.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.kwi.2025 12:01:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2,5 TDI AKE regulacja po wymianie paska rozrządu
PostNapisane: 03.wrz.2006 18:02:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Czy wymiana paska rozrządu w silniku V6 2,5 TDI skutkuje obowiązkowym sprawdzeniem i ustawieniem kąta wtrysku paliwa :?:

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 18:10:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie, bo w pompowtryskach nie reguluje sie kata wtrysku :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 18:29:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Cytuj:
Czy wymiana paska rozrządu w silniku V6 2,5 TDI skutkuje obowiązkowym sprawdzeniem i ustawieniem kąta wtrysku paliwa :?:

tak, nalezy ustawic dynamiczny kat przy pomocy VAG'a i srubokretu.



Cytuj:
Nie, bo w pompowtryskach nie reguluje sie kata wtrysku :D

yyy... tam jest VP44 mejd baj bosz...
nie ma PD.
[taka sama jak w AFB, AKN, AYM, BDG, BAU... etc]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 18:31:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2005 12:51:49
Posty: 82
Lokalizacja: o-c
To niejest silnik na pompowtryskach 2.5tdi v6.Procedura mówi że powinno sie sprawdzić dynamiczny kąt wtrysku ale jak w zimę będzie palił bez problemu to ok.

_________________
A 6 2.5tdi akn 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 18:36:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Si. Mea culpa. :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 18:38:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Wymieniałem niedawno i u mnie podpieli sie VAG-iem i ustawiali kąt wtrysku.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 18:46:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
lenoks napisał(a):
Wymieniałem niedawno i u mnie podpieli sie VAG-iem i ustawiali kąt wtrysku.

i bardzo dobrze zrobili .... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 19:01:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 19:16:14
Posty: 19
Lokalizacja: Kraków
Auto: A6 C5 3.0Q
Ja co prawda posiadam silnik 2,5 TDI AEL, więc nie taki jak Twój ale mimo, że nie mam pompowtryskiwaczy to sprawdzałem kąt wtrysku. Oczywiście o ile Twój stary pasek nie był na granicy zerwania i pozostałe podzespoły silnika odpowiedzialne za kąt są ok. (pompa, zawór wyprzedzenia), to oprogramowanie tylko potwierdzi, że wszystko jest ok. Generalnie, jeśli nie zaczął mocniej kopcić (bo przychylam się do teorii, że wszystki TDI przykapcają) i nie stracił mocy to znak , że jest ok. Pozdrawiam.

_________________
Piotr A6 C5 3.0q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2006 07:47:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Właśnie zastanawia mnie fakt, że po wymianie paska rozrządu (w serwisie) nie sprawdzono mi Vag-iem kąta wtrysku.

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2006 15:03:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Jerzy_G napisał(a):
Właśnie zastanawia mnie fakt, że po wymianie paska rozrządu (w serwisie) nie sprawdzono mi Vag-iem kąta wtrysku.


uwazam, ze powinno nakreslic Ci rozmiar niefachowosci z jaka czynione sa czynnosci serwisowe. zapewne stad bierze sie wiele "chorob" 2.5TDI, ktore w efekcie traktowane sa jako przejaw awaryjnosci tych silnikow...
wg pewnego warsztatu [ :diabel: ] 80% awarii 2.5TDI spowodowanych jest przez wadliwe serwisowanie/czynnosci serwisowe.

w kazdym razie, kat sie ustawia (a gdy pasek wymienia specjalista, to tylko sprawdza) - inaczej auto jest "kulawe".

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2006 15:20:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
A więc w jaki sposób sprawdzic czy kąt wtrysku jest ok :!: Mam dostęp do Vag-a :!!:

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2006 16:31:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Jerzy_G napisał(a):
A więc w jaki sposób sprawdzic czy kąt wtrysku jest ok :!: Mam dostęp do Vag-a :!!:


VAG-COM sam sprawdza i wydaje werdykt...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2006 16:43:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
W której grupie 08 czy 04? Jakie wartości powinien wskazywać VAG :?:

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2006 16:52:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
meszrum napisał(a):
Jerzy_G napisał(a):
Właśnie zastanawia mnie fakt, że po wymianie paska rozrządu (w serwisie) nie sprawdzono mi Vag-iem kąta wtrysku.


uwazam, ze powinno nakreslic Ci rozmiar niefachowosci z jaka czynione sa czynnosci serwisowe. zapewne stad bierze sie wiele "chorob" 2.5TDI, ktore w efekcie traktowane sa jako przejaw awaryjnosci tych silnikow...
wg pewnego warsztatu [ :diabel: ] 80% awarii 2.5TDI spowodowanych jest przez wadliwe serwisowanie/czynnosci serwisowe.

w kazdym razie, kat sie ustawia (a gdy pasek wymienia specjalista, to tylko sprawdza) - inaczej auto jest "kulawe".
Mesz mam pytanko do Ciebie. Jezeli rozrzad był wymieniany prawilnie, tzn. wał był zblokowany bolcem, wałki rownież w fabrycznym położeniu, bodajże jeszcze vacum pompa i pompa paliwa poprzez wkrecenie sruby blokujacej. Przeciez wtedy wszystko jest ustawoine jak w fabryce i tylko pasek zakładac, to po takiej operacji jeszcze ustawia sie kąt?
pzdr.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2006 16:57:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ok, jeszcze raz.

jezeli posiadasz VAG-COM, to zrobi on wszystko za Ciebie - oto, co nalezy:
1. uruchomic silnik,
2. uruchomic VAG-COM,
3. wybrac silnik > wartosci blokow,
4. grupa 000 > basic settings,
5. kliknac na TDI Timing.
VAG-COM zrobi wykres i w polu result opisze, czy jest ok [ew. za wczesny, za pozny etc].

jezeli jednak wykresow nie chcesz - masz zyczenie zrobic to jak profi, to bedzie potrzebna wiedza:
1. grupa 004 > basic settings,
2. w pozycji 3ej bedzie w fazach ok. 10s wyswietlac sie max. pozny/wczesny.
wartosci powinny byc takie:
dla max. wczesnego 14*-17*
dla max. poznego 0* - -4*



Norbi napisał(a):
meszrum napisał(a):
Jerzy_G napisał(a):
Właśnie zastanawia mnie fakt, że po wymianie paska rozrządu (w serwisie) nie sprawdzono mi Vag-iem kąta wtrysku.


uwazam, ze powinno nakreslic Ci rozmiar niefachowosci z jaka czynione sa czynnosci serwisowe. zapewne stad bierze sie wiele "chorob" 2.5TDI, ktore w efekcie traktowane sa jako przejaw awaryjnosci tych silnikow...
wg pewnego warsztatu [ :diabel: ] 80% awarii 2.5TDI spowodowanych jest przez wadliwe serwisowanie/czynnosci serwisowe.

w kazdym razie, kat sie ustawia (a gdy pasek wymienia specjalista, to tylko sprawdza) - inaczej auto jest "kulawe".
Mesz mam pytanko do Ciebie. Jezeli rozrzad był wymieniany prawilnie, tzn. wał był zblokowany bolcem, wałki rownież w fabrycznym położeniu, bodajże jeszcze vacum pompa i pompa paliwa poprzez wkrecenie sruby blokujacej. Przeciez wtedy wszystko jest ustawoine jak w fabryce i tylko pasek zakładac, to po takiej operacji jeszcze ustawia sie kąt?
pzdr.


Norbi, drogi przyjacielu (dawno Cie nie bylo),
nie wiem. wiem tylko, ze mozna sprawdzic VAG'iem poprawnosc kata. jezeli jest niepoprawny, to wowczas nalezy go ustawic.
musialby sie wypowiedziec ktos, kto wymienial rozrzad w V6 wlasnorecznie i, kto przy okazji, uzywa VAG'a.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2006 17:21:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
1) Byłem na wywczasach to dlatego tak dawno sie nie widzielismy :D
2) Pytałem bo byłem przy wymianie rozrzadu u mnie i dokladnie po ustawieniu rozrzadu tak jak opisywalem, czlowiek mi to robiacy powiedzial, ze teraz jest idealnie a dla poswiadczenia swoich slow podlaczyl vaga i fakt bylo idealnie.
3) wymiana rozrzadu wczesniej (IMPULS JANKI) chron panie boze tam jechac z V6, musialem ustawiac kąt u Mastersa, bo tam rozrzadzik wymienili na oko ( zanaczki korektorem na kolkach :/ ) i do tego po moich interwencjach nie potrafili tego doprowadzic do odpowiedniego stanu, ale naszczescie jest Mareczek ;)

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2006 17:27:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2005 12:51:49
Posty: 82
Lokalizacja: o-c
Rozrząd tylko wymieniamy z użyciem blokad czyli wał korbowy i ztyłu głowic dwie blokady w jednej demontujemy zaślepkę a w drugiej vacum pompę.po wymianie pasków i rolek procedura mówi o sprawdzeniu dynamicznego kąta wtrysku czyli ustawieniu wtrysku pompy względem wału korb. i wałków rozrządu.Jeśli ktoś to robi porządnie(nie partyzantkę)to myślę że bez problemu jest wszystko ok.A jesli sa problemy z odpalaniem to trzeba niestety przestawiać pompę w lewo lub prawo w zależności czy ma byc wcześniej czy później.Wszystko.

_________________
A 6 2.5tdi akn 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2006 17:34:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
jarejJM23 napisał(a):
Rozrząd tylko wymieniamy z użyciem blokad czyli wał korbowy i ztyłu głowic dwie blokady w jednej demontujemy zaślepkę a w drugiej vacum pompę.po wymianie pasków i rolek procedura mówi o sprawdzeniu dynamicznego kąta wtrysku czyli ustawieniu wtrysku pompy względem wału korb. i wałków rozrządu.Jeśli ktoś to robi porządnie(nie partyzantkę)to myślę że bez problemu jest wszystko ok.A jesli sa problemy z odpalaniem to trzeba niestety przestawiać pompę w lewo lub prawo w zależności czy ma byc wcześniej czy później.Wszystko.
Dokładnie takiej wymiany byłem ostatnio u siebie świadkiem.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2006 21:17:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Panowie czegos tu nie rozumię; czy kąt wtrysku sprawdzamy w bloku wartości mierzonych 08 czy w bloku ustawień podstawowych 04?

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2006 21:27:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
W blokoach wartości mierzonych sprawdzasz, a jak coś chcesz poprawić to przełączasz na nastawy podstawowe.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: