.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.kwi.2025 18:15:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Demontaż wahacza
PostNapisane: 06.cze.2004 22:06:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2003 11:25:33
Posty: 128
Lokalizacja: Kwidzyn
Witam !
Muszę wyciągnąc wahacz prawy w A 100 i mam w związku z tym pytanie , czy ciężko jest go wydostać, dam radę z podstawowymi narzędziami ?
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi .

_________________
cygaro 1.8 DS + LPGas
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2004 22:16:17 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie jest ciezko , dasz rade :D ... zalezy co masz na mysli "podstawowe narzedzia" .... oprocz mlotka przydalyby ci sie 2 klucze 17, jeden 22 , lewarek i brecha :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2004 23:01:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
"brecha" masz na myśli długi łom?
:-)
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2004 23:46:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
;)Widze ze remontujesz zawieszenie :peace: Mnie brakuje jeszcez jednego wahacza i bede mogl juz zaczynac.Wymieniam wszystkie elementy gumowe w zawieszeniu,tarcze,koncowki drazkow,amortyzatory. :):

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2004 07:33:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Najlepiej jak sa przygotowane 3 osoby :)

Ja robilem to w takiej kolejności. Srube 17 blokujaca koncowke wahacza (przy kole). Wtedy wyjmowalem ta koncowke przy pomocy dugiego uczestnika imprezy :) ktory mial kawalek rury, np.1-1,5m. Skrecic w twoim przypadku kola w prawo i napierac rurką miedzy saniami a drazkiem stabilizatora jak najbizej końcowki, zeby ta wyskoczyla w dol. jak wyjdzie to wachacz najlepiej odchylic ja do tylu samochodu a mcphersona do przodu. Wtedy odkrecic drazek stabilizatora (chyba 24) i wyjac z wahacza. Potem jeszcze jedna srube przy saniach i to wszystko, Przy dobrym piwku jakieś 10 minut roboty :)

Skladalem w ten sposob: przy saniach srubka, potem celowalem drazkiem stabilizatora (dobrze jest te gumowe elementy posmarowac np mydlem, albo pasta do mycia rąk , zeby byly nawilzone to sie nie zniszcza przy wkladaniu, nie stosowac smaru!!!) : jedna osoba napiera rurką na drazek stab w dol, druga celuje wachaczem a trzecia naciska drazek w strone pojazdu (jak bedziesz skladal to bedzie wiadomo o co chodzi) , 3cia osoba moze cos kombinowac z mala rurką, zeby bylo jej latwiej. Jak zalapie nakretka 26 to juz z gorki :) potem tylko wlozyc koncowke przy kole i zabezpieczyc (ale nie przesadzic z dokrecaniem, bo tam jest gesty gwint! ).

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2004 10:23:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Gratuluję świetnego opisu
Ja zdejmowałem w garażu w kanale z jednym pomocnikiem i zajęło mi z pół godziny.
Za to zakładanie wahacza z dwie godziny. Miałem problem z taką tuleją która centruje śrubę w tulei met-gumowej wahacza przy saniach. Za cholerę nie wchodziła mi ta śruba. Potem już poszło gładko. Niestety po pół roku i 10tyś już "lecą wióry" z tej tulei metalowo-gumowej co ją wymieniałem (oczywiście nie był to orginał tylko jakiś zamiennik za 40 PLN).
Pzdr
Darek P

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2004 12:01:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Lukasik napisał(a):
Najlepiej jak sa przygotowane 3 osoby :)

Ja robilem to w takiej kolejności. Srube 17 blokujaca koncowke wahacza (przy kole). Wtedy wyjmowalem ta koncowke przy pomocy dugiego uczestnika imprezy :) ktory mial kawalek rury, np.1-1,5m. Skrecic w twoim przypadku kola w prawo i napierac rurką miedzy saniami a drazkiem stabilizatora jak najbizej końcowki, zeby ta wyskoczyla w dol. jak wyjdzie to wachacz najlepiej odchylic ja do tylu samochodu a mcphersona do przodu. Wtedy odkrecic drazek stabilizatora (chyba 24) i wyjac z wahacza. Potem jeszcze jedna srube przy saniach i to wszystko, Przy dobrym piwku jakieś 10 minut roboty :)

Skladalem w ten sposob: przy saniach srubka, potem celowalem drazkiem stabilizatora (dobrze jest te gumowe elementy posmarowac np mydlem, albo pasta do mycia rąk , zeby byly nawilzone to sie nie zniszcza przy wkladaniu, nie stosowac smaru!!!) : jedna osoba napiera rurką na drazek stab w dol, druga celuje wachaczem a trzecia naciska drazek w strone pojazdu (jak bedziesz skladal to bedzie wiadomo o co chodzi) , 3cia osoba moze cos kombinowac z mala rurką, zeby bylo jej latwiej. Jak zalapie nakretka 26 to juz z gorki :) potem tylko wlozyc koncowke przy kole i zabezpieczyc (ale nie przesadzic z dokrecaniem, bo tam jest gesty gwint! ).



Bardzo ładnie kolega to opisał...proponuję jeszcze dobrze podstawiś samochód(sam lewarek może niewystarczyć)...i uważać przy naginaniu wachacza, aby nam rączek nie przygniotło...i nie lać za dużo piwka...lepiej po robocie. Pozdrawiam

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2004 13:48:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2003 11:25:33
Posty: 128
Lokalizacja: Kwidzyn
Dzięki za szczegółowe opisy .Muszę sie zabrać po zimce za zawieszenie , chcę wymienić wahacz i wszystkie gumy ,teleskopy narazie zostaną ,brak funduszy.

_________________
cygaro 1.8 DS + LPGas
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2004 18:23:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 20:01:08
Posty: 352
Lokalizacja: Gdańsk
Lukasik napisał(a):
Najlepiej jak sa przygotowane 3 osoby :)

Ja robilem to w takiej kolejności. Srube 17 blokujaca koncowke wahacza (przy kole). Wtedy wyjmowalem ta koncowke przy pomocy dugiego uczestnika imprezy :) ktory mial kawalek rury, np.1-1,5m. Skrecic w twoim przypadku kola w prawo i napierac rurką miedzy saniami a drazkiem stabilizatora jak najbizej końcowki, zeby ta wyskoczyla w dol. jak wyjdzie to wachacz najlepiej odchylic ja do tylu samochodu a mcphersona do przodu. Wtedy odkrecic drazek stabilizatora (chyba 24) i wyjac z wahacza. Potem jeszcze jedna srube przy saniach i to wszystko, Przy dobrym piwku jakieś 10 minut roboty :)

Skladalem w ten sposob: przy saniach srubka, potem celowalem drazkiem stabilizatora (dobrze jest te gumowe elementy posmarowac np mydlem, albo pasta do mycia rąk , zeby byly nawilzone to sie nie zniszcza przy wkladaniu, nie stosowac smaru!!!) : jedna osoba napiera rurką na drazek stab w dol, druga celuje wachaczem a trzecia naciska drazek w strone pojazdu (jak bedziesz skladal to bedzie wiadomo o co chodzi) , 3cia osoba moze cos kombinowac z mala rurką, zeby bylo jej latwiej. Jak zalapie nakretka 26 to juz z gorki :) potem tylko wlozyc koncowke przy kole i zabezpieczyc (ale nie przesadzic z dokrecaniem, bo tam jest gesty gwint! ).

A gdzie czwarta osoba? Ktoś musi przecież piwko pić i mieć czyste rączki. :D A tak poważnie to ja robiłem w tej samej kolejności z tym że przy montażu na końcu wkładałem stabilizator w wahacz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2004 19:45:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Kaczor napisał(a):
A tak poważnie to ja robiłem w tej samej kolejności z tym że przy montażu na końcu wkładałem stabilizator w wahacz.


Juz sobie przypomnialem, tez tak robilem jak ty :) To jest latwiejsze rozwiązanie, bo mozna jakąś dzwigienką podginac stabilizator, zapierajac z drugiej strony o mcpherson.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: