.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lis.2024 21:00:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2,3 AAR] Problemy z uruchamianiem i biegiem jałowym
PostNapisane: 19.cze.2006 09:43:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Na początku witam wszystkich!

Miesiąc temu zmieniłem auto - zamiast passata, który dzielnie mi slużył, jest audi 100. Zmieniam też forum, przy passacie okazalo się kopalnią dobrych rad ;) , a teraz kilku z nich potrzebuję odnośnie tego ciekawego motoru.
Przeglądam od miesiąca forum - zarówno dyskusje bieżące jak i archiwum, ale nie znalazłem odpowiedzi na pytania, a sprawa wydaje mi się nietypowa.

1. Czy w tym silniku jest normalne, że zimny nie zapala "od strzału"? Średnio tak 5-7 sek. kręcę, w trakcie kęcenia zaczyna lekko się dusić aż w końcu zaskoczy. Na ciepłym zapala już płynniej, ale nie zawsze bez takiego chwilowego "przydławienia", po którym dopiero się rozkręca.
Dodatkowo na biegu jałowym nie pracuje idealnie plynnie - sa wyczuwalne takie b. delikatne nieregularne drgania, widac to dobrze oberwując drgania rury wydechowej.
Mechanik twierdzi, ze 5 cylindrowce tak mają - prawda to, bo mam jakieś dziwne przeczucie, że nie :?:

2. Założyłem instalację gazową IGS Landi Renzo - w trasie wszytsko jest ok, ale jest tragedia z biegiem jałowym! Auto na skrzyzowaniu po wysprzęgleniu gaśnie :zly: ! Wygląda to tak, że obroty spadają prawie do zera i wtedy silnik próbuje podnieść się, skok do 1000 obr. i próba uregulowania obrotów na wartości ok 800. Jak jest ciepły, czasem mu się uda wyregulować i niezgasnąć, ale na zimnym - po zejściu obrotów nie potrafi się już podnieść i gaśnie.
Gazowcy 3 dni walczyli z autem i zwalają winę na silnik, jakieś teorie, że na 3 cylindrze zarów się nie domyka albo że się nie otwiera do końca, mechanik mówi, że bzdura i że silnik jest ok. Zaczynam się juz sam doktoryzować w zasadzie działania wtrysku mechanicznego K-Jetronic, wiem, że elementem kluczowym jest tzw. "drosenklappa", czyli ta klapa sterująca ,ale czy problem moze leżeć po tej stronie?

Stan silnika do tej pory:
Przebieg: 230 tys.
Stopień spręzania na garach: cyl. 1-4 13 atm, 5 - 12 atm
Ciśnienie oleju na b. jałowym - 1,5 bar
Analiza spalin: CO-0.2%, CO2-14%, lambda-1,09
Oleju praktycznie nie spożywa
Wymieniony i poprawnie ustawiony pasek rozrządu, rolki, itd.
Wymienione: kopułka i palec rozdzielacza - praktycznie żadnej zmiany.

Dodatkowo czytałem, że po rozszczelnieniu układu (np. poprzez odkręcenie korka wlewu oleju) pracujący silnik powinien zgasnąć - u mnie troszkę się zdusi, ale zaraz obroty podnoszą się i niestabilnie ale pracuje dalej.

HELP!!! Macie jakieś pomysly, bo okazuje się, ze na fachowców to nie ma co liczyć, a w ten sposób nie da się jeździć....
Czy pkt 1 i 2 mogą być ze sobą powiązane?

Z góry dzięki!

Pozdrawiam

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 11:39:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
1. do sprawdzenia cały dolot łącznie z połączeniem filtra węgla aktywnego, przewody od odmy dołu silnika.
2. do sprawdzenia czujnik wody dwu pinowy u góry grućca wodnego, jak silnik ciepły to zdejmij wtyczke powinien zaskoczyć do razu, pod warunkiem zrobienia pkt. 1.

co do gasniecia na gazie to może przydławiać go z nadmiaru powietrza w dolcie (źle zrobiony dolot).

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 12:27:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Rozumiem, że sposób, w jaki odpala silnik, jest jednak niewłaściwy?
Gdzie znajduje się filtr węgla (co on filtruje?), w którym mniej więcej miejscu jest ten czujnik? Nie znam jeszcze dobrze tego silnika, a rasowym mechanikiem niestety nie jestem :)

Cytuj:
co do gasniecia na gazie to może przydławiać go z nadmiaru powietrza w dolcie (źle zrobiony dolot)

Masz na myśli pęd powietrza podczas jazdy? Silnik zachowuje się tak samo w ruchu jak i na parkingu.

Pozdrawiam

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 17:59:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
Witaj w klubie problemów 2,3 AAR z gazem kilka topiców:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=aar

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=aar

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=aar

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=aar

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=aar

i tak dalej, i tak dalej, to nie był najlepszy wybór na LPG, i chyba śmiem twierdzić że najgorszy z całych silników c4 :[

Co do 1 pytania, wtryskiwacz rozruchowy??

Co do 2 pytania, ja nie wiem co jest już prawie rok, wypinam po prostu krokowca i jade w trasie, w miescie mi nie gaśnie, na parkingu tym bardziej

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 22:54:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Mauzer napisał(a):
2. do sprawdzenia czujnik wody dwu pinowy u góry grućca wodnego, t).
:diabel: w AAR jest od dołu, u gory w NF i NG

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 07:24:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Schiedel napisał(a):
Witaj w klubie problemów 2,3 AAR z gazem kilka topiców:

i tak dalej, i tak dalej, to nie był najlepszy wybór na LPG, i chyba śmiem twierdzić że najgorszy z całych silników c4 :[

Weź nie strasz..... Wcześniej miałem Passata z zagazowanym silnikiem 2E - rewelacyjnie się sprawował, zero najdrobniejszych problemów z LPG przez 60 tys., silnik tylko powoli zbliżał się do remontu generalnego, dlatego zmienilem na audi - tu był silnik mechanicznie jak żyleta. A z gazem....

Mam nadzieję, że uda się jednak zdiagnozowac usterkę - tym bardziej, że nie ma tu jakiejś przypadkowości, że w trakcie jazdy, czy po przejechaniu 50 km zaczyna gasnąć.
W trasie sprawuje się bez zarzutów, jak się zagrzeje, to na wolnych gaśnie rzadziej - to jedyna prawidłowość.

Cytuj:
Co do 1 pytania, wtryskiwacz rozruchowy??

Jaki może być koszt?

Cytuj:
Co do 2 pytania, ja nie wiem co jest już prawie rok, wypinam po prostu krokowca i jade w trasie, w miescie mi nie gaśnie, na parkingu tym bardziej


Nie wiem, czy w IGS jest krokowiec?

Pozdrawiam

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 07:33:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
NG, NF i AAR to prawie identyczne silniki z wtryskiem KE-jetronic.

Co do kulawego odpalania i wolnych obrotow to podstawa do sprawdzenia:

- szczelny układ dolotowy
- klapa przeplywomierza niezmasakrowana
- sprawny czujnik temp silnika dwupinowy
- "krokowiec" (zawór stabilizacji obrotów biegu jałowego) sie nie przycina
- przy odpalaniu ponizej temp 50st wazny jest wtryskiwacz rozruchowy, ale w lecie nawet jego odlaczenie nie powinno dokuczać
- bardzo wazny jest tez potencjometr wychylenia ramienia przeplywomierza, czesto po strzale gazu mowi papa, potrafi sie takze zapaskudzić. On jest opowiedzialny za odczyt obciazenia silnika, ma wpływ na obroty i zapłon.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 07:47:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Lukasik napisał(a):
NG, NF i AAR to prawie identyczne silniki z wtryskiem KE-jetronic.

Chyba raczej K-Jetronic, przynajmniej jesli chodzi o AAR.

Cytuj:
- szczelny układ dolotowy

Jak ją sprawdzić? I które elementy? Wizualnie to raczej trudno będzie wychwycić jakieś drobne nieszczelności ?
Auto jest świeżo na gazie, strzałów nie było, bo nie ma ich prawa być na IGS, klapę oglądałem - jest tylko delikatnie przykurzona z góry.

Pozdrawiam

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 08:17:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
>>>Ovation1

Witam,

mam te same problemy i to samo Auto.
Fakt, ze jeszcze sie za to nie wzialem, bo nie mam czasu na to, ale jak sie dowiesz co to jest to daj mi prosze Info.
Jesli chodzi o gasniecie, to ktos mi poradzil, aby zatkac dolot powietrza, ktory jest z przodu (Mam bowiem zrobiona druga dziure od wewnatrz silnika).

Mam pytanie do Ciebie: Jak wyglada u Ciebie z przyspieszeniem??? Wkreca sie na obroty?? Bo moj to mul formatu Seicento. Coprawda 180km/h to nie problem, ale od 0-100 to wiecznosc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 08:44:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Cytuj:
Jesli chodzi o gasniecie, to ktos mi poradzil, aby zatkac dolot powietrza, ktory jest z przodu (Mam bowiem zrobiona druga dziure od wewnatrz silnika)

W którym miejscu masz tę "dziurę"? Jaką masz instalację - u mnie jest IGS, czyli wtrysk ciągły, ze względu na koszty raczej niewiele osób na nią się decyduje.

Cytuj:
Jak wyglada u Ciebie z przyspieszeniem??? Wkreca sie na obroty?? Bo moj to mul formatu Seicento. Coprawda 180km/h to nie problem, ale od 0-100 to wiecznosc

Po miesiącu jazdy potwierdzam opinie kolegów z forum - ten silnik w zestawieniu z masą auta i fabryczną skrzynią biegów mistrzem sprintu nie jest, i jak ktoś na forum podsumował: "Namieszasz się w podłodze a na zegarze ledwo 60 km/h".
Niewiele jeździłem do tej pory w trasie, ale jak na tak ciężkie auto dynamika przy wyprzedzaniu w okolicach 90km/h wydaje się być znośna.
Porównując dynamikę na LPG do zachowania na benzynie - różnicy nie zauważam, jedynie w niskim zakresie obrotów na LPG reaguje trochę z opóźnieniem na ruchy pedału gazu i jest trochę mniej zrywny, ale może to jest jeszcze do podregulowania.

Pozdrawiam

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 10:28:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Instalacje mam prosta. Chcialem zamontowac sekwencje, ale powiedziano mi ze w tym silniku podobno nie idzie, tak wiec mam mikser -Firmy IBC

A jesli chodzi o dziure, to mam ja w tej plastikowej rurze z gory, ktora doprowadza powietrze z pod grilla do filtra powietrza.
Dziurka jest wielkosci poleczki pinpongowej.

A jesli chodzi o zapalanie to tez mnie to wkurza. wczesniej mialem osiemdziesiatke i palila z "pierwszego kopa" i wogole byla szybsza.
Teraz to musze sete odpalac jakby miala gaznik tzn. lekko przygazowac aby zaskoczyla.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 11:29:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ovation1 napisał(a):
Lukasik napisał(a):
NG, NF i AAR to prawie identyczne silniki z wtryskiem KE-jetronic.

Chyba raczej K-Jetronic, przynajmniej jesli chodzi o AAR.


Sprawdź, a pózniej popraw swoj post.

AAR ma wtrysk KE-JETRONIC, czyli najbardziej rozwiniętą odmianę wtrysku mechanicznego wielopunktowego.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 11:50:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Mam radę jak rozwiązać ten problem.... ale zapewne sie nie spodoba.

1. wywalić LPG, doprowadzić silnik do stanu z przed LPG i będzie działać cacy :D

2. dla oszczędnych.... kupić dizelka :peace:

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 12:14:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Lukasik napisał(a):
ovation1 napisał(a):
Lukasik napisał(a):
NG, NF i AAR to prawie identyczne silniki z wtryskiem KE-jetronic.

Chyba raczej K-Jetronic, przynajmniej jesli chodzi o AAR.


Sprawdź, a pózniej popraw swoj post.

AAR ma wtrysk KE-JETRONIC, czyli najbardziej rozwiniętą odmianę wtrysku mechanicznego wielopunktowego.


Ze wzgledu na problemy z silnikiem zgłębiam temat jego sterowania - piszę to, co do tej pory na temat tego silnika udało mi się znaleźć. Większość informacji, do których dotarłem wskazuje na to, ze to jest K-Jetronic, ale pewności oczywiście nie mam, dlatego użyłem słówka CHYBA (być może zabrakło na końcu pytajnika, co zniekształciło sens zdania). Nie chcę udawać specjalisty, bo się na tym nie znam i znać się nie muszę, jako zwykłu użytkownik samochodu, ale z niestety wszyscy specjaliści, którzy powinni mnie wspomóc swoją wiedzą i doświadczeniem są mądrzy, ale nikt nie potrafi rozwiązać problemu.

Jeśli możesz wytłumacz mi, który układ/element sterowania powoduje, że jest to KE-Jet a nie zwykły K-Jet?

Pozdrawiam

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 12:20:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
>>Bezduszny

Oto chodzi, ze na benzynce tez jest kupa tzn. jesli chodzi o przyspieszenie i zapalanie. Jesli chodzi o gasniencie to wiadomo ze od zalozenia problem jest nowy tzn od zalozenia LPG.


Sluchajcie, a co by bylo gdyby pasek rozrzadu byl przesuniety o zabek???

Bo powoli mi sie wydaje, ze od zakupu Auta mam wlasnie ten problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 12:33:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
bezduszny napisał(a):
1. wywalić LPG, doprowadzić silnik do stanu z przed LPG i będzie działać cacy :D

Wszystko to, z czym mam problem na benzynie, istniało przed zagazowaniem.
Rozwiązanie jest więc jeszcze prostsze - nie przełączać silnika na gaz, ale na gonienie na benzynce mnie nie stać (i darujcie sobie komentarze, ze w takim razie nie stać mnie na auto).

Cytuj:
2. dla oszczędnych.... kupić dizelka :peace:

Dzięki za radę, na razie nie stać mnie na nic innego.

Pozdrawiam

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 13:03:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Nie przejmuj sie Ovation1 !!

Teksty rodzaju wypie.. LPG rzucaja zawsze amatorzy!!!

Apropos Dieselka: Diesel jest mi za wolny i wcale nie jest tanszy.
Ja robie dziennie 50-100 km - jak ktos mieszka na wiosce i jezdzi tylko do soltysa lub do kosciola to se moze kupic nawet i 5.0 l poj. w kieszeni nie poczuje.
Ale w mojej sytuacji LPG jest tansze od Diesla.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 13:07:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ovation1 napisał(a):
eśli możesz wytłumacz mi, który układ/element sterowania powoduje, że jest to KE-Jet a nie zwykły K-Jet?


Luzik:) w sumie roznice nie są takie drastyczne.

W skrócie. KE-jet rozni sie od zwyklego k-jeta tym ze jest bardziej "skomputeryzowany". Główna roznica w nowszym ke-jetroniku to, ze nie ma mechanicznego regulatora termicznego cisnienia nad tłoczkiem. Jest to realizowane przez elektrozawór (z przodu głowicy rozdzielającej) sterowany sterownikiem silnika na podstawie odczytu temperatury silnika (czujnik dwupinowy), od razu tym samym zaworkiem jest korygowany skład mieszanki (ssanie, korekcja od odczytu lambdy, wzbogacanie itp).

Starsze K-jety bez lambdy dzialaly zupelnie mechanicznie "same z siebie" , zadnej elektroniki. Wszystkie miały regulator termiczny przykręcony do bloku silnika. troche nowsze k-jety mialy juz lambde i dostawiony elektrozaworek w głowiczce do korekty składu mieszanki.

k-jet: http://vw.dnsx.de/ssp/themen/011/11.pdf

ke-jet: http://vw.dnsx.de/ssp/themen/095/95.pdf

...przykładowe.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 13:44:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Krzysio napisał(a):
Nie przejmuj sie Ovation1 !!

Teksty rodzaju wypie.. LPG rzucaja zawsze amatorzy!!!
Myślę, że nie ma co zaczynać kolejnej dyskucji o wyższości jednego rodzaju paliwa nad innym, to zawsze przeradza się w emocjonalną wymainę poglądów, w której zaczyna się wzajemne obrażanie...
Chyba większość jest świadoma plusów i minusów każdego z rodzajów paliwa, wątek nie jest o tym, tylko o konkretnym problemie technicznym.

Pozdrawiam

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 14:16:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Lukasik napisał(a):
Główna roznica w nowszym ke-jetroniku to, ze nie ma mechanicznego regulatora termicznego cisnienia nad tłoczkiem. Jest to realizowane przez elektrozawór (z przodu głowicy rozdzielającej) sterowany sterownikiem silnika na podstawie odczytu temperatury silnika (czujnik dwupinowy), od razu tym samym zaworkiem jest korygowany skład mieszanki (ssanie, korekcja od odczytu lambdy, wzbogacanie itp).


Dzięki za wyjaśnienia :peace:
Czy ten elektrozawór, o którym mówisz, to jest ta czarna wtyczka wpięta centralnie z boku rozdzielacza paliwa (na wysokości lewego reflektora) na zdjęciu poniżej?:
http://skocz.pl/boqq

Czy ten element może być odpowiedzialny za któryś z objawów, które wystepują w moim silniku?

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: