.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.kwi.2025 11:57:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ABC] jak wymienic uszczelniacze zaworów?
PostNapisane: 31.sie.2006 22:23:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Szukajka po godzinie czytania nie dala konstruktywnych odpowiedzi, wiec moze sprobuje tak:

praktycznie suche w srodku i calkiem szczelne odmy
brak widocznych wycieków na powierzchniach silnika
brak widocznych wycieków pod silnikiem
brak chłodziwa w oleju i oleju w chłodziwie

bierze :!: LITR :!: syntetyka na 1000-1500 km ;> kopci widocznie przy zapalaniu i ledwie widocznie przy ostrym przebutowaniu (mam okazje czasem pojeździć za swoim samochodem)

- katy zdrowe a analizator spalin pozwala nie martwic sie o przegląd

wiec: da sie wymienic uszczelniacze zaworów bez zwalania głowic?
bo jak nie uszczelniacze, to co?


Ostatnio edytowano 01.wrz.2006 19:25:13 przez scob, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 22:25:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
auto stało wcześniej dłużej?

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 22:33:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
ne. 2 tygodnie - urlop. ale dzisiaj oglądałem po 2 dniach normalnej eksploatacji (jakies 200 km przejechane wczesniej) i kurde dymi ;-/
a oleum wpieprza cały czas bez zmian.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 23:21:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
zdjąć odmy, sprawdzić szczelności. Sprawdzic zaworki olejowe w głowicach. Sprawdzić i wymienić uszczelniacze zaworowe. Sprawdzić kompresję na ciepłym silniku.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2006 23:43:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
wlasnie o uszczelniacze pytalem w pierwszym poscie....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2006 06:09:14 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
uszczelniacze nie rozsypuja sie same z siebie chyba ze auto stalo dluzszy czas ( kilka miesiecy i wiecej) bez odpalania. tak wiec wymiana uszczelniaczy bez robienia luzow prowadnic da efekt na bardzo krotki czas albo wogole nie da efektow bo luzne zawory wytluka gumki na nowo

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2006 11:36:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
czyli jesli kompresja jest równa to nie zostaje nic innego jak zdjąc 2 głowice?

auto stać-stało - zanim je kupiłem..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2006 11:42:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
scob napisał(a):
czyli jesli kompresja jest równa to nie zostaje nic innego jak zdjąc 2 głowice?

auto stać-stało - zanim je kupiłem..

Czy wartość kompresji jest taka jaką zakłada producent. Jaki masz przebieg na silniku i jaki to silnik? :?:

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2006 12:07:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
przebieg nieznany:) (licznik twierdzi ze niecałe 130 tys.)
silnik jak w topiku - ABC (2,6V6)
nie wiem jakie wartosci zaklada producent
wartości ciśnienia mierzone recznym ruskim manometrem w gniazdach swiec: 10(min)-11(max) atm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2006 12:26:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
W tym silniku ciśnienie sprężania powinno być pomiędzy 11-16 bar min.9 bar. Myslę że przebieg silnika jest dużo większy. Sprawdź ciśnienie na zimnym silniku i porównaj wartośći z silnikiem rozgrzanym. Użyj sprawdzonego przyrządu do pomiaru kompresji. :!!:

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2006 13:48:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
scob napisał(a):
auto stać-stało - zanim je kupiłem..


wystarczy rok, póltora i uszczelniacze do wyrzucenia oraz rzadziej zapieczone pierścienie olejowe.

ja bym się kompresji nie czepiał ;-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2006 18:07:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Dobra. Skoro juz wszyscy udowodnilismy że jestesmy swietnymi diagnostami (no offence ;-) ) to może zajmijmy sie tym, o co pytałęm:
czy da sie wymienic uszczelniacze nie zdejmując głowic? jesli tak - to jak?

zmienilem nawet topic - żeby ci co nie czytają o co chodzi a mimo to dziela się swoją cenna wiedzą mieli łatwiej.

topik jest o uszczelniaczach. nie o kompresji, nie o uszczelkach głowicy, nie o wyciekach, odmach ani niczym podobnym.

<center><b><u>USZCZELNIACZE ZAWORÓW</u></b></center><br>jak sie wymienia w ABC?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2006 20:35:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jeśli nie masz odpowiednich zasobów narzędziowych (które w sumie dużo nie kosztują) to temat zamknięty.
nie radzę robić metodą podpierania tłokami oraz dziabania w obrębie cylindrów zamoregulacji zaworów byle czym.

jedź do mechanika.

p.s jak ktoś przeczyta ten temat to mu się po..bie w głowie :D ;-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2006 21:11:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
W ksiazce od A4 (hetzolda czy jak sie pisze) napisane jest tak (przynjamniej ja tak to zrozimialem):

po zdjeciu juz walka rozrzadu (domyslam sie ze wiesz jak i co nie musze wiec tego opisywac) i wyjeciu szlanek nalezy wykrecic swiece i w jej miejsce wkrecic przewod ze spreconym powietrzem (min. 0.6 atm). nastepnie przy pomoicy ODPOWIEDNICH narzedzi zdajc sprezyny zaworowe i wyciagnac uszczelaniacz. Montaz jest prosty o ile ma sie taki - jakby to nazwac - grzybek? bez niego juz na wstepie nowe uszczelniacze sa uszkadzane przez ostra koncowke zaworu.

Jak sie myle to niech mnie ktos poprawi

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2006 22:14:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
masz Etzolda zawierającego silniki V6?
a moglbys skana z odpowiednich stron puscic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2006 08:43:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Hmm, wydaje mi sie ze sciganlaem ja wlasnie z linka podanego na forum. To jest ksiazka "Sam naprawiam samochód Audi A4", taka jak ta

http://www.allegro.pl/item122874518_aud ... slugi.html

Jak by ktos chcial to postaram sie to gdzies umiescic bo to jeden plik pdf o rozmiarze 114MB

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2006 08:45:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
po za tym duzo informacji o silniku ABC jest w elsie (zwlaszcza jezeli chodzi o diagnoze usterek elektrycznych itp.) Wszystko co na forum zostalo napisane tam jest zebrane do kupy i co najwazniejsze bez zadnych domyslów i przemyslen - po prostu tak jak jest naprawde :peace:

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2006 12:06:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2004 09:49:37
Posty: 2491
Lokalizacja: Tychy
scob napisał(a):
Dobra. Skoro juz wszyscy udowodnilismy że jestesmy swietnymi diagnostami (no offence ;-) ) to może zajmijmy sie tym, o co pytałęm:
czy da sie wymienic uszczelniacze nie zdejmując głowic? jesli tak - to jak?

zmienilem nawet topic - żeby ci co nie czytają o co chodzi a mimo to dziela się swoją cenna wiedzą mieli łatwiej.

topik jest o uszczelniaczach. nie o kompresji, nie o uszczelkach głowicy, nie o wyciekach, odmach ani niczym podobnym.

<center><b><u>USZCZELNIACZE ZAWORÓW</u></b></center><br>jak sie wymienia w ABC?


Tak ,da się wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy , tylko trzeba miec mechanika który zna się na tym silniku. Sam koszt uszczelniaczy to grosze. Szkoda że nie jesteś ze Śląska to podał bym ci numerek do mechanika który obcuje tylko z AUDI.
W moje secie wymienił uszczelniacze , regulatory hydrauliczne bez zdjęcia głowicy, inne warsztaty w ktorych pytałem to chciały zdejmować głowice i tym samym teraz wzrasta koszt usługi, no i dochodzi uszczelka pod głowice.

W moim 5 garowym cygarze 2.2 10V koszty wymiany regulatorów i uszczelniaczy - 470 zł. ( 1 regulator - 27 zł , uszczelka zaworowa 2 zł )

_________________
-> 1999 - 2002 Audi 80 B2 1.3 GL
-> 2003 - 2008 Audi 100 C3 2.2
-> 2008 - 2010 Audi S4 2.2 20V Turbo Quattro Avant
-> 2010 - 2020 Audi A4 1.6
-> 2013 - 2022 Scenic 1.6
-> 2017 - Espace 3.5 V6 - ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2006 15:53:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Ja bym poprosił :)

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2006 17:34:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2006 23:19:35
Posty: 55
Lokalizacja: Włocławek
Panowie sprawa wyglada nastepujaco miesiac temu wymienial mi gosc uszczelniacze zaworow bez zdejmoweania glowicy.moja lalka brala 1do 1.5 litra na 1000km.
do wymiany tzw gumek potrzebny jest przyzad do opuszczenia sprezyn bardzo dobry magnes na slomce do wyjecia i wlozenia kamieni zabezpieczajacych.i po krzyku teraz po przejechaniu 2000km nie wziela nawet kapki.tyle tylko ze kolega pisal ze kopci mu od rana na zimnym silniku.W moim przypadku kopcila tylko przy rozgrzanym silniku i przedewszystkim przy ruszaniu ze swiayel.Koszt wymiany gumek to 70zl plus uszczelniacze ok 20 zl dwie godziny pracy specjalisty bo tak mozna smialo goscia nazwac.Pozdrawiam

_________________
Wojtek Audi 80 B4 94r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: