.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.gru.2024 21:03:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: k24 i k26
PostNapisane: 17.maja.2004 15:30:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
witam. ciekawi mnie jakie sa glowne roznice pomiedzy turbosprezarkami k26 i k24.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2004 16:07:02 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
K26 ma wieksza strone goraca przez co zaczyna krecic pozniej

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2004 18:06:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Co ma np. jedną zaletę...że można też jeździć oszczędniej... :) Ale za to na K24 autko się szybciej zbiera...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2004 19:11:52 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ale za to k26 lepiej sie kreci na wysokich obrotach i mozna wiecej rpzez to pompowac , nie zatyka tak wydechu na wysokich obrotach

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2004 21:40:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mam rozumiec, ze k26 jest w stanie docelowo wiecej napompowac?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2004 22:50:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2003 16:37:25
Posty: 328
Lokalizacja: Kalisz
teoretycznie tak.

_________________
99-01 Kadett 1,6
01-03 Astra 1,6 16
03-04 Coupe 2,8Q
04-05 S4 2,2T
04-05 Punto Jtd
05-05 B4 Tdi Avant
05-06 GTI edition 94`
06-08Honda civic VTI eg9
08-08 Skoda Fabia
08-08 VW golf 1J0
09-09 SKODA Fabia 5J
10-11 Skoda Octavia RS
11-13 Skoda Superb
13-14 Skoda Octavia 1Z
obecnie Audi A6 C5 1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2004 23:28:37 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a czemu uwazasz ze teoretycznie ? ... w 10V bariera jest przepustowosc zaworow zeby krecic to powyzej 300 KM natomiast w 20V mozna spokojnie ponad 300 KM wykrecic na K26 natomiast na K24 max to okolo 270 KM ale za to ma lepszy dol obrotow szybciej pompuje bo ma mnieszy wirnik napedzajacy i latwiej ja rozbujac mniejsza iloscia spalin

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2004 07:59:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2003 16:37:25
Posty: 328
Lokalizacja: Kalisz
przeciez nie powiedziałem ze praktycznie nie :)

_________________
99-01 Kadett 1,6
01-03 Astra 1,6 16
03-04 Coupe 2,8Q
04-05 S4 2,2T
04-05 Punto Jtd
05-05 B4 Tdi Avant
05-06 GTI edition 94`
06-08Honda civic VTI eg9
08-08 Skoda Fabia
08-08 VW golf 1J0
09-09 SKODA Fabia 5J
10-11 Skoda Octavia RS
11-13 Skoda Superb
13-14 Skoda Octavia 1Z
obecnie Audi A6 C5 1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2004 12:13:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
rzeczywiscie w moim aucie z k26 na niskich obrotach "przymula" , ale za to potem nadrabia to z nawiązką :peace:

Czy ktos slyszal kiedys o wstawianiu 2 turbin w parze. Jedna malutka, o malej bezwladnosci tak, zeby pracowala przy niskich obrotach, a druga duzo wieksza, ktora zaczyna prace nieco pozniej, gdy zachodzi taka potrzeba. A moze lepiej dwie mniejsze zamiast jednej duzej? Ew. dmuchawke o zmiennej geometrii? Moze ktos sie wypowiedziec w tym temacie? Jestem ciekawy czy takie rozwiazania, przy tuningu samochodow (nie koniecznie mojego karawanu :peace: ) mają sens?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2004 12:19:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Nissan kiedyś taki wynalazek stosował (dwie turbiny - jedna mała, druga duża) w 300ZX twin-turbo, bodajże.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2004 15:47:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Można zastosować kompresor i turbawkę. Będzie jeszcze lepiej i łatwiej to wymodzić. A zmienna geometria łopatek to chyba w TDi występuje...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2004 19:30:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
szto eta kompresor?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2004 19:47:54 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to samo co turbina tylko napedzana paskiem

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2004 19:51:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12007
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
skończcie te dywagacie i tak nikogo z nas nie stać na wystrojenie porządne tego.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2004 21:59:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Leo napisał(a):
skończcie te dywagacie i tak nikogo z nas nie stać na wystrojenie porządne tego.


strojenie ztuningowanego samochodu jest takie trudne i pochlania tyle kasy? Myslalem, ze wjezdza sie na hamownie i tam sie ustawia mape wtryskow i inne "duperelki" na podstawie spalin, obciazenia itp itd, a moze samo jest to w stanie sie nastawic, poprzez komputer ktory analizuje ww parametry i sam koryguje sklad mieszanki itp. A moze jestem w wielkim błędzie :peace:

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2004 22:32:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jemu raczej chodzilo o system 2 turbin ... prawde mowiac... zadko stosowane ... brak takich potrzeb ..a w takich zakresach mocy jakie sa w zasiegu naszych portfeli to w zupelnosci starczy jedna turbina ale dobrze dobrana

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: