.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.lut.2025 22:52:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zapłon w 2.3 AAR
PostNapisane: 22.cze.2004 22:32:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
Witam !!!

Ile stopni powinien wynosić zapłon w silniku 2.3 AAR ??
I jak go ustawić ? Ewentualnie ile może kosztować ustawienie zapłonu ??

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2004 22:40:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
to samo co w NG ;) 15 -/+ 1

widze ze temat zaponu ostatnio w modzie :diabel:

a ja jestem ciekaw jak właściwie sprawdzić czy poprawnie działa przyspieszacz zapłonu :?:

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2004 01:11:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
marek napisał(a):
a ja jestem ciekaw jak właściwie sprawdzić czy poprawnie działa przyspieszacz zapłonu :?:


A gdzie w NG jest przyspieszacz zaplonu?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2004 01:46:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
zapłon musi współpracować w jakis sposób z czujnikiem Halla oraz sterownikiem zapłonu (dokładnie niewiem) ale jego wyprzedzenie wynikać musi z konstrukcji aparatu zapłonowego (napewno nie jest sterownay podciśnieniem)
wyznaczania kąta wyprzedzenia zapłonu i czasu zwarcia cewek zapłonowych przejmuje elektroniczny sterownik, może on tu uwzględniać również sygnał z czujnika spalania stukowego bo takowy jest w motorach NG

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2004 08:40:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
w NG, wiec pewnie takze i w AAR (bo to prawie to samo ;-)) kąt wyprzedzenia zaplonu nalezy ustawic miedzy 12 a 18 stopni (15 jest calkiem spoko ;) ) w aparacie zaplonowym nie ma przyspieszacza odsrodkowego ani ragulacji podcisnieniem, wszystkim zajmuje sie komputerek ;-) , jesli chodzi o NG to w obudowie skrzyni jest takie "okienko" przez ktore widac kola zamachowe, a na nim znaki 12 i 18 stopni, ustawiac zaplon mozna wiec zwykla lampą - bez wskaznka wyprzedzenia - natomias zeby prawidlowo ustawic zaplon, nalezy zapalic silnik a puzniej wejsc w tryb serwisowy robiac zware w zlaczu diagnostycznym na ilka sekund (np 7s) a nastepnie zdjac w/w zwore, mozna juz ustawiac zaplon regulujac aparatem :): :diabel:


OT: czy w ABK zeby ustawic zaplon tez nalezy wejsc w tryb serwisowy? jesli tak to w jaki sposob? czy moze wystarczy sie jakos z VAGa polączyc?

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: