.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.kwi.2025 12:08:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AUDI 80 B3 1,8S
PostNapisane: 02.wrz.2006 10:39:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:07:58
Posty: 55
Lokalizacja: KRAKOW
Witam wszystkich :peace: mam maly problem czy ktos z was wie jaki akumulator byl stosowany przez producenta do Audi 80b3 1,8s a konkretnie o jakiej mocy bo rozne slysze opinie a jestem wlasnie na kupnie wiec co poleciacie optymalnego ??? :diabel:

_________________
DARIO 666


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2006 10:57:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
Tutaj masz tabele zastosowań jest tam rozpiska. Musisz poruwnać numer z katalogiem i wszystko będziesz wiedział. Ja w B3 1.8S miałęm jakoś 55Ah.

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2006 11:41:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
rok temu wżuciłem sobie AKUME 62 Ah całą zime odpalałem klientów , w lecie tez się zdaża i jak narazie śmiga super + chodzi mi cały czas na tym dwa radia i play station2 :D

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: AUDI 80 B3 1,8S
PostNapisane: 02.wrz.2006 17:00:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:07:58
Posty: 55
Lokalizacja: KRAKOW
no tak akumalatorow jest od groma i kazdy poleca co innego :(: w tamtym czasie w audi montowano 12v/40ah typu 54045 ale czy to nie za malo w sklepach sugeruja co najmniej 63ah na 540a np.barena inni centre sam juz nie wiem sa jakis znaczace roznice ???dodam ze autem jezdze dziennie czesto ale krotkie trasy 15km!!nie chce przeplacac bez sensu ale i trzymajac auto na zewnatrz w zimie chcialbym odpalic bez pchania :D

_________________
DARIO 666


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2006 19:52:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
najlepiej to podnies maske i zobacz jaki masz alternator i pod niego kup aku. Jak znam zycie to siedzi u ciebie standartowy 40 A zielona naklejka takze 50 aku to max szczegolnie jesli jezdzisz krutkie dystanse. Inaczej aku bedzie niedoładowane i jak nie bedziesz doładowywał prostownikiem to szybko ci sie zasiarczy i pojedziesz kopowac nowy . Jak chcesz se władowac wiekszy aku to i wstaw alternator z dizla np. 90 A i kupk aku 75 :D :diabel: :peace: wtedy wszystkich z oski bedziesz zima odpalał
pozdrawiam

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2006 20:14:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
szewek napisał(a):
najlepiej to podnies maske i zobacz jaki masz alternator i pod niego kup aku. Jak znam zycie to siedzi u ciebie standartowy 40 A zielona naklejka takze 50 aku to max szczegolnie jesli jezdzisz krutkie dystanse. Inaczej aku bedzie niedoładowane i jak nie bedziesz doładowywał prostownikiem to szybko ci sie zasiarczy i pojedziesz kopowac nowy . Jak chcesz se władowac wiekszy aku to i wstaw alternator z dizla np. 90 A i kupk aku 75 :D :diabel: :peace: wtedy wszystkich z oski bedziesz zima odpalał
pozdrawiam


Bzdury piszesz! To ze alternator ma 40A nie znaczy ze nie naladuje akumulatora 75 Ah. Prad ladowania akumulatora powinien wynosic okolo 0,1 pojemnosci akumulatora, czyli np dla aku 45Ah powinien wynosic okolo 4,5 A a dla 75 Ah - 7,5 A. Oczywiscie prad ladowania zmienia sie w zaleznosci od stanu naladowania akumulatora. Zauwaz, ze nawet te 7,5 A to malo w porownaniu z 40A alternatora. W praktyce w czasie eksploatacji akumulator jest doladowywany pradem rzedu 0,2-0,5A (pomijajac duze rozladowanie aku).
Moc alternatora dobiera sie nie do pojemnosci akumulatora tylko do zapotrzebowania w energie przez samochod.

-> dario 666:
Przy zakupie akumulatora zwroc uwage, zeby mial od wymagane wymiary (zeby wszedl Ci na miejsce). Oczywiscie im wieksza pojemnosc tym lepiej, ale tez bez przesady zebys nie zbankrutowal :-)
Z akumulatorami jest dokladnie tak jak z akumulatorkami - paluszkami. Kilka lat temu akumulatorki AA o pojemnosci 800mAh to bylo cos. Teraz czyms normalnym jest pojemnosc 2400mAh (a wiec 3x wiecej) i ten sam sprzet na nich dziala. Jedyna roznica to czas ladowania i rozladowania - a wiec uzytkowania :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2006 21:06:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
photokom napisał(a):
[
Bzdury piszesz! To ze alternator ma 40A nie znaczy ze nie naladuje akumulatora 75 Ah. Prad ladowania akumulatora powinien wynosic okolo 0,1 pojemnosci akumulatora, czyli np dla aku 45Ah powinien wynosic okolo 4,5 A a dla 75 Ah - 7,5 A. Oczywiscie prad ladowania zmienia sie w zaleznosci od stanu naladowania akumulatora. Zauwaz, ze nawet te 7,5 A to malo w porownaniu z 40A alternatora. W praktyce w czasie eksploatacji akumulator jest doladowywany pradem rzedu 0,2-0,5A (pomijajac duze rozladowanie aku).
Moc alternatora dobiera sie nie do pojemnosci akumulatora tylko do zapotrzebowania w energie przez samochod.


owszem owszem naładuje do pełna ,ale na trasie i napewno nie zima. Radze jeszcze raz przeliczyc pobór prądu. Częste i dłuższe odpalanie zimowa pora , te marne 600A , światła non stop, grajło , nadmuch większy niż zwykle, a do tego tylnia szyba no i max półgodziny jazdy to z tych twoich 40A na aku niewiele zostanie :peace: Tak apropo w tym czasie alternator 40A nie zwróci do alku nawet energi pobranej na rozruch :!: :!: :!:

a tak wogole to sam ma jezdze na 40A i mam aku 75Ah z dizla i wiem co mowie. I nie truc ni o złym ładowniu czy starym aku :!!: bo on poprostu nie wyrabia i albo se włąsnie wstawie od dizla (jak znajde) albo mniejszy aku.

dario 666 zrobisz co chcesz ale ja ci mowie jak taka kombinacje sie urzytkuje :)
pozrawiam

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 12:08:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:07:58
Posty: 55
Lokalizacja: KRAKOW
NO teraz to troche namieszaliscie a mi chodzi o prosta sprawe jaki kupic optymalny by nie wywalac odrazu duzo kasy ale by chodzil sprawnie !!jak spojrzalem to seryjnie montowano 40ah 420amp o symbolu 54045 ale kilku gosci mowi ze min to 55ah przy ladowaniu 600amp!!!!wiec sam juz nie wiem alternator mam bosha o symbolu n1 14v 34/90a a jak kupilem auto byl akumulator tez bosha 74 ah i kolo powiedziall ze to kaumulator do diesla !!!sam juz nie wiem czy to auto bylo kompletowane z czesci :(: :zly: !!!dodamze jest zagazowane na CNG i nie wiem czy to ma jakis zwiazek ???
co do akum. to co mozna polecic mam kilka opcji bosh, proffi,centra ,baren co wybrac ceny sa rozne????

_________________
DARIO 666


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2006 18:52:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Idziesz do sklepu, mówisz gostkowi jaki masz wóz, on wyciąga katalog i wiesz wszystko. Gostek z katalogu powie Ci jakie powinny być wymiary, ułożenie klem, prąd rozruchowy oraz pojemność. Ja mam centre 62Ah, samochód w ostatnią zimę stał na dworze i przy -30C palił od pierwszego - koszt to ok 120PLN i nie żałuję tego wydatku, poprzedni aku (45Ah) zamarzł przy -5, centrowski mam drugi rok i jescze go nie musiałem wyciągać z wozu, a prądu w zimę pożyczyłem innym chyba tone....

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2006 19:23:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
ja miałem barena, wytrzymal baaardzo dlugo, tak dlugo, ze w koncu od ruszania klemą "+" obruszalo sie gniazdo i musialem kupic nowy, teraz mam centre i chwale sobie, mam inny silnik i samochod, wiec i pojemnosc aku inną, mam 74 Ah... Nigdy nie musze go doladowywac, a czesto zimą robie trasy 2x5km dziennie. Ladowac dodatkowo musze go, kiedy dwa dni grzebe w garazu i mam wlaczone dosc glosno radio :D

Nie polecam natomiast varty, kiedys byla dobra, ale moj ojciec mial ladowanie o 0,5v za duze i dwa aku varty rozsadzilo (pękła jedna cela) więc nie są wytrzymale na jakiekolwiek awarie... :/ Ojczulek tez ma centre u siebie teraz i jezdzi OK (ale on czasem musi krecic rozrusznikiem na dwa razy, bo silnik do remontu ma :/ wiec tak raz na dwa tyg musi doladowac sobie, bo slychac, ze wolniej kreci rozrusznikiem :P)

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: