rurek i było super.

_________________
Audi coupe 2,3 "NG"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 03:34:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2005 04:11:28
Posty: 585
Lokalizacja: Hameryka NJ
baskecior napisał(a):
Koledze ktory zakladał wątek radzę wystukać katalizator młotkiem i nic nie wspawywać.
Efekty takiego zabiegu odczuwam na codzień ... banan na twarzy jest najlepszym dowodem :)


Wystukac w sensie zeby go opruznic?? zeby sie to ze srodka wysypalo czy jak?!? :D

Pozdro - tak tylko pytam na przyszlosc jakby cos sie zatkalo - pozdro :peace:

_________________
OOOO S6 & A6
Obrazek
Hehehe Autocross Esssss ;) Psssss!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: