.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.gru.2024 03:47:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Parująca szyba...
PostNapisane: 15.paź.2005 08:51:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.kwi.2005 00:47:27
Posty: 33
Lokalizacja: Szczecin
Witam

Mam ostatnio problem z parujaca przednia szyba. Dzieje sie to wtedy kedy wlaczam nawiew w aucie na dodatnia temperature. Czy jest to wina nie sprwanej klimatyzacji czy jakis filtr. Co sprawdzic czego szukac. Podczas deszczu tez musze otwierac okno a nie operowac dmuchawa. Jest to audi coupe rocznik 90 z automatyczna klimatyzacja.

Pozdrawiam i dziekuje bardzo za wszelkie podpowiedzi.

_________________
Bartezz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2005 08:55:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2005 15:25:51
Posty: 43
Lokalizacja: sosnowiec
Zacznij od wyjęcia filtra przeciw pyłkowego,który jest na podszybiu od strony pasarzera.Podejrzewam że pewnie jest brudny i poprostu trzeba go wymienić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2005 09:20:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2005 21:42:51
Posty: 529
Lokalizacja: Wrocław/Syców/Chrząstawa Wlk
filtr można zawsze wymienić... im czystszy, tym lepiej :-)
A szyba paruje ponieważ do filtra dostaje się jakoś woda. Weż dokładnie posprawdzaj doleganie tej plastikowej osłony nad filtrem. Można nawet dodatkowo uszczelnić ją silikonem.

U mnie po wymianie filtra nie dało się podczas burzy jechać :) Dałem ciepły nadmuch na szybe - wszystko od razu zaparowało, dałem zimny (włączyłem klime) - para osadzała się od zewnątrz i musiałem włączyć wycieraczki.
Docisnąłem osłonę, posprawdzałem doleganie i jak ręką odjął :peace:

_________________
Audi 80 b4 Avant 1.9TDi '93
VW Passat B5 FL Variant 1.9TDI (AVF) 4 motion


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2005 10:18:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10335
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Masz diurawą nagrzewnice i to cała przyczyna, spraw dla pewnosci czy ta para jest słodkim płynem z chłodnicy.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2005 14:32:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
również stawiam na nagrzewnicę, kiepska sprawa, mnie też czeka wymiana :zly:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2005 14:48:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.kwi.2005 00:47:27
Posty: 33
Lokalizacja: Szczecin
A jakie to mniej wiecej koszta??

_________________
Bartezz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2005 15:31:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
od 60 do 100pln za nagrzewnice + robocizna (a roboty z tym dużooo, trzeba cały kokpit rozbebeszać :(: )

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2005 15:56:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Coś tania ta nagrzewnica. Używki nie radzę, bo robota podwójna i materiał - to nie opłacalne. Ja bym się przygotował na koszta rzędu 300-500 z robocizną.

Przerabiałem to w poprzedniej Audi - chyba że wszystko potaniało..., ale aż tak?

Pozdrawiam

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2005 13:07:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 16:47:19
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław ~~~~~~ C3 2.3 '89
Witam. Mam ten sam problem w swoim. Autko bez klimy, jak to w tym modelu dmuchawa na zewnątrz więc powinna siorbać raczej mało wilgotne powietrze. Objaw występuje tylko podczas deszczu. Im większy stopień dmuchawy tym gorzej, nie ma też znaczenia czy ustawiona na ciepło czy zimno. Nagrzewnicę odrzucam bo ubytków zero a poza tym ustawienie na chłodne zamyka ją klapą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2005 13:17:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
a ja stawiam na zerwaną spręzynke w klapie zamykającej obiego powietrza (tej za schowkiem) ;-) Było juz kiedyś o tym i nawet zdjęcia komuś wysyłałem jak to zrobić :)

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2005 13:27:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2005 11:36:31
Posty: 412
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A4 B6 1.9 TDI Avant
U mnie kiedyś w aucie też tak bardzo parowały szybki - co się okazało "ambi pur" :P
Po zmianie zapachu na inny problem ustał.
Co fakt to fakt - nie zawsze musi to być przyczyną parowania szyb, piszę jednak co było u mnie :D

_________________
_________________________
A4 B6 TDI Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2005 15:03:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
po pierwsze - wymien filtr p/pylkowy
po drugie zastanow sie czy Ci nie ubywa plyny chlodzacego - jesli tak - mozesz miec mikrowyciek z nagrzewnicy - ale wtedy ta para nie chce dac sie zetrzec, ale raczej sie rozmazuje
po trzecie - w okolice poboru powietrza - prawe podszybie dostaja sie duze ilosci wody, ktora nie ma ktoredy wyciekac - czyli albo nieszczelnosc od gory, albo zapchane odplywy

milego szukania :)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2005 15:19:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2005 21:42:51
Posty: 529
Lokalizacja: Wrocław/Syców/Chrząstawa Wlk
Ataman70 napisał(a):
po pierwsze - wymien filtr p/pylkowy
po drugie zastanow sie czy Ci nie ubywa plyny chlodzacego - jesli tak - mozesz miec mikrowyciek z nagrzewnicy - ale wtedy ta para nie chce dac sie zetrzec, ale raczej sie rozmazuje
po trzecie - w okolice poboru powietrza - prawe podszybie dostaja sie duze ilosci wody, ktora nie ma ktoredy wyciekac - czyli albo nieszczelnosc od gory, albo zapchane odplywy
milego szukania :)

Dokładnie!! Zanim zaczniesz wielkie rozbieranie i zakupy ton części, posprawdzaj najprostsze rzeczy... Audi się przecież nie psuje :peace:

_________________
Audi 80 b4 Avant 1.9TDi '93
VW Passat B5 FL Variant 1.9TDI (AVF) 4 motion


Ostatnio edytowano 16.paź.2005 19:22:39 przez hermtos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2005 16:05:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.kwi.2005 00:47:27
Posty: 33
Lokalizacja: Szczecin
No wlasnie ubywalomi troche plynu chlodzacego a szyby ciezko wytrzec. Wid jednak nagrzewnica...To jednak czeka mnei poszukiwanie czesci. Dzieoki wielkie za pomoc!!

_________________
Bartezz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2005 16:13:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
nagrzewnice kupuj tylko nowa, na allegro widzialem chyba w cenie 70 zeta ostatnio.
ale robocizna.... - ciezka sprawa - moze bedzie trzeba nawet kokpit rozbierac
przy montazu kokpitu spowrotem warto miec tasme z powloka bawelniana - aby plastiki pozniej nie trzeszczaly.
no i zrob to koniecznie przed zima - z wiadomych wzgledow.
po zalozeniu nowej nagrzewnicy jej boki nalezy uszczelnic silikonem - no a pozniej gwarantowane 2 miesiace smorodu octowego w autku... ale da sie to przezyc - potem zostaje tylko radosc z dobrze dzialajacego ogrzewania :)
pozdro!

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2005 20:35:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2005 23:06:14
Posty: 120
Lokalizacja: Łódź
Witam!!!!

Wiesz nie chcę nie martwić ale to na 99.9% to jest dziurawa nagrzewnica.
Pewnie szyby od wewnatrz ma stustawe u mnie były dosławnie te same objawy.
I okazalo sie ze winna jest nagerzewnica.
Także jeżeli będziesz ja sam wymienial współczuje bo trzeba całą deskę wyjąc.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2005 22:09:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2005 14:11:36
Posty: 37
Lokalizacja: Wawa
Mam ten sam problem właśnie ją kupiłem na tej aukcji http://allegro.pl/show_item.php?item=66551586

_________________
B4 2.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2005 07:50:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Moj kolega mial kiedys taki problem w audi 200 z kimatronikiem. Jak jezdzil z zamknietymi szybami w zimie to szyby strasznie byly zaparowane pomimo nawiewu max, a z rana samochod wygladal jak iglo-oszronione szybki.

Winowajca okazala sie klapka w podszybiu, ktora reguluje obieg zamkniety powietrza - byla ciagle zamknieta.

Mozna to latwo sprawdzic, wsiasc np w 4ry osoby z zamknietymi szybkami, wlaczyc nawiew na max (nawet zimny) i pojezdzic tak z 10 min, jesli w tym czasie w samochodzie zrobi sie duszno jak w trampku to mamy obieg zamkniety:)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 06:50:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2005 23:57:46
Posty: 90
Lokalizacja: LUBLIN
Panowie a ja mam taki problem z tym parowaniem w audi coupe z klima. Jade sobie wczoraj po miescie deszcz pada dosyc mocno, dmuchawa na maxa dajezdzam do swiatel i gwaltownie zaparowuja mi szyby :/ ruszam odparowuja (przednia i kawalek bocznych tam gdzie sa lusterka) next swiatla i znowu zaparowane i tak caly czas. Co to moze byc? zapowiadam ze to tylko jest jak pada deszcze w zimie tego nie mialem, paruje przy nawiewie zimnym i cieplym, plynu chlodniczego ubylo przez 9 miesiecy jakies max 3mm ze zbiorniczka

_________________
Audi Coupe 2,3 NG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 07:23:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
mlody - 1 i 3:
Ataman70 napisał(a):
po pierwsze - wymien filtr p/pylkowy
po drugie zastanow sie czy Ci nie ubywa plyny chlodzacego - jesli tak - mozesz miec mikrowyciek z nagrzewnicy - ale wtedy ta para nie chce dac sie zetrzec, ale raczej sie rozmazuje
po trzecie - w okolice poboru powietrza - prawe podszybie dostaja sie duze ilosci wody, ktora nie ma ktoredy wyciekac - czyli albo nieszczelnosc od gory, albo zapchane odplywy

milego szukania :)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: