.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.lut.2025 21:24:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ciśnienie doladowania i zawór upustowy
PostNapisane: 28.lut.2004 16:31:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
WItam
Jak mozna sprawdzic czy jest wlasciwe cisnienie doladowania i czy zawor upustowy ma odpowiednia sprezyne (posiadam Power POP) firmy Bonalume i mam wrazenie ze mi za wczesnie sie otwiera np przy 2500 przy lekkim puszczeniu gazu syczy podobnie przy 4000 na 5 biegu i tak jakby ma mniejszego kopa
Pozdrawiam

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2004 17:00:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Najlepiej byłoby to sprawdzić za pomocą urządzenia typu VAG-COM - pologować ciśnienie pożądane vs. ciśnienie uzyskane. Nie robiłem tego nigdy sam, ale ktoś kto ma VAG-COM'a na pewno wie które parametry należy do tego wykorzystać.

Potem można poeksperymentować z różnymi sprężynami (lub nawet innymi zaworkami), i pologować znowu. Według mnie, ten, na którym ciśnienie pożądane będzie najbliższe ciśnieniu uzyskanemu będzie najlepszy.

A bardziej generalnie, żeby zobaczyć czy uzyskujesz ciśnienie takie jak fabryka przewidzała (a może masz czipa?), należy zainstalować wskaźnik ciśnienia. Mi też by się taki przydał, ale nie chce mi się za bardzo besztać deski. :P

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2004 17:28:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
no vaga moge podlaczyc no problem ale nie wiem jakie wartosci sa pozadane do 1.8T 150 koni bez chipa, moze wiesz gdzie znalesc info jakie to cisnienie powinno byc
Pozdrawiam
:diabel:

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2004 17:37:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2003 17:13:24
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Quattro Pete napisał(a):
Najlepiej byłoby to sprawdzić za pomocą urządzenia typu VAG-COM - pologować ciśnienie pożądane vs. ciśnienie uzyskane. Nie robiłem tego nigdy sam, ale ktoś kto ma VAG-COM'a na pewno wie które parametry należy do tego wykorzystać.

Potem można poeksperymentować z różnymi sprężynami (lub nawet innymi zaworkami), i pologować znowu. Według mnie, ten, na którym ciśnienie pożądane będzie najbliższe ciśnieniu uzyskanemu będzie najlepszy.

A bardziej generalnie, żeby zobaczyć czy uzyskujesz ciśnienie takie jak fabryka przewidzała (a może masz czipa?), należy zainstalować wskaźnik ciśnienia. Mi też by się taki przydał, ale nie chce mi się za bardzo besztać deski. :P


QPete, a kto Ci każe besztać deske? zamiast wkęcać podpórkę wksaźnika w deske możesz go przekleić taśmą dwustronną.

_________________
quattro...znowu odżyłem...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2004 23:20:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Z tego co wiem, to w poprawnie działającym niezmodyfikowanym silniku, wartości pożądane powinny być praktycznie identyczne z faktycznymi, z malutkim opóźnieniem czasowym oczywiście (trzeba czekać aż się nam suszarka rozkręci :D ). Jeśli te dwie wartości bardzo odbiegają od siebie i/lub jest duże opóźnienie, to coś jest nie tak.

Nie wiem jakie dokładnie powinny być te wartości. Jak znajdę, to zapodam. Najważniejsze, by nie różniły się od siebie zbytnio.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2004 23:25:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Migel, chciałbym założyć coś takiego:
ObrazekObrazek

Może kiedyś...

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: