.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 20:51:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Gaz do silnika 1,8T
PostNapisane: 28.sty.2004 17:53:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
Witam
Czy ktoś z kolegów próbował zagazować silnik 1,8T jeżeli tak to jakie są tego skutki.
Czytałem coś o gazie V generacji, któy wtryskiwany jest w fazie ciekłej do komory spalania (ponoć spalanie na poziomie benzyny i zero utraty mocy a przy obrotach powyżej 4000 wzrost mocy)

Pozdrawiam

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2004 17:58:11 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
Michu ma zagazowane 1.8T i on Ci dużo powie co i jak , bo jest w temacie :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2004 22:18:17 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
no fakt. pytaj kolego!
co do wtrysku w fazie plynnej - nie polecam bo:
1. nie ma dedykowanych do 1.8T
2. sa glownie holenderskie - klopot z serwisem
3. kosztuja min. 11tys.

pozdro

_________________
s8


Ostatnio edytowano 28.sty.2004 23:23:07 przez michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2004 23:06:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
W takim razie co polecasz
Jaki masz u siebie i jak z osiągami
no i oczywiście wady zalety
ew. jakieś linki z info na WWW

PozdRA :diabel:

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2004 23:16:32 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
michu napisał(a):
no fakt. pytaj kolego!
co do wtrysku w fazie lotnej - nie polecam bo:
1. nie ma dedykowanych do 1.8T
2. sa glownie holenderskie - klopot z serwisem
3. kosztuja min. 11tys.

pozdro


chyba sie pomyliles ...chodzilo ci o wtrysk w fazie ciekej ... tego to wlasnie ciezko polecic bo jeszcze nie slyszalem zeby rozwiazli w nim problemy wieku dzieciecego ... a faza lotna to kazdy wtrysk lpg dostepny na rynku juz od niecalych 4000 pln ... wystarczy tylko ze reduktor bedzie mial odpowiedni zapas wydatku gazu (zalaczenie turbo) i bedzie do tego odpowiedni program i wszystko bedzie dzialalo jak nalezy :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2004 23:24:40 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
hans,
wlasnie poprawilem, a tu juz tyle odpowiedzi.... :P
ofkors, ze we wscieklej

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2004 23:33:21 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
polecam Ci sgs firmy landi renzo.
cena takiego cuda (z DOBRYM!!!! montazem) to ok. 5000
jak ktos ma za 3000-4000 to sobie odpusc. sprawdzalem u importera, czesci sa drozsze.
po prostu koles laduje ci byle co - a, no chyba ze strasznie chcesz oszczedzic i jezdzic co chwila regulowac instalke.
z hansem oczywiscie sie zgadzam (no bo kto smialby sie nie zgodzic na 3 dni przed zlotem ;) .)
ale tylko teoretycznie - sorki Jarek, ale jak reduktor bedzie lovato to chocby mial wydajnosc do autobusu, to i tak mnie nie przekonasz... za duzo badziewia widzialem juz w zyciu i za duzo razy przecwanilem sam siebie, oszczedzajac 300pln. a potem pieprzac sie ze sprzetem miesiacami za ogolna kwote ok.3000 - tak to juz jest.
wiec Gregor co do osiagow - jest ok.
sa ok.10% gorsze jesli chodzi o przyspieszenie, i ok. 15% wiecej pali.
nie polecam krecic silnika.

jak bedziesz powaznie myslal o tej instalce, daj znac na priv i pewnie wykombinuje Ci bardzo dobra cene na nia (mam u gazownikow znaczne rabaty - zrobilem juz 3 auta :D )

pozdro.

ps. wlasnie sie dopatrzylem potwierdzenia moich slow w praktyce - zobacz sobie topic: "panowie eksperci od zagazowanych niuniek...." jaki kolga ma gaz? Lovato....

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2004 23:47:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
Coraz częściej myśle o tym poważnie bo za duzo robie kilosów od kwietnia zeszłego roku zrobiłem 30 000 i jak se przekalkulowałem to 2760 litrów paliwa razy 3,4 za litr wywaliłem na paliwo 9 384 pln
albo pakupie jakiegos golfa z silnikiem 1,4 na gaz

Pozdra

Ps. Michu obadaj ten link i jak możesz napisz mi czym się różnią te instalacje http://www.godula.cc.pl/index.php?mode= ... 20gazowych

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2004 20:58:01 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
hej,
link obadalem. czym sie roznia masz napisane. ogolnie chodzi o:
1. konsystencje gazu wtryskiwanego do silnika
2. sposob sterowania wtryskiwaniem gazu. w 3 generacji masz kompa gazu do sterowania, a w 4 robi to ECU. korzyszc? jesli robisz tunning, to nie musisz ustwiac mapy gazu od nowa, bo ona sie adaptuje razem z kompem auta. ale ogolnie nie polecam tuning'u 1.8T na gazie. bedzie mu goraco!
na stronie ten pan poleca brc - o ktorym sie nie bede wypowiadal bo nie znam oraz landi renzo - o ktorym moge mowic w samych pozytywach, bo znam i mam w 3 aucie (2 wolnossace i jeden 1.8T)
co mnie dziwi to fakt, ze gosc oferuje omegas landi do 1.8T- ok, moze niedawno update strony robil, ale ogolnie ta instalacja do turbo jest od ok. 2 miechow. jest niesprawdzona (slyszalem opinie od gazownikow moich, ze niekiedy muli) i (co najwazniejsze) koszztuje ok. 5900 u dealer'a renzo polska.
wiec albo gosc ma lewe czesci, ale kreci - oferujac to za 5600.
ja mam u siebie w aucie igs, a wiec instalke 3 generacji (wg liczb tego pana) i jest git.
mam pare cierpkich uwag pod jej adresem, ale coz... wybacz taki juz jestem. :diabel:

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2004 23:38:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
Witam
Dzieki za porady
Jezeli chodzi o tuning to zastanawia mnie jeden fakt mianowicie są 2 rodzaje silników w Audi A3 z 1,8T 150KM i 180KM . Producent twierdzi że są to 2 różne silniki inny skład odlewu komory silnika itp. JEdnak z mojej wnikliwej analizy elementów które wchodzą w skład silnika 150KM o kodzie AUM i silnika 180KM o kodzie AGU zauważyłem tylko różnicę w tym że 180KM ma 6 stopniową skrzynie biegów, reszta elementów zgodnie z programem ETKA jest identyczna (chyba że się jakiejś niedopatrzyłem- głównie sprawdzałem wałki tłoki głowicę ), więc wniosek nasuwa się sam , mało tego jak wymieniałem przepływomierz bo mi padł :( na fakturze była pozycja czujnik masy powietrza numer bla bla bla i tekst do 180KM a symbol był dokładnie co do literki taki jak u mnie.

Pozdrawiam

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2004 19:41:40 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
sadze, ze moga byc roznice w wykonaniu elementow "miekkich" a wiec np. uszczelek itp. a chodzi o to, ze te ze 150 sa przyzwyczajone do troche nizszej pracy silnika.
a te ze 180 musza byc lepszej jakosci i mocniejsze.
w sumie roznica to jakies 300st w komorze (info niepotwierdzone)
a na gazie spalananie tez jest w temp. o ok. 300st. wyzszej. wiec jak zakladasz gaz to silnik chodzi w warunkach takich jakbys mu walnal 180km i dlatego nie polcam Ci tuning'u.
to jest teoria moich gazownikow - nie wiem czy prawdziwa!

pozdro.

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2004 20:14:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
Wtakim razie jest rozwiązanie

Trzeba przeprogramować komputer w taki sposób aby można było dynamicznie zmieniać parametry pracy silnika (przycisk na moc silnika ON-180 KM OFF-150KM) albo automatem jak sie na siłe przełączy na benzynke to ma 180KM jak na gaz 150 - jest szansa powodzenia, trzaba się chyba w koncu zając układami programowalnymi samochodów a nie tylko filtry cyfrowe i kodowanie mowy (moja praca naukowa)

Pozdra

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2004 22:59:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2004 23:30:48
Posty: 42
Lokalizacja: podlaskie
witam !!
Widze ze Kolega interesuje gazem>
Tu koledzy wystarczajaca,jak mi sie wydaje omowili sprawe gazu,wiec ja sie powstrzymam.Poza tym takiej wiedzy nie posiadam obszernej,a interesuje mnie gdzie bedziesz montowal ten gaz bo ja jestemm z Bialegostoku i znam kilku gazownikow bo kilka aut juz zagazowalemi wiem do ktorych tez nie warto jechac,choc to moga byc subiektywne opinie,ale mozemy pokombinowac.

Pozdrowka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2004 01:00:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
Witam kolejnego Białostoczanina

Jeszcze nie wiem gdzie , robie analizę
ale
Chętnie skorzystam z info na temat warsztatów niepolecanych i polecanych


Pozdra

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2004 11:18:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
moj znajomy zagazowal passata 1.8 T w firmie MOTRONIC z wrocka i nie ma zadnych problemow, a ponadto przyjechal to zrobic z NIemiec, bo tam mieszka, dostal na GAZ niemiecki TUV...koszt instalacji okolo 5tys zl, posiada ja juz od 2 lat i nie ma zadnych problemow.

DO gazu polecam firme jedynie motronic www.motronic.pl

pozdr

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2004 21:52:57 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
ale kolega widze teoretyk....
jak zamierzasz przeprogramac mape wtryskow?
bedziesz za kazdym razem ja przestawial??

nie wiem, moze sa takie geniusze, ktore Ci to zrobia.... ale cos watpie

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2004 22:18:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
Można zaprogramować tak aby wartości mapy wtrysków były przeładowywane w czasie pracy (system czasu rzeczywistego) przykład dodakowa pamięć np Flash z mapami wtrysków na 150 i 180 i wystarczy zrobic dynamiczne ładowanie do procesora i z czapy, to sa tak zwane systemy adaptacyjne przykład zastosowanie filtrów cyfrowych w komórkach w zaleznosci od warunków zakłuceń z zewnątrz jezeli jestesmy na podwórku to mamy hałas z ulicy a jak w samochodzie i otwarte okno to inny rodzaj hałasu normalnie trzeba by zastosowac 2 oddzielne filtry a jak mamy dynamiczne ładowanie parametrów (współczynników) to filtr dostraja się w zależności od otoczenia :) jak se zrobimy dynamiczne ładowanie mapy wtrysków to juz by było cos :diabel: oczywiście całość trwa max 1 sek.
Pozdra

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2004 22:40:08 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
no to gratuluje pomyslu i zycze milej realizacji.

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2004 17:57:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
Mam jeszcze pytanko jest juz nowy rodzaj gazu firmy landi renzo - OMEGAS

CZy ktoś może ma ten rodzaj instalacji

Mam zamiar wstawić ale w Białymstoku to tak niewiele jest warsztatów polecanych osobiście nie znam takiego w którym czegośby nie skopali a szkoda niuni oddawać w nieodpowiednie ręce :diabel:

Pozdrawiam

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2004 18:29:13 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
wlasnie nad tym myslalem ciezko. moi gazownicy odradzaja. robili w 2 paskach i w jednym chodzi a w drugim muli.
ale jak bardzo chcesz to zapraszam do wawy - jeden dzien roboty i bedziesz mial. namiary Ci dam.

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: