.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 18:08:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 1.8 JN] Nie ma wolnych obrotów - K-Jetronic
PostNapisane: 15.wrz.2006 08:31:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 13:30:20
Posty: 55
Lokalizacja: Kraków
Witam
Posiadam B3 z silnikiem JN na K-Jetronic, przy zakładaniu Centralnego zamka, spalił się bezpiecznik, po czym goo wymieniłem, ale nie mam wolnych obrotów, aby wolne były to mam prowizorycznie podłączony wtryskiwacz rozruchowu poprzez dodatkowy wyłącznik do akumulatora. Co się mogło zepsuć? Wyłącznik termiczno czasowy? Kupiłem używkę i daej to samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2006 10:15:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Wtryskiwacz rozruchowy potrzebny jest tylko do rozruchu zimnego silnika (i przy gwaltownym dodaniu gazu). Po uruchomienia silnika nie ma on wplywu na wolne obroty. Posprawdzaj jeszcze raz bezpieczniki. Moze jeszcze drugi wywalilo i nie masz sterowania silniczkiem krokowym. On sluzy wlasnie do utrzymywania stalych obrotow na biegu jalowym. Przy zamknietej przepustnicy zaczyna podawac dawke powietrza to kolektora. Gdy ten silniczek nie dziala, to dodatkowe powietrze nie jest podawane i silnik gasnie albo trzyma obroty rzedu 200-300 obr/min.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2006 10:24:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 13:30:20
Posty: 55
Lokalizacja: Kraków
dzięki, posprawdzam to, ale zastanawia mnie że do wyłącznika termiczno czasowego idą cztery kabelki, po dwa do każdej wsuwki-styku.

Jeden jest wyjściowy i połączony z wtryskiwaczem rozruchowym, ten z nim zaciśnięty to nie wiem, ale te zasilające, czyli ten od rozrusznika jest zagnieciony we wsuwce razem z innym - tylko ten drugi od czego on jest?

Wyłącznik termiczno czasowy powinien wyłączyć się około 10 sekund po zapaleniu auta. Przy uruchamianiu dostaje prąd od rozruszika i podaje do do wtryskiwacza rozruchowego, auto mi odpala. Ale po odpaleniu powinien jeszcze przez 10 sekund podawać prąd, ale w tym drugim kabelku co jest zaciśnięty z tym od rozrusznika nie ma prądu, więc termic nie poda go na wtryskiwacz, bo skąd?

Gdzie idzie ten drugi kabel co jest zaciśniety z tym od rozrusznika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2006 11:11:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Teraz to juz nie rozumiem o co Ci chodzi. Wogole nie mozesz odpalic auta (tzn odpala i zaraz gasnie i nie chce odpalic)? Czy jak przytrzymasz go chwile na gazie to odpala i pozniej juz jest OK? A moze odpala jak przytrzymasz na gazie i chodzi dopoki nie puscisz pedalu?

Ten czujnik podaje napiecie na wtryskiwacz rozruchowy w zaleznosci od temperatury silnika. I gdy silnik ma okolo 5 stopni to podaje przez 10s, gdy ma 10 stopni to krocej, gdy ma 15 to jeszcze krocej, a gdy ma ponad 20 stopni to wogole (podaje tu tylko przykladowe wartosci, ale chodzi o zasade). Wiec w lecie moze byc tak, ze wtryskiwacz rozruchowy wogole nie jest uzywany.

Jesli udaje Ci sie odpalic auto i gdy go trzymasz na gazie to chodzi (nawet i minute) to olej te czujniki. Sprawdz ten silniczek krokowy (jest to taki walec z wezami gumowymi idacymi do kolektora i do weza dolotowego, oraz z wtyczka). Sprawdz czy dochodzi do niego jakies napiecie (musisz miec pomocnika ktory odpali auto i przytrzyma go na gazie a nastepnie pusci gaz. Ty w tym czasie bedziesz mierzyl napiecie na tym silniczku. W momencie puszczenia gazu do silniczka powinno zaczac dochodzic napiecie.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2006 11:57:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 13:30:20
Posty: 55
Lokalizacja: Kraków
sprawdze ten silnik krokowy, dzięki za radę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2006 12:18:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Widze, że padło dużo sugestii, ale każda mylna. Napięcie do wtryskiwacza rozruchowego podawane jest poprzez wyłącznik termiczny, dodatkowo ogrzewany grzałką elektryczną (dlatego tyle przewodów) napięcie podawane jest tylko wtedy gdykręcisz rozrusznikiem (schemat instalacji się kłania). Co do mitycznego silnika krokowego.... w JN nie ma czegoś takiego. "Walec" przy kolektorze sącym to nic innego jak zawór powietrza dodatkowego i jego zadaniem jest podniesienia obrotów na zimnym silniku, zasilanie doprowadzone do niego to cały czas 12V mające na celu przyspieszenie domykania (grałka). Podczas skoku napięcia uszkodzony prawdopodobnie czujnik temp. do ecu (na zimnym silniku powinno być ok 10 - 15kohm, na rozgranym ok 200ohm). Sprawdź rezystancje czujnika

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2006 12:44:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Masz racje. Zmylila mnie sugestia ze JN jest na K-Jetronic podczas gdy jest na KE-Jetronic. Nie zmienia to faktu, ze trzeba sprawdzic pozostale bezpieczniki od silnika. Za brak wolnych obrotow nie jest odpowiedzialny wtryskiwacz rozruchowy ani czujnik termiczno czasowy. Jesli juz to ten od ECU.
Sprawdz "zawór dwudrozny układu zwiekszania obrotów biegu jalowego". Tak jak pisalem po puszczeniu gazu powinno pojawiac sie napiecie na jego wtyczce. Gdy obroty spadna ponizej 700 powinien sie otworzyc.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2006 06:35:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Tak, tylko zawór dwudrożny załancza się w sytuacjach "awarynych" jak obroty spadną poniżej pewnej granicy i podawane jest na niego w tym momencie 12V, normalnie napięcie nie jest podawane (zawór dwudrożny to ten przy cewce WN). Do sprawdzenia oczywiście (i przedewszystkim) bezpieczniki (jest bezpiecznik od KE na klapce jest napisany który), oraz wspomniany wcześniej czujnik.
Z doświadczenia:
Zima 2004/2005 - samochód w chłodne poranki zpala po kilku minutach kręcenia, chodzi jakby na 3 gary, obroty rzędu 400-700, dodanie gazu i gaśnie... z ropaczy zrobiłem jak kolega i podpiąłem wtrysk rozruchowy przez włącznik w kabinie, pomagało i myślałm, że to właśnie wina wyłącznika termicznego, ale... w środku zimy temp. otoczenia spadła do -10 i więcej i samochód palił od strzała (?)... potem przyszła wiosna i... temp otoczenia +10 i więcej i objawy powróciły... po kilku dniach doszedłem co jest grane... czujnik od Ecu miał zrąbaną charakterystykę i tak przy -10C podawał wartość ok a przy +10 taką jak na rozgranym silniku (ok 190ohm)... zakup nowego i po problemie samochód zaczął jeźdźić normalnie (w miare normalnie bo jest dojechany :-( )

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2006 22:03:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
a moze masy nie podpioles do aku?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: