.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.mar.2025 21:46:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: c3 - ewentualne problemy
PostNapisane: 21.sie.2006 07:51:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2006 15:47:55
Posty: 41
Lokalizacja: opole
witam.sstałem sie niedawno szcześliwym posiadaczem audi 100 avant 85rok 2.0 diesel . chciałbym sie dowiedzieć co najcześciej siada w tych modelach audi.narazie siada mi wspomaganie ale może są jeszcze jakieś inne najczesciej powtarzające sie awarje związane szczególnie z tym modelem.nie ma aut idealnych a ja chciałbym wiedzieć na co zwracac uwage gdyz to moje pierwsze audi.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2006 08:17:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10354
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Chłopie kupiłeś dwudziestoletni samochód!!! Jakich Ty tu wypowiedzi oczekujesz??? Tam moze siąść absolutnie wszystko w kazdej chwili.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2006 08:29:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Łatwiej będzie podpowiedziec co nie siądzie zbyt szybko. Napewno mocnym punktem tych modeli jest bardzo mocne zawieszenie, w pełni ocynkowane nadwozie ktore jesli nie bylo potrzaskane , raczej nie zardzewieje. Silnik to stara porzadna kowalska robota , mimo ze praktycznie nie jeździ to raczej do awaryjnych nie nalezy. Po duzym przebiegu nalezy skontrolowac stan koncowek wtrysków, ktore nomen-omen sa bardzo tanie przy wymianie.
Lektura 10 przykazan tez bedzie pomocna ;)
Wnetrze przestronne, wygodne i raczej tez niewiele rzeczy moze sie zepsuc, moze poza opisywanymi awariami licznikow czy linki napedzajacej drogomierz.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2006 08:33:43 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Basket , nie mow ze silnik taki solidny bo wlasnie w 2.0 D non turbo lubily pekac glowice. dopiero w 2.0TD nie bylo tego problemu

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2006 09:14:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2006 15:47:55
Posty: 41
Lokalizacja: opole
wiem ze 20 -to letni samochód,ale wiem też że robiło się wtedy porządnie, bez ściemy.miałem merca 123d kombi z 81 roku i chodził jak marzenie. moje audi miało wymieniony rozrząd ,chłodnice i amortyzatory.mnie chodzi o najczęściej spotykane defekty, bo takowe mają prawie wszystkie auta.tak jak w fordach felerem jest przełacznik zespolony i gnicie blach to podejrzewam że audi mogło mieć równierz jakieś powtarzające sie wpadki i o takich chciałbym się dowiedzieć.pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2006 10:34:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Model C3 na pewno nie był udany pod względem układu chamulcowego.O ile zastosowany masz układ wspomagania hamulca zasilany przez pompę wspomagania mogą wystąpić usterki tego układu.A konkretniej na przemian zanik wspomagania kierownicy/zanik (osłabienie) układu hamulcowego.Na 100 % uszkodzony masz korektor siły hamowania mieszczecy się na belce tylnej osi :): . Cieknące pompy wspomagania to standart w tych autach.Przednie tuleje stabilizatora wymagają częstych oględzin.Tak samo górne poduszki amortyzatorów nie znosza naszych dróg.Tylne łozyska też mogą nasprawić problemu ale tylko wtedy gdy nieumiejętnie sie je montuje. Moim skromnym zdaniem jednym z większych minusów tego modelu jest zbyt duża powierzchnia szyby czołowej a co za tym idzie ,autko bardzo mocno się nagrzew.Skutkiem tego jest pękająca deska rozdzielcza. Klamki są kolejnym elementem które chańbi ten model.Bardzo często urywają się języczki co powoduje niemozliwosć otwarcia auta.
W przypadku mojego modelu (święc Panie nad jego duszą) awaryjne okazały się wahacze.Niestety nie wytrzymywały polskich "równych inaczej" dróg.
O ile autko nie było bite nie będziesz miał większych problemów z "rudym".Te auta nieruszone NIE GNIJĄ.
Ogólnie przyszykuj się na sprawy eksploatacyjne takie jak :klocki,tarcze,silentbloki,płyny itp itd.
Moja setunia służyła mi przez kilka lat i nie zaobserwowałem żadnych bardziej niepokojacych objawów.

Co do silników Diesla.Niewiele powiem na temat tego silnika bo go nie znam, a po drugie to ciężko go spotkać.Ale myslę że jeśli zastosujesz się do " 10 przykazań dla diesla" by Baskecik to problemów nie zaznasz.
Pozdrawiam i życzę miłego użytkowania setuni


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: