.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2025 06:00:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Chip w 2.2T
PostNapisane: 30.cze.2004 19:50:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Wiem, że było już pytanie o max przebieg silniczka 2.2T ale mnie ciekawi, jak dołożenie chipa skraca żywotność. Wszystko zależy pewnie od mocy jaką się wyciśnie. Cztałem w któryms z postów jak ktoś pisał o chipowanym 2.2T na 290 PS. Ile to mogłoby wytrzymać (przy założeniu że nie zajeżdżamy samochodu) ?

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2004 20:28:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
dobry chip nie zarżnie ci silnika, zato może to zrobić jego użytkownik :!: Wszystko zależy od tego jak intensywnie będziesz korzystał z dobrodziejstwa 290 PS. Niemniej jednak wiąże się to ze zwiększonym cisnieniem dołądowania co w skrajnych przypadkach może nawet podnieść głowicę. Poza tym trzeba się liczyć z większym zużyciem paliwa.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2004 20:36:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
A do ilu KM jest "bezpiecznie" podnieść 2.2T ?

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2004 10:13:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Wszystko kwestia stanu silnika i innych podzespolow. Sa takie ktore maja 270-280 i nic im sie nie dzieje, a sa takie co maja po 150-190 i sie calyczas sypia.
Zreszta wydaje mi sie bardzo malo prawdopodobne zebyc musial sie martwic o czipsy, twoim glownym zmartwieniem bedzie doprowadzenie go najpierw do serii po kupnie. No chyba ze kupisz cos naprawde dobrego, ale takich Sek jest nieslychanie malo, a jak sa to sa drogie

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2004 10:40:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Czarek_S napisał(a):
dobry chip nie zarżnie ci silnika, zato może to zrobić jego użytkownik :!: Wszystko zależy od tego jak intensywnie będziesz korzystał z dobrodziejstwa 290 PS. Niemniej jednak wiąże się to ze zwiększonym cisnieniem dołądowania co w skrajnych przypadkach może nawet podnieść głowicę. Poza tym trzeba się liczyć z większym zużyciem paliwa.


to nie ma nic do rzeczy... zarżnąć to mozna i silnik bez czipsa...
jasnym jest ze jest wszystko bardziej wysilone, wiecej momentu
itp. wiec musi sie szybciej zuzywac kwestia tylko ile szybciej
ale to juz bardzo indywidualna sprawa...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2004 12:18:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
na zchipowany silnik trzeba po prostu bardziej uważać. To co przejdzie bez bólu na serii niekoniecznie musi przejść na zchipowanym np. trzeba bardziej dbać o turbinę, uważać na odcięcie , pilnować serwsu autka itepe.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2004 14:05:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Moje rozważania są jak na razie mocno teoretyczne. Bowiem dopiero w przyszłym roku będę chciał coś ściągnać z Niemiec. Ale w grę wchodzi albo (jak w opisie poniżej) C4 2.8 Q lub S4. S4 lepiej pomyka ale z ekonomicznego punktu widzenia, to jest droższa w eksploatacji.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2004 14:16:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Megster napisał(a):
Moje rozważania są jak na razie mocno teoretyczne. Bowiem dopiero w przyszłym roku będę chciał coś ściągnać z Niemiec. Ale w grę wchodzi albo (jak w opisie poniżej) C4 2.8 Q lub S4. S4 lepiej pomyka ale z ekonomicznego punktu widzenia, to jest droższa w eksploatacji.


2.8 pali jak smok a jezdzi duzo, duzo gorzej... no i nie ma tego
potencjału...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2004 15:51:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Megster napisał(a):
C4 2.8 Q lub S4. S4 lepiej pomyka ale z ekonomicznego punktu widzenia, to jest droższa w eksploatacji.

Czy możesz rozwinąć tą myśl? Bo mi się wydaje że może być akurat odwrotnie, z tym że w 2.2T jak będziesz delikatnie jeździł, to spali mniej, a 2.8Q będzie chlało jak głupie czy będziesz jeździł delikatnie czy nie.

mq - ile twój rumak pali?

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2004 20:33:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Co do spalania wcale bym nie był pewien, bo "głaskane" przez cały czas to auto na pewno nie będzie. Natomiast chodzi mi o zwykłe materiały eksploatacyjne, typu tarcze, klocki, amorki itd. Chyba sam fakt że to S4 płaci się więcej. Poza tym, chciałbym jeszcze zagazować a nie wiem jak z tym pracuje 2.2T i czy wogóle pracuje.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2004 22:06:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jeżeli zagazujesz 2.2T 20v to Cię przeklnę!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2004 22:24:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:17:41
Posty: 243
Lokalizacja: Chrzanów
Auto: ACQ '85, 90q '86
eomaciu napisał(a):
Megster napisał(a):
Moje rozważania są jak na razie mocno teoretyczne. Bowiem dopiero w przyszłym roku będę chciał coś ściągnać z Niemiec. Ale w grę wchodzi albo (jak w opisie poniżej) C4 2.8 Q lub S4. S4 lepiej pomyka ale z ekonomicznego punktu widzenia, to jest droższa w eksploatacji.


2.8 pali jak smok a jezdzi duzo, duzo gorzej... no i nie ma tego
potencjału...



Potencjał potencjałem....ale jaki smok???
Ja kocham 2,8 wlasnie za to ze przy swoim kopycie jakby nie patrzał... spalało mi max 11 po miescie z quattro i bez lekkiego buta...na trasie mozna bylo smialo do 8 zchodzic... Tak wiec nie zgadzam sie ze 2,8 dozo pali... jego spalanie jest bardzo adekwatne do osiągów... i chyba nie byloby szans zejsc z 2,2T ponizej 2,8... no chyba ze nie przekraczając 2800 obr/min ale przeca 2,2T nie ma dołu....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2004 07:38:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
No wlaśnie. 2.2T może i pali mało jak się je "głaszcze" jak dowali się ostro to myślę że śmiało przebije 2.8.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2004 08:22:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Sharqi napisał(a):
eomaciu napisał(a):
Megster napisał(a):
Moje rozważania są jak na razie mocno teoretyczne. Bowiem dopiero w przyszłym roku będę chciał coś ściągnać z Niemiec. Ale w grę wchodzi albo (jak w opisie poniżej) C4 2.8 Q lub S4. S4 lepiej pomyka ale z ekonomicznego punktu widzenia, to jest droższa w eksploatacji.


2.8 pali jak smok a jezdzi duzo, duzo gorzej... no i nie ma tego
potencjału...



Potencjał potencjałem....ale jaki smok???
Ja kocham 2,8 wlasnie za to ze przy swoim kopycie jakby nie patrzał... spalało mi max 11 po miescie z quattro i bez lekkiego buta...na trasie mozna bylo smialo do 8 zchodzic... Tak wiec nie zgadzam sie ze 2,8 dozo pali... jego spalanie jest bardzo adekwatne do osiągów... i chyba nie byloby szans zejsc z 2,2T ponizej 2,8... no chyba ze nie przekraczając 2800 obr/min ale przeca 2,2T nie ma dołu....


to jestes pierwszy ktorego znam z tym silnikiem ze ci tyle pali
moze sie inni wypowiedza...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2004 09:00:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Moje 2.8 q pali srednio 13 przy umiarkowanej jezdzie i 16 przy pedalowaniu
To sa srednie z 1 zbiornika bezyny wyjechanego w proporcjach 1/2 trasa 1/2 miasto.
Najmniej co mi sie kiedykolwiek udalo to 9,5 na trasie ale to byla ultra spokojna jazda bez przekraczania 3000 rpm. Przebili mi boczna scianke opony i wulkanizator mi ja zalatal ale kazal zmienic ASAP i uwazac, wiec z Lodzi do Wawy jechalem nie szybciej niz 80 kph)

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2004 09:16:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Ostatnia moja trasa eska 190km jechalem za ojcem a on na trasie b.spokojnie,w porywach 100-110,srednio ok.90,na kompie spalanko zeszlo do 7.9l :galy:
pierwszy raz przez 1.5 roku mialem takie spalanie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2004 14:37:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 411
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
ile kucyków można wycisnąć z samego chipa w s4(91-94r)???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2004 14:48:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
necro napisał(a):
Ostatnia moja trasa eska 190km jechalem za ojcem a on na trasie b.spokojnie,w porywach 100-110,srednio ok.90,na kompie spalanko zeszlo do 7.9l :galy:
pierwszy raz przez 1.5 roku mialem takie spalanie :D


Mój ojciec też tego dokonał - aż byłem w szoku jak po nim wsiadłem a tu na kompie 7,9 l. Realia wygladają tak żę obydwa silniki palą tyle samo w trasie przy spokojnej jeździe a jak dsię dopierdzieli to 2,2 turbo spali więcej ale i lepiej się zbiera więc jest to adekwatne do osiągów. Ja i tak wolę 2,2 turbo chciażby ze względu na dźwięk silnika i świst turbinki i wgniatanie w fotel którego w 2,8 praktycznie nie poczujesz :diabel:

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2004 15:43:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
A są ludzie którzy uwielbiają mięciutki pomruk V6tki.

PD Czarek_S -zakładam że istotną różnicę czuje się jak dorzuci się chipa?

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2004 16:36:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
Megster napisał(a):
A są ludzie którzy uwielbiają mięciutki pomruk V6tki.

PD Czarek_S -zakładam że istotną różnicę czuje się jak dorzuci się chipa?


Bez chipa jest zauważalna różnica - moim zadaniem - ale chipa sobie założe chociażby na próbę żeby się przekonać co daje te około 40-50 PS więcej.

Co do dźwięku V6 - jest nienaganny ale słyszałem już fajniej pracujące sześciocylindórówki - chociażby golf VR6 (niestety) dźwięk ma ładniejszy i to nie jest tylko moje zdanie

A 2,2T to "gotujące się kartofelki" - przyjemna sprawa

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: