Tak oblukałem sobie dzisiaj silnik i nie bardzo zgadza mi się z rysunkami, które mam.
A mianowicie ja mam do silnika podłączone wężyki:
1. gruby podłączony w przedniej części kolektora ssącego, który biegnie poprzez zaworek zwrotny do wspomagania hamowania, a od tego zaworka zwrotnego odchodzi gumowy wąż, do którego podłączony jest różowy wężyk znikający za przegrodą w okolicach dmuchawy powietrza.
2. czarny wężyk podłączony na przepustnicy, który biegnie po przegrodzie w stronę kierowcy i gdzieś znika (jest chyba bardzo długi),
3. biały wężyk podłączony na górze plastykowego kolana przykręconego do przepustnicy, który biegnie do drugiego zaworka zwrotnego, od którego odchodzą dwa wężyki - jeden grubszy w stronę kierowcy, a drugi cieńszy w dół.
4. mostek z krótkiego wężyka na przepustnicy.
Natomiast według rysunku, który mam to przy samochodzie z klimą i EDL jest:
1. gruby podłączony w przedniej części kolektora ssącego, który biegnie poprzez zaworek zwrotny do wspomagania hamowania, a od tego zaworka zwrotnego odchodzi gumowy wąż, do którego podłączony jest drugi zaworek (trójnik?), do którego podłączony jest wężyk siłownika klapy klimy i wężyk do dalszej instalacji podciśnienia (zbiornik, EDL).
2. wężyk podłączony na przepustnicy, który biegnie do komputera silnika.
3. mostek z krótkiego wężyka na przepustnicy.
I jestem w kropce. Czy ktoś wie co moze być podłączone w moim samochodzie? Szczególnie jestem ciekaw, który biegnie do komputera (wg mnie ten długi czarny [2], ale czyżby biegł na około, bo przecież ECU jest za dmuchawą.
Jestem ciekawy czy mam popodłączane tak jak powinno być.