.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.lut.2025 19:52:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z] Jakie łożyska na przodzie?
PostNapisane: 23.mar.2006 15:14:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 17:10:18
Posty: 233
Lokalizacja: Turek
Witam, ostatnio słuszę że coś zaczyna hyczeć z przodu auta i to od 40 km/h coraz bardziej. Przy ok 90 ucicha a może jest zagłuszane przez silnik. Wydaje mi się że to łozyska w mojej B4 1Z już się kończą i trza je wymienic. W związku z tym pytania :
1. Czy na jednym kole są 2 łożyska ?
2. Czy dam rade je sam wymienić ( jest mały warsztacik z kanałem jakby co ) i jakie kupic żeby nie kupić jakiegoś bubla ( i za ile chodzą takie ). Co polecacie ? Auto jest bez ABS, tarcze zwykłe. Auto z 95 r, sedan.

_________________
ARTUR SZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 1Z] Jakie łożyska na przodzie?
PostNapisane: 23.mar.2006 16:32:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2005 09:43:02
Posty: 83
Lokalizacja: torun
Artur Szczepaniak napisał(a):
Witam, ostatnio słuszę że coś zaczyna hyczeć z przodu auta i to od 40 km/h coraz bardziej. Przy ok 90 ucicha a może jest zagłuszane przez silnik. Wydaje mi się że to łozyska w mojej B4 1Z już się kończą i trza je wymienic. W związku z tym pytania :
1. Czy na jednym kole są 2 łożyska ?
2. Czy dam rade je sam wymienić ( jest mały warsztacik z kanałem jakby co ) i jakie kupic żeby nie kupić jakiegoś bubla ( i za ile chodzą takie ). Co polecacie ? Auto jest bez ABS, tarcze zwykłe. Auto z 95 r, sedan.

zagadaj jutro rano na gg 4547234 będe w pracy to sprawdzę dokładnie

_________________
Audi a4 2.5 tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2006 21:11:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lut.2006 09:25:45
Posty: 15
Lokalizacja: Olsztyn
jak bedziesz wiedział jakie łozycho to daj znac bo w sobote musze kupic :): musze wymienic.........

_________________
audi b4 1.9 TDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Łożysko przód b4 1,9 TDI
PostNapisane: 23.mar.2006 22:17:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2006 14:31:19
Posty: 12
Lokalizacja: Ełk
łożyska na przód to łamaniec 39/41 to wymiar w środku po wierzchu i szerokości nie pamietam napewno takie bo zmieniałem u siebie, powiesz w sklepie to powinien znależć.Weż jakiegoś SNR będzie dobre i cena też niezła
narazie

_________________
B4 1,9 TDI 1992


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 07:36:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
łożysko wg Optimala ma nr 100 090.Łożysko dwurzędowe zamknięte.
Do wymiany oprócz kilku podstawowych narzędzi potrzebna jest prasa do wyciśnięcia i do wciśnięcia łożyska.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 08:36:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2006 22:05:53
Posty: 10
Lokalizacja: Wroclaw
Prasa faktycznie by się przydała ale bez niej też da rade to zrobić. Jeśli zostanie na piaście bieżnia (przy wybijaniu) to najłatwiej ją skruszyć (młotek, przecinak i rozpada się na kawałki). Samo wbicie jest łatwiejsze, jednak są przyjemniejsze prace przy aucie- łożysko dość szerokie i trzeba równomiernie, powolutku je wbijać, najlepiej przez "coś". Ważne też żebyś miał porządny klucz do odkręcenia przegubu, "topexy" raczej nie dadzą rady.

PS. adam12 "Żyć by mieć AUDI
Mieć Audi by je naprawiać " coś w tym jest hehe

_________________
Coupe 1,9 gt 5S 81' mam je od 99roku, kupilem zlom "nie na chodzie" i od tego czasu tocze z nim nierownna walke:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 11:05:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2005 09:43:02
Posty: 83
Lokalizacja: torun
[quote="Hybz"]Prasa faktycznie by się przydała ale bez niej też da rade to zrobić. Jeśli zostanie na piaście bieżnia (przy wybijaniu) to najłatwiej ją skruszyć (młotek, przecinak i rozpada się na kawałki). Samo wbicie jest łatwiejsze, jednak są przyjemniejsze prace przy aucie- łożysko dość szerokie i trzeba równomiernie, powolutku je wbijać, najlepiej przez "coś". Ważne też żebyś miał porządny klucz do odkręcenia przegubu, "topexy" raczej nie dadzą rady.

wiesz handluję łożyskamu troszkę czasu i uwielbiam klientów którzy przychodzą z reklamacjami po operacji wbijania łożyska młotkiem na wał lub po podgrzaniu palnikiem i zdziwieni że sie rozpiepszyło. łożysko to precyzyjna część pewnie że można je wbić nawet młotem kowalskim ale jaki tego będzie efekt???? poza tym wydając przynajmniej kilkadziesiąt pln na łożysko warto je porządnie zamontować to ładnych kilka lat pochodzi

_________________
Audi a4 2.5 tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 11:08:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Hybz napisał(a):
Prasa faktycznie by się przydała ale bez niej też da rade to zrobić. Jeśli zostanie na piaście bieżnia (przy wybijaniu) to najłatwiej ją skruszyć (młotek, przecinak i rozpada się na kawałki). Samo wbicie jest łatwiejsze, jednak są przyjemniejsze prace przy aucie- łożysko dość szerokie i trzeba równomiernie, powolutku je wbijać, najlepiej przez "coś". Ważne też żebyś miał porządny klucz do odkręcenia przegubu, "topexy" raczej nie dadzą rady.

PS. adam12 "Żyć by mieć AUDI
Mieć Audi by je naprawiać " coś w tym jest hehe

Komuś kto rekomenduje wbijanie przedniego łożyska młotkiem polecam użycie go ale raczej do wybicia sobie z głowy takich pomysłów.
Operację wymiany łożysk nalezy wykonać w warsztacie który dysponuje prasą hydrauliczną, po złożeniu całości nalezy bezwzględnie ponownie ustawić geometrię zawieszenia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 11:32:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2006 22:05:53
Posty: 10
Lokalizacja: Wroclaw
No już nie koloryzujcie hehe, jakbym nie zmienił u siebie bez ich niszczenia to bym o tym nie pisał. Wiadomo, że najlepiej oddać auto do ASO. Przejechałem od wymiany ponad 35tyś więc raczej jest ok, jak ktoś nie ma nic w głowie to najlepiej nie myć nawet samemu auta bo można porysować . Nie pisałem, że łatwo jest wymienić te łożyska bez prasy ale to zrobiłem(skutecznie) więc sie da i troche kaski za wymiane zostało w kieszeni. Nie wszyscy mają dwie lewe ręce. Niektórzy z nas robią przy aucie wszystko sami. Napisałem, że sie da to zrobić bez prasy bo to fakt. Jeśli ktoś potrafi zepsuć dwie metalowe kulki to jasne, że się za to nie powinien zabierać, nawet jak ma prase. Pewnie nie jeden z nas potrafiłby coś uszkodzić mając do dyspozycji niezły warsztat. Ale dzielimy się na tych którzy coś robią i tych co gadają :peace:

_________________
Coupe 1,9 gt 5S 81' mam je od 99roku, kupilem zlom "nie na chodzie" i od tego czasu tocze z nim nierownna walke:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 12:06:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Hybz napisał(a):
No już nie koloryzujcie hehe, jakbym nie zmienił u siebie bez ich niszczenia to bym o tym nie pisał. Wiadomo, że najlepiej oddać auto do ASO. Przejechałem od wymiany ponad 35tyś więc raczej jest ok, jak ktoś nie ma nic w głowie to najlepiej nie myć nawet samemu auta bo można porysować . Nie pisałem, że łatwo jest wymienić te łożyska bez prasy ale to zrobiłem(skutecznie) więc sie da i troche kaski za wymiane zostało w kieszeni. Nie wszyscy mają dwie lewe ręce. Niektórzy z nas robią przy aucie wszystko sami. Napisałem, że sie da to zrobić bez prasy bo to fakt. Jeśli ktoś potrafi zepsuć dwie metalowe kulki to jasne, że się za to nie powinien zabierać, nawet jak ma prase. Pewnie nie jeden z nas potrafiłby coś uszkodzić mając do dyspozycji niezły warsztat. Ale dzielimy się na tych którzy coś robią i tych co gadają :peace:


To nie jest koloryzacja tylko przezorność.Też wbijałem łożysko młotkiem w FSO.Ale tam łożysko kosztuje 35-40zł.Nie stać mnie na to żeby łożysko za 90 zł wbijać młotkiem kiedy wciśnięcie prasą kosztuje 10zł :!!: .
Rozebrać autko możesz sam i nikt Ci nie broni.Ale weź wpakuj się z zwrotnicą do innego autka i jedź do mechanika z prasą bo naprawde warto.
Btw Co z tego że masz już 35tyś na łożysku i zrobisz jeszcze kolejne 35tyś i dopiero się rozleci.Wyczynem jest zrobić na łożysku 200tyś bez wymiany.A bicie młotkiem po bieżni z pewnością nie pomaga w uzyskiwaniu większych przebiegów.

Ps Hybz.Naprawianie Audi znam z autopsji. :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 13:14:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 17:10:18
Posty: 233
Lokalizacja: Turek
jakich firm łożyska polecacie, co sądzicie o łozyskach OPTIMALA ? śa po 80 zł/ szt/ ?

_________________
ARTUR SZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 13:23:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Średnio niska klasa.Zdarza się że nawet kilkanaście tyś zrobią.Ale bywały i takie co 100 km nie wytrzymały.
Ruville,Skf,Snr,Koyo.Te łożyska są sprawdzone.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 14:06:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Hybz napisał(a):
No już nie koloryzujcie hehe, jakbym nie zmienił u siebie bez ich niszczenia to bym o tym nie pisał. Wiadomo, że najlepiej oddać auto do ASO. Przejechałem od wymiany ponad 35tyś więc raczej jest ok, jak ktoś nie ma nic w głowie to najlepiej nie myć nawet samemu auta bo można porysować . Nie pisałem, że łatwo jest wymienić te łożyska bez prasy ale to zrobiłem(skutecznie) więc sie da i troche kaski za wymiane zostało w kieszeni. Nie wszyscy mają dwie lewe ręce. Niektórzy z nas robią przy aucie wszystko sami. Napisałem, że sie da to zrobić bez prasy bo to fakt. Jeśli ktoś potrafi zepsuć dwie metalowe kulki to jasne, że się za to nie powinien zabierać, nawet jak ma prase. Pewnie nie jeden z nas potrafiłby coś uszkodzić mając do dyspozycji niezły warsztat. Ale dzielimy się na tych którzy coś robią i tych co gadają :peace:

Kolego ... akurat należe do tych którzy przy swoich samochodach należeli się sporo a wbijanie łożysk do Mc Persona młotkiem juz przerabiałem ... byłem wtedy młody i głupi.
Nie brnij ze swoją teorią bo przez takie opinie ludzie narażają na szwank swoje cięzko zarobione pieniądze oraz swoje zdrowie lub życie.
Nie piszę że tylko w ASO mają prasę i tylko tam można to naprawić, wiele warsztatów dysponuje prasą i taka operacja trwa kilka minut a koszt wymiany nie jest wart ryzyka uszkodzenia łozyska a w perspektywie kolejnej naprawy czy jego zniszczenia i uchowaj Boże konsekwencji z tym związanych ...
Zgoda że proste naprawy można wykonać samemu , ale tutaj mówimy o naprawie bądź co bądź elementu zawieszenia
Apeluję o rozsądek , a jeśli mamy sobie opowiadać bajki że wszystko można samemu to stwórzmy tutaj kącik Harrego Pottera i uczmy innych jak samemu młotkiem naprawić skrzynię biegów, a toporem blachę (bo takie opowieści juz też słyszałem) lub inne rzeczy ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 14:19:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2005 09:43:02
Posty: 83
Lokalizacja: torun
ADAM 12 napisał(a):
Średnio niska klasa.Zdarza się że nawet kilkanaście tyś zrobią.Ale bywały i takie co 100 km nie wytrzymały.
Ruville,Skf,Snr,Koyo.Te łożyska są sprawdzone.

dodałbym jeszcze FAG TIMKEN
optimal to syf kiedyś dostałem od nich łożysko i miało 1mm większę średnicę niż powinno mieć

_________________
Audi a4 2.5 tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 14:30:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 17:10:18
Posty: 233
Lokalizacja: Turek
Chyba nie warto ryzykowac 200 zł żeby potem załować wydania 20 zł na wymianę w warsztacie ...

_________________
ARTUR SZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 14:31:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Artur Szczepaniak napisał(a):
Chyba nie warto ryzykowac 200 zł żeby potem załować wydania 20 zł na wymianę w warsztacie ...


No raczej bym nie ryzykował :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 14:36:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2006 12:50:29
Posty: 231
Lokalizacja: okolice Częstochowy
mozesz to zrobic sam zamiast prasy hydraulicznej uzyj imadła podobne działanie. i łozysko nie ucierpi tyle co przy wbijaniu mlotkiem

_________________
polonez 1.6 +LPG '95 - był
audi 100 C3 1.8 '89 - był
audi a6 2.5 TDI Q '99 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron