.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.mar.2025 22:00:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki silnik w [A4-B5], 2.6ltr czy 1.8T??
PostNapisane: 17.sie.2006 18:14:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Witam! zastanawiam się który silnik jest lepszy w A4-B5,2.6ltr. czyli 6 cylinderków i 110KW,czy 1.8T też 110KW?Silnik 1.8T pali pewnie troche mniej niż 2.6, jednak czy jest to ta sama moc?Nie wiem jaki moment obrotowy mają te silniczki.Silnik 2.6ltr. jest pewnie bardziej żywotny bo czym wieksza moc wyciągnięta z małej pojemności jest bardziej zabójcza i niekorzystna dla żywotności silnika.Dobre kilka lat temu silniki wyciągały zaledwie 90...100KM z 2ltr. pojemności,a teraz.. .Co o tym myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 18:33:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Nie kupuj 2.6, lepiej wybiez 2.8 lub 1.8T + wirus. 2.8 przyjemniej sie jezdzi, rownomiernie rozwija moc i moment obr., nie ma klopotow z tyrbina, ma ladniejszy glos ale wiecej pali i wyzsze oplaty sa niz za 1.8T i w razie remontu czy chodzby wymiany uszczelki pod glowica wyzszy koszt naprawy ze wzgledu na dwie glowice. Tez bym sie zastanawial pomiedzy tymi dwoma silnikami ale jak by nie o wiele wieksze oplaty za pojemnosc pow. 2.5L to bralbym 2.8

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik w [A4-B5], 2.6ltr czy 1.8T??
PostNapisane: 17.sie.2006 20:58:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
gregory napisał(a):
Dobre kilka lat temu silniki wyciągały zaledwie 90...100KM z 2ltr. pojemności,a teraz.. .Co o tym myślicie?

A co powiesz na bolidy F1 w zamierzchłej przeszłości ;) Z 2L 1000 KM :D :diabel:
Tylko że jakoś tak z żywotnością takich silniczków było coś nie tak.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik w [A4-B5], 2.6ltr czy 1.8T??
PostNapisane: 17.sie.2006 21:11:39 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
gregory napisał(a):
Witam! zastanawiam się który silnik jest lepszy w A4-B5,2.6ltr. czyli 6 cylinderków i 110KW,czy 1.8T też 110KW?Silnik 1.8T pali pewnie troche mniej niż 2.6, jednak czy jest to ta sama moc?Nie wiem jaki moment obrotowy mają te silniczki.Silnik 2.6ltr. jest pewnie bardziej żywotny bo czym wieksza moc wyciągnięta z małej pojemności jest bardziej zabójcza i niekorzystna dla żywotności silnika.Dobre kilka lat temu silniki wyciągały zaledwie 90...100KM z 2ltr. pojemności,a teraz.. .Co o tym myślicie?


1.8T objeżdza 2.6 :) Bez wachania brałbym 1.8T :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik w [A4-B5], 2.6ltr czy 1.8T??
PostNapisane: 17.sie.2006 22:14:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Hugo napisał(a):

1.8T objeżdza 2.6 :) Bez wachania brałbym 1.8T :peace:


Potwierdzam :P

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik w [A4-B5], 2.6ltr czy 1.8T??
PostNapisane: 18.sie.2006 04:49:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
gregory napisał(a):
zastanawiam się który silnik jest lepszy w A4-B5,2.6ltr. czyli 6 cylinderków i 110KW,czy 1.8T też 110KW?

Ech... temat wałkowany na forum już wielokrotnie. IMO, to wybór jest pomiędzy 2.8 a 1.8T. 2.6 pali tyle samo co 2.8 i kosztuje tyle samo w utrzymaniu, a ma gorsze osiągi.

Jeśli kupujesz bardzo starego i zajeżdżonego, to faktycznie 1.8T może nie być najlepszym wyborem. Bierz 2.8.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2006 12:25:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
To chyba przez to między innymi A4 z tym silnikiem 2.6 jest tańsze,bo nie mają takiego zainteresowania.Ja mam A4 z 1998r. własnie z tym silnikiem 1.8T i stety niestety z automatyczną skrzynią Tip Tronic.Co myślicie o tej skrzyni w tym samochodzie?TO pytanie "jaki silnik.." dotyczyło najbliższej przyszłości.Automatyczna skrzynia też ma swoje uroki ale wydaje mi się że wolałbym mieć ręczną,stąd zainteresowanie ewentualną zmianą samochodu.Jest duża różnica w dynamice pomiedzy 1.8T z ręczną a automatyczną skrzynią?? bo ja jeżdze z automatem i nie jechałem jeszcze tym autem z ręczną skrzynią więc nie mam porównania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2006 12:29:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
gregory napisał(a):
To chyba przez to między innymi A4 z tym silnikiem 2.6 jest tańsze,bo nie mają takiego zainteresowania.Ja mam A4 z 1998r. własnie z tym silnikiem 1.8T i stety niestety z automatyczną skrzynią Tip Tronic.Co myślicie o tej skrzyni w tym samochodzie?TO pytanie "jaki silnik.." dotyczyło najbliższej przyszłości.Automatyczna skrzynia też ma swoje uroki ale wydaje mi się że wolałbym mieć ręczną,stąd zainteresowanie ewentualną zmianą samochodu.Jest duża różnica w dynamice pomiedzy 1.8T z ręczną a automatyczną skrzynią?? bo ja jeżdze z automatem i nie jechałem jeszcze tym autem z ręczną skrzynią więc nie mam porównania.


Moim zdaniem różnica jest bardzo duża...
Ten silnik jak na swoje benzynowe 150 koni przy masie A4 jest bardzo elastyczny ale w połączeniu z automatem robi się muł...
Najlepiej przejedź się 1.8T (tylko sprawnym) w manualu i sam zobaczysz :D

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2006 13:07:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
Konrado84 napisał(a):
gregory napisał(a):
To chyba przez to między innymi A4 z tym silnikiem 2.6 jest tańsze,bo nie mają takiego zainteresowania.Ja mam A4 z 1998r. własnie z tym silnikiem 1.8T i stety niestety z automatyczną skrzynią Tip Tronic.Co myślicie o tej skrzyni w tym samochodzie?TO pytanie "jaki silnik.." dotyczyło najbliższej przyszłości.Automatyczna skrzynia też ma swoje uroki ale wydaje mi się że wolałbym mieć ręczną,stąd zainteresowanie ewentualną zmianą samochodu.Jest duża różnica w dynamice pomiedzy 1.8T z ręczną a automatyczną skrzynią?? bo ja jeżdze z automatem i nie jechałem jeszcze tym autem z ręczną skrzynią więc nie mam porównania.


Moim zdaniem różnica jest bardzo duża...
Ten silnik jak na swoje benzynowe 150 koni przy masie A4 jest bardzo elastyczny ale w połączeniu z automatem robi się muł...
Najlepiej przejedź się 1.8T (tylko sprawnym) w manualu i sam zobaczysz :D


jechałeś jednym i drugim że tak piszesz że 1.8T w automacie to muł ? czy piszesz info wyssane z palca ?

bo jezdzilem 1.8 T w automacie i manualu "nie zajezdzone" i "aż" takiej różnicy nie ma, jedynie w starcie od 0 do 100 km/h manual lepszy o 1 sek, na trasie elastycznosc identyczna jak w manualu

no i wiadomo przy zmianie biegów w automacie silnik, półosie nie dostaja tak po dupie jak w manualu , automat płynnie i delikatnie zmienia biegi, i może nie czuć dlatego az tak tej mocy jak w manualu, ale wystarczy zrobic kickdown i auto wyrywa do przodu jak z procy

jezdzilem jeszcze 2.8 w automacie i 2.6 w manualu i moge powiedziec ze V-ki zbierają się też ładnie przy pięknym dzwięku silnika, jednak wrażenia ogólne z jazdy zdecydowanie na plus dla 1.8T i dzwięk szlifierki jest też do zaakceptowania :)

podstawowa sprawa automat nie sluzy do wyscigów, tylko komfortowego podrózowania, taka jest jego idea stworzenia.

tak wiec jak masz zacięcie sportowe to kupuj 1.8T w manualu wrażenia napewno będą duże, a jak jezdzisz normalnie bez większych szaleństw to automat będzie dobrym rozwiązaniem :)

pozdrawiam.

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2006 16:27:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
BladyRS napisał(a):
Konrado84 napisał(a):
gregory napisał(a):
To chyba przez to między innymi A4 z tym silnikiem 2.6 jest tańsze,bo nie mają takiego zainteresowania.Ja mam A4 z 1998r. własnie z tym silnikiem 1.8T i stety niestety z automatyczną skrzynią Tip Tronic.Co myślicie o tej skrzyni w tym samochodzie?TO pytanie "jaki silnik.." dotyczyło najbliższej przyszłości.Automatyczna skrzynia też ma swoje uroki ale wydaje mi się że wolałbym mieć ręczną,stąd zainteresowanie ewentualną zmianą samochodu.Jest duża różnica w dynamice pomiedzy 1.8T z ręczną a automatyczną skrzynią?? bo ja jeżdze z automatem i nie jechałem jeszcze tym autem z ręczną skrzynią więc nie mam porównania.


Moim zdaniem różnica jest bardzo duża...
Ten silnik jak na swoje benzynowe 150 koni przy masie A4 jest bardzo elastyczny ale w połączeniu z automatem robi się muł...
Najlepiej przejedź się 1.8T (tylko sprawnym) w manualu i sam zobaczysz :D


jechałeś jednym i drugim że tak piszesz że 1.8T w automacie to muł ? czy piszesz info wyssane z palca ?

bo jezdzilem 1.8 T w automacie i manualu "nie zajezdzone" i "aż" takiej różnicy nie ma, jedynie w starcie od 0 do 100 km/h manual lepszy o 1 sek, na trasie elastycznosc identyczna jak w manualu

no i wiadomo przy zmianie biegów w automacie silnik, półosie nie dostaja tak po dupie jak w manualu , automat płynnie i delikatnie zmienia biegi, i może nie czuć dlatego az tak tej mocy jak w manualu, ale wystarczy zrobic kickdown i auto wyrywa do przodu jak z procy

jezdzilem jeszcze 2.8 w automacie i 2.6 w manualu i moge powiedziec ze V-ki zbierają się też ładnie przy pięknym dzwięku silnika, jednak wrażenia ogólne z jazdy zdecydowanie na plus dla 1.8T i dzwięk szlifierki jest też do zaakceptowania :)

podstawowa sprawa automat nie sluzy do wyscigów, tylko komfortowego podrózowania, taka jest jego idea stworzenia.

tak wiec jak masz zacięcie sportowe to kupuj 1.8T w manualu wrażenia napewno będą duże, a jak jezdzisz normalnie bez większych szaleństw to automat będzie dobrym rozwiązaniem :)

pozdrawiam.

Jeździłem passatem w manualu i A4 B5 w automacie i takie miałem odczucia. Nie chodzi mi tutaj o sprint do setki ale ogólne wrażenia z jazdy. Pomijam kwestię szybkości zmiany biegów i tego typu sprawy charakterystyczne dla automatów ale z tą elastycznością też nie do końca bym się też zgodził...

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 17:34:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
gregory napisał(a):
Jest duża różnica w dynamice pomiedzy 1.8T z ręczną a automatyczną skrzynią??

Przed kupnem swojego testowałem "back-to-back" 1.8TQ manual i 1.8TQ tip, oba z silnikiem w wersji 170 KM. Różnica w przyspieszeniu nie była może ogromna, ale z pewnością odczuwalna. Poza tym denerwowały mnie opóźnienia i "zastanawianie się" zanim zmieni bieg. Z tego co wiem jest to do skorygowania odpowiednim chip'em do komputera skrzyni, niemniej jak dla mnie przyjemność z jazdy manualem była dużo większa.

Miałem kiedyś Honde Accord V6 z automatem, i dopóki moja lewa noga będzie sprawna, nigdy więcej automatu nie kupię. Teraz też jeżdżę firmowym autem z automatem, i tęsknię za manualem. Co nie zmienia faktu że automat ma swoje plusy i jest odpowiednim rozwiązaniem dla wielu kierowców.

Musisz się sam przejechać manualem i zdecydować, czy to jest to.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: