.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.kwi.2025 07:47:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: all AUDI - mokry filtr powietrza
PostNapisane: 30.sie.2006 12:27:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2005 20:03:57
Posty: 231
Lokalizacja: okolice LUBLINA
Auto: Audi
Co sądzicie o mokrych filtrach powietrza , czy coś poprawiają , czy ich drogi zakup się opłaci , eksploatacja i gdzie można zakupić, co za tym idzie :?:

_________________
AUDI -Absolutnie Uwiedziony Doskonałością Ideału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 22:36:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Kolejna legenda z cyklu ile mocy dają magnetyzery... Może one coś Ci dadzą ale w wypadku kiedy robisz cały dolot i wydech bo w przeciwnym razie to tylko wywalanie kasy w błoto - ale niektórzy to lubią :). W seryjnym silniku mogą one prędzej popsuć osiągi niż je poprawić.

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 05:32:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2005 20:03:57
Posty: 231
Lokalizacja: okolice LUBLINA
Auto: Audi
WIEM,MIT itd ale................nie chodzi mi o jakieś niewiadomo jakie przeróbki - filtr mokry ma identyczne wymiary jak orginał i jest wielorazowego uzytku / mozna go myć/ ale kosztuje około 200zł - chciałem zapytać o opinie czy zastosowanie jego coś daje zarówno w odczuciu subiektywnym,parametrowym i ekonomicznym - czy jednak to tylko niepotrzebny wydatek.

_________________
AUDI -Absolutnie Uwiedziony Doskonałością Ideału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 05:44:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
:D wkladka sportowa. znane. ogolnie to jest z materialu a nie z papieru i ma zadsza strukture. jezeli nie przeprowadzasz systematycznych pran specjalnym srodkiem to silnik po jakims czasie caly syf bedzie ssal jakby nie bylo filtra bo glowna warsta filtrujaca jest ten wilgotny srodek na samym filtrze. ogolnie badziewie chyba ze ktos sie bardzo nudzi i chce cos pogrzebac przy aucie a na koniec rozwalaic silnik zassanym syfem

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 06:54:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2005 20:03:57
Posty: 231
Lokalizacja: okolice LUBLINA
Auto: Audi
na taką odpowiedź czekałem , dzieki wielkie,czyli daję sobie spokój i jadę po zwykły filtr do sklepu :)

_________________
AUDI -Absolutnie Uwiedziony Doskonałością Ideału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 13:11:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Zmieniłem w ABK wkładkę papierowa na wkładkę sportowa K&N .Zużycie paliwa na podobnym poziomie. Silnik nieco żwawiej smiga na LPG , na "PB" tez jest różnica . Jak narazie jestem zadowolony :diabel:

W nawiązaniu do slów @hans'a
Sprawa dbania o autko oczywista wiec czyszczenie filterka na pewno bedzie w czas.

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 15:52:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
u mnie siedzi wkładka K&N, ale kiedyś zapragnąłem włożyć papierowca, i mocno się zdziwiłem przy wyprzedzaniu kolumny aut :diabel: :okulary2:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 16:19:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2005 20:03:57
Posty: 231
Lokalizacja: okolice LUBLINA
Auto: Audi
no to w morde :/ - kupiłem dziś filtr 'mann' do A8 w cenie 54zł,a mokry na zamówienie kosztowałby 209zł plus przesyłka - no i ku....a mam dalej dylemat czy kupic K&N czy dac sobie siana z tym. :/

ps ten co kupiłem to już dokończe albo oddam tylko dajcie jakieś 'ZA'

ZALETY:
1.mniejszy opór powietrza
2.silnik sie lepiej wkręca

WADY:
1.trzeba myc i psikac preparatem /to ,to chyba nie wada?/
2.więcej brudu wpuszcza
3.drogi w zakupie

_________________
AUDI -Absolutnie Uwiedziony Doskonałością Ideału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 16:32:34 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
odczucia z jazdy to rzecz bardzo subiektywna chociazby z powodu autoadaptacji kompa gdzie jezeli jezdziemy wolno i spokojnie komp przestawia sie w tryb bardziej oszczedny i przesuwa dawkowanie i zaplon tak ze auto jest ekonomiczne ale nie ma az takiego buta odrazu. natomiast jak przegonimy auto pare kilometrow odrazu charakterystyka pracy kompa sie zmienia i w pierwszych chwilach jak sie depnie , silnik zwawiej reaguje na gaz ale nie czarujmy sie moc i moment maxymalny jest taki sam. poza tym w silnikach turbo zmiana takiego filtra nawet na stozek to roznica najwyzej kilku koni o ile zostanie dobrze doprowadzone zimne powietrze. w wolnossacych taki zabieg to rzecz cxzysto psychologiczna bo auto zaczyna glosniej pracowac przy pelnej otwartej przepustnicy. czesciej wciskamy gaz na max zeby tego posluchac a wtedy wydaje sie nam ze auto lepiej idzie. , poza tym komputer ma ponastawiane dynamiczne ustawienia i reaguje szybciej na gaz do dechy. ogolnie bardzo subiektywna sprawa. jezeli mialbym ochote szybciej poprzyspieszac to predzej kupilbym autyo z wiekszym i mocniejszym silnikiem a nie bawil sie w udawanie sportowego auta.

p.s.
w 4.2 napewno poza efektami akustycznymi wiele nie odczujesz :) jedz sobie na hamownie i zmierz oba filtry i bedziesz wiedzial ile w tym aucie jest warte takie kombinowanie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 17:20:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2005 20:03:57
Posty: 231
Lokalizacja: okolice LUBLINA
Auto: Audi
dzięki za odpowiedź na wysokim poziomie,myślę dokładnie tak jak napisałeś , a już myslałem że jestem odosobniony w tym pogladzie / chyba w błędzie?/
właśnie idę założyc firmowy orginalny,filterek MANN bez zbędnych przeróbek i tak jak napisałeś w A8 4.2 - hałas nie jest mile widziany :peace: ,jazdę i przeciążenia to ja czuję bez pseudo akustyki ale za to przy dobrej muzyczce.

_________________
AUDI -Absolutnie Uwiedziony Doskonałością Ideału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 17:42:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
No coz @hans odpowiedział znów pesymistycznie(aczkolwiek poprawnie). Powiem tak.... PB wkład papierowy filtrona nowy (może to....ze filtron ???) vmax 195 km/h (ABK/115 kucy nominalnie, ile zdechło nie wiem:)), wkładka K&N nowa (jeszcze jej nie czysciłem bo ma przejechane 6 tys) Vmax....."zegar" :diabel: Na LPG doszedłem do 200 km/h (z tym ,że nie tego samego dnia i nie te same warunki!!!!). Moim zdaniem sama wkładka sportowa bez rygorystycznej zmiany dolotu (np stożek) nie wpływa na głośnosć pracy, w/g mnie nie ma różnicy. Nie sugeruję dobitnie ,ze "mokra" wkładka sportowa jest lepsza ,przynajmniej w moim odczuciu coś sie poprawiło.


Ps. Odnosnie większego dopływu powietrza do dolotu to napewno jest prawda, w przypadku papieru jest ok, w przypadku bawełnianej wkładki K&N silnik potrafił zgasnąc powyżej 80-90km/h (po właczeniu toczenia na luzie)

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: mokry filtr
PostNapisane: 31.sie.2006 17:58:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2005 18:26:11
Posty: 55
Lokalizacja: Kołobrzeg
Hans, jak to dobrze, że czasami wpadniesz na forum. Pozdrawiam

_________________
C4 2.8 V6 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: mokry filtr
PostNapisane: 31.sie.2006 18:37:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
zibimarco napisał(a):
Hans, jak to dobrze, że czasami wpadniesz na forum. Pozdrawiam


Masz akurat jakieś pojecie w temacie w którym zabrałeś głos, czy tylko liczysz na wzgledy moderatora ? no i na nabijanie statusu postów ????(oczywiście bez obrazy od strony moda :))

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: mokry filtr
PostNapisane: 31.sie.2006 18:45:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2005 18:26:11
Posty: 55
Lokalizacja: Kołobrzeg
Trochę logiki wystarczy, a względy no cóż nawet o tym nie pomyślałem. Ciebie Kolego też pozdrawiam.

_________________
C4 2.8 V6 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 18:51:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Pozdrawim również. Pytanie, tylko czemu takie coś wymyślono i jak patrze na podawane wyposażenie autek na 1/4 mili , na wyscigi górskie to czemu sa stosowane wkladki sportowe, dla bajeru i nakllejki sponsora na masce...?

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 19:52:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2005 20:03:57
Posty: 231
Lokalizacja: okolice LUBLINA
Auto: Audi
nie no przyjacielu,wszystko git ale sam filterek nie załatwia sprawy a ja mam wszystko w orginale,więc filterek to tylko .......... i czy ma 290 ,300KM czy 310KM to już mała różnica i tak w użytkowaniu codziennym się tego nie czuje bo u nas nie ma gdzie jechac!!! :)

_________________
AUDI -Absolutnie Uwiedziony Doskonałością Ideału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 20:06:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
hans napisał(a):
w wolnossacych taki zabieg to rzecz cxzysto psychologiczna bo auto zaczyna glosniej pracowac przy pelnej otwartej przepustnicy. czesciej wciskamy gaz na max zeby tego posluchac a wtedy wydaje sie nam ze auto lepiej idzie.


eeeee bez przesady, ja jestem na moje auto wyczulony jak dziewica na...
i wiem kiedy w niej silnik lepiej pracuje, kiedy gorzej, przy jakiej pogodzie, wsio... wsio i z praktyki nie teorii mogę powiedzieć że silnik na wkładce jest sprawniejszy na drugiej lufie, na niskich obrotach nie czuje się nic innego jak w przyp. papieru.

odnoszę się tutaj tylko do mojego przypadku, ponieważ moje auto kupiłem już z wkładką K&N inaczej nie założył bym takiego wynalazku z prostej przyczyny - lepiej za tę kasę wypić browara :okulary:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 21:27:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
zanjac napisał(a):
i czy ma 290 ,300KM czy 310KM to już mała różnica i tak w użytkowaniu codziennym się tego nie czuje bo u nas nie ma gdzie jechac!!! :)


Ja mam tylko to szczęscie śmignąć czasem obwodnica 3miejską za jakims bardziej wypasionym "sponsorem", zresztą teraz jak są nizsze temperaturki to audik dostalł głupawki :) śmiga lepiej :)

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 22:10:17 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zimnejsze powietrze , wiecej tlenu w jednostce objetosci , lepsze spalanie , wiekszy moment obrotowy , wieksza moc. taki parametr czyli nizsza temperatura powietrza ma zdecydowanie wieksze znaczenie anizeli opor przeplywu powietrza przez filtr. powiem szczerze. jezeli ktos zmienia parametry pracy silnika na tyle ze seryjny dolot jest za malo wydajny to mozna sie wesprzec wkladka lub stozkiem zamiast przebudowywac dolot na takiz wiekszym filtrem. natomiast jezeli nic sie nie zmianilo w silniku to seryjny filtr ma taki opor jaki powinien miec w zalozeniu producenta w ukladzie w ktorym zarowno jest wlasciwa moc i moment jak i wlasciwe bezpieczenstwo zasysanego powietrza

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: