.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.kwi.2025 12:14:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2] Różne kierownice.. oraz mozliwości silnika 3.3. TDI
PostNapisane: 29.sie.2006 17:01:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Ostanio dośc intensywnie przeglądam ogłoszenia o sprzedaży ww pojazdu (ceny 65-80k pln w moim zainteresowaniu)... i zauważyłem, że występuje w nich kilka różnych kierownic. To samo dotyczy A6q C5.

Od czego zależy jaki rodzaj ma dany pojazd ?

W którym roku był jakiś FaceLifting (bo i takie opisy sie pojawiają) i czy był to jakiś istotny lifting ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Ostatnio edytowano 31.sie.2006 10:36:54 przez bezduszny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 17:29:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
fl byl w polowie 99.
roznice? to dwa zupelnie rozne auta. poczawszy od istotnych roznic zewnetrznych (przod, swiatla, zderzaki, tyl), poprzez znacznie ladniejsze wnetrze, a skonczywszy na zupelnie nowym zawieszeniu.

A8 debiutowalo w 1994, gdy na rynek weszlo C5, to tym samym Audi musialo podciagnac technologicznie A8...

gdybym byl na Twoim miejscu, to rozejrzalbym sie za C5 z 2002-2003 w jakiejs mocnej benzynie (2.7T / 4.2). A8, nawet po fl, wyglada juz niedzisiejszo...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 17:54:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
gdybym byl na Twoim miejscu, to rozejrzalbym sie za C5 z 2002-2003 w jakiejs mocnej benzynie (2.7T / 4.2). A8, nawet po fl, wyglada juz niedzisiejszo...


Jest drobny problem z C5q... bo najczęściej są to avanty w dizlach 2.5 TDI. Te mocniejsze benzyniaki np. 3.0 w sedanach jak już wogóle się trafią to wyglądają na dojechane...

Najbardziej by mi odpowiadał A8 3.3 TDI... a do tego oczywiście extra utrzymany i nie katowany w kraju.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 19:58:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
meszrum napisał(a):

A8, nawet po fl, wyglada juz niedzisiejszo...


:651: nie wierze w to co widze ... dla mnie A8 przed liftem wyglada 100 razy lepiej niz C5, ale gusta sa jak doopa - kazdy ma swoja ;-)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 20:05:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
emte napisał(a):
meszrum napisał(a):

A8, nawet po fl, wyglada juz niedzisiejszo...


:651: nie wierze w to co widze ... dla mnie A8 przed liftem wyglada 100 razy lepiej niz C5, ale gusta sa jak doopa - kazdy ma swoja ;-)
Majac wybor pomiedzy A6 a A8... :):
Wybor moze byc tylko jeden:A8 !!!
Klasa auta to tez prestiz!!! A tego juz tak latwo A6 nie osiagnie... :zly:

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 20:11:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
AVANT 2.6V6 napisał(a):
emte napisał(a):
meszrum napisał(a):

A8, nawet po fl, wyglada juz niedzisiejszo...


:651: nie wierze w to co widze ... dla mnie A8 przed liftem wyglada 100 razy lepiej niz C5, ale gusta sa jak doopa - kazdy ma swoja ;-)
Majac wybor pomiedzy A6 a A8... :):
Wybor moze byc tylko jeden:A8 !!!
Klasa auta to tez prestiz!!! A tego juz tak latwo A6 nie osiagnie... :zly:


Klasa klasą - ale nie każdy wie ile tak naprawdę kosztuje utrzymanie A8 bez drutowania... Zakup auta to pikuś - utrzymanie to jest wyzwanie!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 20:13:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
To ktoś napisze mi o tych montowanych kierownicach ?

Czy zależało to od rocznika... wersji.. czy cholera wie jeszcze czego ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 21:42:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
GrzesB napisał(a):
AVANT 2.6V6 napisał(a):
emte napisał(a):
meszrum napisał(a):

A8, nawet po fl, wyglada juz niedzisiejszo...


:651: nie wierze w to co widze ... dla mnie A8 przed liftem wyglada 100 razy lepiej niz C5, ale gusta sa jak doopa - kazdy ma swoja ;-)
Majac wybor pomiedzy A6 a A8... :):
Wybor moze byc tylko jeden:A8 !!!
Klasa auta to tez prestiz!!! A tego juz tak latwo A6 nie osiagnie... :zly:


Klasa klasą - ale nie każdy wie ile tak naprawdę kosztuje utrzymanie A8 bez drutowania... Zakup auta to pikuś - utrzymanie to jest wyzwanie!!

a z C4 jest inaczej? ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 22:26:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ani troszkę - ale dalszą cześć wypowiedzi i tak ktoś by wymoderował więc się powstrzymam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 22:35:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.kwi.2006 14:59:48
Posty: 95
Lokalizacja: W-wa
Jezeli chodzi o kierownice to byly to rozne opcje wyposazenia. 4 ramienna, 4 ramienna ze sterowaniem radia/telefonu, trzyramienna (S-line), trzyramienna (S-line) ze zmiana biegow tiptronica. W okolicach rocznika 2001 pojawila sie czteroramienna ze sterowaniem radia/telefonu oraz zmiany biegow. Warto wybrac egzemplarz z docelowa kierownica, bo potem zmieniac jest nielatwo. Zreszta pare miesiecy temu probowalem poruszyc ten watek, ale nic z tego nie wyszlo. W ASO krzycza na dziendobry kilka tysi.

Co do wyboru miedzy A6/A8 to trzeba sie przejechac, wtedy nie ma sie zadnych watpliwosci. No i komfort wnetrza w A8 jest nieslychany.

Pozdrawiam

_________________
A8 4.2 quattro 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 22:37:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
W okolicach rocznika 2001 pojawila sie czteroramienna ze sterowaniem radia/telefonu oraz zmiany biegow.


Taka kierownica była standardowym wypasem A8 czy za dopłatą ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 10:07:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.kwi.2006 14:59:48
Posty: 95
Lokalizacja: W-wa
bezduszny napisał(a):
Cytuj:
W okolicach rocznika 2001 pojawila sie czteroramienna ze sterowaniem radia/telefonu oraz zmiany biegow.


Taka kierownica była standardowym wypasem A8 czy za dopłatą ?


Tego nie wiem, ale sadzac po moim egzemplarzu auta raczej za doplata. Mam praktycznie wszystkie opcje wyposazenia (porownujac z instrukcja) oprocz wlasnie upgradowanej kierownicy oraz foteli sportowych. Nie sadze aby ktos specjalnie zrezygnowal z tego przy kupnie. Ale moze w ostatnich rocznikach modelu byl to juz standard.

_________________
A8 4.2 quattro 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 11:53:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2005 20:03:57
Posty: 231
Lokalizacja: okolice LUBLINA
Auto: Audi
co do wyboru A6 czy A8.......to nie trzeba nawet sie przejechać jak pisał przedmówca.....wystarczy dotknąć materiałów wewnątrz,ich jakości i struktury.................a pozatym jest ALUMINIOWE :peace:
aaaaaaaa..............bym zapomniał o ciszy która panuje w środku bo przecież szybki są podwójne ;-) i wogóle wyciszenie jest extra. :P

_________________
AUDI -Absolutnie Uwiedziony Doskonałością Ideału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 16:44:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
A może ktoś majakąś wiedzę o poprawianiu możliwości silnika 3.3 TDI... ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 22:02:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
bezduszny napisał(a):
A może ktoś majakąś wiedzę o poprawianiu możliwości silnika 3.3 TDI... ?


Osobiście nie bawiłbym się w to.
Rozejrzyj się lepiej za 4,2 (a jeśli chcesz jeździć o połowę taniej a nie boisz się gazu to takowy zakładaj) i będziesz śmigał szybko :)
Moim zdaniem koszty utrzymania 3,3 są niewiele mniejsze niż 4,2 na benzynie...
Ale to tylko moje skromne zdanie :)

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 22:17:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
Konrado84 napisał(a):
bezduszny napisał(a):
A może ktoś majakąś wiedzę o poprawianiu możliwości silnika 3.3 TDI... ?


Osobiście nie bawiłbym się w to.
Rozejrzyj się lepiej za 4,2 (a jeśli chcesz jeździć o połowę taniej a nie boisz się gazu to takowy zakładaj) i będziesz śmigał szybko :)
Moim zdaniem koszty utrzymania 3,3 są niewiele mniejsze niż 4,2 na benzynie...
Ale to tylko moje skromne zdanie :)
Z tego co pamietam to "bezduszny" szerokim lukem omija gazownikow, ...a nie warto...
Zgadzam sie z przedmowca 4.2 ze sekwencja i klektot bedzie w ekspolatacji drozszy!

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 08:10:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Z tego co pamietam to "bezduszny" szerokim lukem omija gazownikow, ...a nie warto...
Zgadzam sie z przedmowca 4.2 ze sekwencja i klektot bedzie w ekspolatacji drozszy!


Miałem okazję jechać takim A8 3.3 TDI... nie bede pisał o wrażeniach bo chyba sprawa jasna.

Podoba mi się praca tego silnika... i licze na wasze opinie o nim i jego eksploatacji.

Spotkałem się z taką:
Cytuj:
Nie chipowałem tej jednostki, ale miałem nieprzyjemność wykonywać w niej kilka czynności serwisowych. Ogólnie to jest to starsza konstrukcja i silnik jak na swoją pojemność jest dość duży i mieści się w komorze "na styk". O ile dobrze pamiętam są tam dwa SMICe (po jednym dla każdej turbiny) i dołożenie czegoś na przód było by dość ciężkie ze względu na brak miejsca. Ogólnie moim zdaniem silnik dość awaryjny i na dodatek ciężki w obsłudze (głupia wymiana przepływek trwa kilka godzin) przez co dość drogi w utrzymaniu.

.. i nie wiem co mysleć o tym.

Co do gazu... nie to chce kaleczyć samochodu.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 13:10:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2006 14:45:56
Posty: 238
Lokalizacja: zewsząd
jak bym miał wybierać to stawiam na a6 po lifcie (2.7;3.0;4.2) chyba, ze a8 po 2002 lub s8 2000-2002 bo to naprawde bije szóstke o głowe........ale każdy ma swoje gusta- o tym się nie dyskutuje

co do kierownic to tak jak kolega już wspomniał, było kila do wyboru ( za coś lepszego od standardu trzeba było dopłacić- mi osobiście 3-ramienna skórzana,wielofunkcyjna najlepiej do gustu przypadła). W 4.2 i w s-line była jakaś lepsza kierownica w standardzie o ile dobrze pamiętam(dot. A6 c5). W a8 specem nie jestem wiec nie wiem.


Ostatnio edytowano 31.sie.2006 13:47:16 przez ld_ven0m, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 13:11:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Pare miesięcy temu pytałem Darma o A8 3.3. TDI i oto co mi odpisał:

Witaj
Świetny i bardzo mocny motor, a z chipem np. vtech to potwór.
I to jedyna zaleta tego V8 TDI.
Wada to dosyć spore spalanie na poziomie ok. 14-15 litrów w mieście
i 9-12 trasa.
Kosmiczne koszty utrzymania np. w porównaniu z 4.2 benzyną.
Tylko o 100% wyższe niż 2.5TDI by były gdyby prawie nieistniejący rynek części zamiennych oraz używanych.
Szybkiemu bardzo zużyciu ulegają wałki rozrządu i dostępne są tylko w serwisie za 12 tys. zł komplet. Skrzynia biegów automat żle znosi tą moc
(w zasadzie moment obrotowy),
jak również przednie przeguby oraz przekładnia kier. pomimo, że to quattro. Awaryjna elektronika silnika.
Ogólnie nieznacznie bardziej awaryjny niż motory 2.5 TDI V6 z A6 `98-01,
tylko że dużo wyższe koszty usunięcia usterek.
O 50% tańszy w eksploatacji+spalanie jest nawet 4.2 benzyna.
Dużo lepszy i o wiele tańszy w eksploatacji jest 2.5 TDI 180KM+chip.
I więcej jest zamienników, choć nie aż tyle co w przypadku słabszych
2.5 TDI 150KM (ale to zdecydowanie za słaby silniczek).
Koszt eksploatacji podobny jak 4.2 gdyż to co się zaoszczędzi na paliwie
to wyda się przy rozrządzie i innych pomniejszych pierdołach,
oraz przy zakupie.
Zdecydowanie odradzam dwa motory 3.3 TDI oraz 3.7 benzynę
w A8 po `99 roku.
Nara

Może to ci się przyda.
Pozdrawiam Lenoks

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2006 23:46:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
...podsumowując to po za "paliwo-smokiem" 4.2 V8 nie ma mocnego, niezawodnego i solidnego silnika do flagowego modelu audi A8 ? :zly:

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: