.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.lut.2025 14:38:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2.8 ACK + wtrysk ciekłego LPG (V generacja) - pytania???
PostNapisane: 17.sie.2006 14:07:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2006 10:03:06
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich...

szukałem na Forum informacji na temat wtrysku ciekłego gazu (JTG), ale niczego nie znalazlem, a mam kilka pytań/wątpliwości w tej kwestii.

Czy może ktoś z Was słyszał, lub miał okazję testować taki typ instalacji gazowej na tym silniku, ewentualnie jakieś doświadczenia z V-generacją w innych silnikach?
Jakie mogą być osiągi, kultura pracy tego silnika z JTG i czy ten typ instalacji sprawdził by się w ACK?
Czy warto jest pakować ten typ instalacji, czy może nie zawracać sobie głowy i wybrać sekwencję?

Dodam, że różnica w cenie pomiedzy sekwencją a ciekłym wtryskiem jest niewielka (ok. 500zł) - sprawdzałem w Warszawie w EnergyGaz na Ostrobramskiej.

Pytam, bo niedługo będę szczęśliwym posiadaczem takiej A6 (już nawet odbyłem jazdy próbne) i po prostu mam dylemat jakie rozwiązanie będzie lepsze....
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.......

Pozdrawiam,
Paweł

_________________
Audi 80 1.8 E '89 -> było
Audi A6 2.8 (APR) '00 -> jest
Subaru Outback 2.5 '08 -> jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 17:34:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2006 14:31:18
Posty: 26
Lokalizacja: Lublin
Proponuje jednak instalacje IV generacji do takiego silniczka. Wtryskiwacze cieklego gazu moga obslugiwac max. 40HP sztuka, a poza tym "instalatorzy" taz jeszcze z tym doswiadczenia nie maja.

_________________
Audi S4 2.7 biTurbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 18:59:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Cytuj:
Kurczak
PostWysłany: 17.Sie.2006 16:34:22 Temat postu:
Proponuje jednak instalacje IV generacji do takiego silniczka. Wtryskiwacze cieklego gazu moga obslugiwac max. 40HP sztuka, a poza tym "instalatorzy" taz jeszcze z tym doswiadczenia nie maja.

Co prawda nie wiem za wiele o V gen. i nie słyszałem o tych ograniczeniach mocy, ale nawet jeśli, to 40x6 daje 240HP, a ten silniczek ma niecałe 200.
Co do fachowości to akurat w EGP, z tego co wiem mają solidną wiedzę i praktykę oraz odpowiedni sprzęt. Co do osiągów to V gen. często daje wyższy moment obrotowy i moc, a to dlatego, że gaz w fazie ciekłej ma ciut lepsze właściwości niż benzyna. Może zapytaj http://www.eko-car.com/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=59 u nich. Właścicielem jest Pan Cebula. Łebski gość, tyle, że daleko :( . Albo podjedź do EGP i pogadaj. Myślę, że lepszego źródla informacji nie znajdziesz. Obie firmy mają hamownie i obie zakładają V gen. od kiedy tylko się pojawiła.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 19:36:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 16:07:05
Posty: 138
Lokalizacja: Gdynia
Widziałem taką instalację w paru autach, co prawda w 4-cylindrowych i uważam, że jest genialna w swojej prostocie chociaż niewątpliwie wymaga fachowego montażu. Słyszałem jednak opinie, że pompy gazu trafia szlak na naszym polskim gazie i to naprzykład mnie zniechęciło do takiej instalacji.

_________________
B2 '81, B2 '84, Astra '97, A4 '96 1.6 ADP, a teraz A4 1.8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 20:46:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Rzeczywiście początkowo były problemy z pompami, ale ponoć jest to już poprawione i teraz już jest ok.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2006 08:48:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2006 10:03:06
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za informacje.... ja też nie wiedziałem o takich ograniczeniach mocy na wtrysk, ale tu Danek ma rację, że teoretycznie wtryski gazowe nie byłyby "wysilone" na maxa.

Co do fachowości w EPG też dużo dobrego słyszałem z różnych źródeł i nawet z nimi rozmawiałem i też polecali JTG. Ale sprzedawca zawsze jest sprzedawcą i wolę zweryfikować czy faktycznie ta V generacja jest taka dobra.

@Danek.... co do hamowni w EPG, to chyba ją dopiero stawiają, bo gość powiedział mi że ..."niedługo będziemy mieli hamownię to..." tak więc chyba jej jeszcze nie mają. Podczas rozmowy z nim odniosłem wrażenie, że wie co mówi i zna się na rzeczy, poza tym dodał że jak będę miał kiedyś ochotę to nawet będziemy mogli zastosować chiptuning w tym silniku.... pewnie już to robili wcześniej i znają ten silnik ;-) Chociaż ja nie jestem tym zainteresowany. Jeździłem ostatnio tą A6 (którą zamierzam kupić) i naprawdę mocy jak dla mnie jest wystarczajaco dużo.

Pytałem też o pompy gazu i faktycznie kiedyś były z nimi problemy, ale teraz podobno technologia się "poprawiła":D. Poza tym podobno serwis JTG jest tańszy od serwisu "standardowych" instalacji gazu (rzadsze przeglądy, rzadziej wymieniane filtry, itp.).

Nie jestem jeszcze na 100% zdecydowany, ale chyba jednak zaryzykuję instalację JTG

_________________
Audi 80 1.8 E '89 -> było
Audi A6 2.8 (APR) '00 -> jest
Subaru Outback 2.5 '08 -> jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2006 12:38:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.sie.2006 22:22:11
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa (Tarchomin)
Hej,

Ja właśnie mam w tej chwili zakładaną instalację JTG (u chłopaków w EGP) więc sądzę, że po weekendzie będę już mógł powiedzieć co nieco o zaletach/wadach*

Pozdrawiam,
Sławek


* - wad nie akceptuję/nie chcę zauważyć; za takie pieniądze?!

_________________
Audi A6 (C5 4B) 4.2 Avant Quattro 09/'99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2006 13:08:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2006 10:03:06
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
superfis napisał(a):
Hej,

Ja właśnie mam w tej chwili zakładaną instalację JTG (u chłopaków w EGP) więc sądzę, że po weekendzie będę już mógł powiedzieć co nieco o zaletach/wadach*

Pozdrawiam,
Sławek


Super.... będę wdzięczny za info :)

Ale zakładasz do auta takiego jak masz w podpisie?

_________________
Audi 80 1.8 E '89 -> było
Audi A6 2.8 (APR) '00 -> jest
Subaru Outback 2.5 '08 -> jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2006 13:11:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.sie.2006 22:22:11
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa (Tarchomin)
Dokładnie do takiego. Już nie mogę się doczekać odbioru samochodu :)

_________________
Audi A6 (C5 4B) 4.2 Avant Quattro 09/'99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2006 15:43:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2006 14:45:56
Posty: 238
Lokalizacja: zewsząd
Ktoś wie może czym Sie różni to JTG od LPI Vialle??Ewentualnie która z tych dwóch instalacji jest lepsza??Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2006 18:06:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
superfis napisał(a):
Dokładnie do takiego. Już nie mogę się doczekać odbioru samochodu :)


Daj znać jak już będziesz miał założone - chętnie to obejrzę...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Hey superfis mam pytanie
PostNapisane: 18.sie.2006 18:45:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 03:56:12
Posty: 79
Lokalizacja: Wieluń
Witam. Mam pytanie do ciebie superfis nt. tego gazu tz. ile taka przyjemność kosztuje jaka butla do tego idzie. Autko bardzo podobne i tez się zastanawiam nad gazem. PZDRW

_________________
Audi A6 (C5 4B) 2,7 BiTurbo AJK Avant S-Line 21-12-99 Tylko Audi, Tylko Avant, Tylko Automat
...W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca TURBINA... AUDI RS6
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2006 17:10:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2006 14:45:56
Posty: 238
Lokalizacja: zewsząd
coś te pierwsze wrażenia po instalce nie mogą ujrzeć swiatła dziennego :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 09:41:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.sie.2006 22:22:11
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa (Tarchomin)
ld_ven0m napisał(a):
coś te pierwsze wrażenia po instalce nie mogą ujrzeć swiatła dziennego :P


Mogą, mogą :)
Tylko czekałem na "wyregulowanie" instalacji bo jak się okazało po założeniu (piątek) należało przejechać około 1000km, a następnie stawić się w serwisie (wtorek). Tam nastąpiła weryfikacja szczelności instalacji, podregulowanie (zmiana dyszek we wtryskiwaczach) i mam już właściwie zakończoną instalację instalacji ;)

W jeździe od piątkowej do wtorkowej, samochód miał wyczuwalnie mniejsza moc, zjadał więcej gazu niż benzynki (jakieś 20%) oraz brzydko odpalał (trzeba było "kręcić" rozrusznikiem parę sekund aż załapał).

Po wtorku niestety nie miałem jeszcze okazji sprawdzić go w trasie, ale na mieście ma lepszego kopa (nie dostrzegam różnicy z benzynką), co zaś do spalania to jeszcze nie wiem. Mało czasu narazie do ustalenia jak to jest aktualnie - jednak moc wróciła, a to już dobry znak. Jak będę po dłuższej trasie to opiszę kolejne wrażenia i kalkulacje; teraz nie mam jak przedstawić więcej szczegółów.

Wrazenia z obsługi w serwisie: Bardzo miła obsługa i cierpliwa wobec osobników (mam tu siebie na myśli) zadających wiele pytań. Dowiedziałem się, że instalacja może potrzebować jeszcze doregulowania (robi się to w kilku nawet podejściach) jeżeli będą jeszcze niedostatki w spodziewanych parametrach.

Zamierzam wybrac się na hamownię za jakiś czas, a wtedy dysponując danymi liczbowymi, zdecyduję czy jeszcze korygować gaz czy nie, w zależności od tego co ujrzę na wykresach.

Co zaś do pytania o parę parametrów technicznych/cenowych tej instalacji to:
- cena - mnie udało się za 7kPLN
- zbiornik - 68l w koło zapasowe


Pozdrawiam,
Slawek[/b]

_________________
Audi A6 (C5 4B) 4.2 Avant Quattro 09/'99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 10:39:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2006 10:03:06
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
Superfis ....... ja też jestem bardzo ciekawy końcowych wyników jakie uda Ci się osiągnąć. Najbardziej interesuje mnie kwestia mocy auta, elastycznośc, kultury pracy silnikai i oczywiście spalania.

Jeżli po wtorkowych poprawkach zauważysz jeszcze jakieś niedogodności, to daj znać.... a tak wogóle to, czy są jakieś szczegóły na które trzeba zwrócić uwagę podczas instalacji JTG (tak z Twojego doświadczenia).

Pozdrawiam
Paweł

PS. A tak na marginesie, to w EGP mają już hamownię? .... bo ja jak ostatnio z nimi rozmawiałem to mówili ze dopiero stawiają.

_________________
Audi 80 1.8 E '89 -> było
Audi A6 2.8 (APR) '00 -> jest
Subaru Outback 2.5 '08 -> jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 10:44:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Tą hamownię sobie przemyśl - masz quattro i tiptronik. Ja wczoraj testowałem taką A6 4,2 i powiem szczerze, że zrobiła na mnie wielkie wrażenie - ale tylko jeśli chodzi o wielkie spalanie - pozatym to zwykły dupowóz i odczuwalne 200KM a nie 300...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 11:52:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2006 14:45:56
Posty: 238
Lokalizacja: zewsząd
a co z zapalaniem? problem zniknął? miałbym jeszcze pytankow odnośnie urządzenia sterującego instalką zamontowanego w środku samochodu- jest to jakieś bardziej przemyślne urządzonko czy standardowo ma 1 przycisk i kontrolke pojemności zb.gazu? pozdrawiam i życzę udanej jazdy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 11:55:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2006 14:45:56
Posty: 238
Lokalizacja: zewsząd
a co z zapalaniem? problem zniknął? miałbym jeszcze pytankow odnośnie urządzenia sterującego instalką zamontowanego w środku samochodu- jest to jakieś bardziej przemyślne urządzonko czy standardowo ma 1 przycisk i kontrolke pojemności zb.gazu? pozdrawiam i życzę udanej jazdy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 12:07:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2006 14:45:56
Posty: 238
Lokalizacja: zewsząd
a co z zapalaniem? problem zniknął? miałbym jeszcze pytankow odnośnie urządzenia sterującego instalką zamontowanego w środku samochodu- jest to jakieś bardziej przemyślne urządzonko czy standardowo ma 1 przycisk i kontrolke pojemności zb.gazu? pozdrawiam i życzę udanej jazdy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 12:22:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.sie.2006 22:22:11
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa (Tarchomin)
GrzesB napisał(a):
Tą hamownię sobie przemyśl - masz quattro i tiptronik. Ja wczoraj testowałem taką A6 4,2 i powiem szczerze, że zrobiła na mnie wielkie wrażenie - ale tylko jeśli chodzi o wielkie spalanie - pozatym to zwykły dupowóz i odczuwalne 200KM a nie 300...


Może i dupowóz ale tylko dla tych, któzy chcieli mieć bolida F1, a zakupili taką właśnie "szóstkę". Ja chciałem coś takiego zakupić i mam co chciałem. Co zaś do mocy to chcę mieć na gazie taką moc jak na benzynie (+- 5%) aby dalej cieszyć się tymi ledwie zauważalnymi 200KM.

Pozdrawiam, Slawek

_________________
Audi A6 (C5 4B) 4.2 Avant Quattro 09/'99


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: