.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.kwi.2025 23:35:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Filtr stożkowy - czy warto?
PostNapisane: 15.cze.2004 16:51:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2004 11:29:38
Posty: 295
Lokalizacja: Olsztyn
witajcie
co sadzicie o inwestycji zakupu stożkowego filtru powietrza? czy naprawde jest zauwazalny przyrost mocy? jakie sa wasze sugestie i doswiadczenia?

pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam ... Adam
Coupe GT '86 2.0 JS -> niestety LPG
Obrazek
Najlepszy tuning na swiecie? -> OOOO bez tuningu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2004 17:23:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
po pierwsze masz lpegie i chcesz przyrostu mocy... po drugie, masz elpegie i po założeniu stożka zacznie Ci gasnąć na wolnych obrotach. Po trzecie i chyba ostatnie - największy przyrost mocy uzyskasz jak wywalisz elpegie , oczywiście kosztem kaski na paliwo.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2004 17:32:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
Zamiast wkładać stożka ,lepiej włóż sportowy wkład wiltra powietrza. Ja na takim śmigam już dość długo i to na gazie mi samochodzik wcale nie gaśnie.Uważam ze to jest dobre rozwiązanie.

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2004 17:35:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2004 19:55:57
Posty: 14
Lokalizacja: Toruń
Z tego co słyszałem to bez innych poważniejszych modyfikacji w silniku nawet nie ma co myśleć o przyroście mocy montując filtr stożkowy (lub przyrost będzie równy wielkości błędu pomiarowego). Filtr stożkowy gorzej filtruje powietrze zasysane do komór spalania co nie wpływa dobrze na silnik. Musisz sobie odpowiedzieć na to pytanie sam ale moim zdaniem - nie warto. Efekt jest niewspółmiernie mały do poniesionych kosztów. Może również spowodować zaniżenie mocy w pewnych wypadkach.

_________________
Tomek - Audi 80 przejściówka 1985, 1.6 D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2004 18:38:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2004 09:52:50
Posty: 131
Lokalizacja: Lublin
Chyba jedyne co mozesz w ten sposob uzyskac to fajny sound bo mocy to raczej sam strozek niepodniesie ;)

_________________
-------===Oldschoolowy Woz Patrolowy===-------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2004 19:04:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
Powietrze zasysane przez filtr storzkowy do silnika bez samych modyfikacji nie podniesie ci mocy.Trzeba zmodyfikować układ wylotowy ,kolektory wydechowe ,lub też cały układ wydechowy.W edy widze w tym sens .Ilość powietrza zasysanego musi być równa ilości opróżnianych gazów, nie owinno być w tym dóżuch różnic ,bo jak bedą to mocy nie bedzie.Wszystko musi być niestety zgrane i obliczone. :D

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2004 06:59:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2004 14:21:39
Posty: 289
Lokalizacja: Warszawa
Stanowczo odradzam chyba że kcesz sobie silnik zamordować. Filtr stożkowy daje tyle samo mocy co tsy wielkie magnetyzery i czwarty malutki ;)

Może jak wszystko jest zrobione przez mechaniorów od rajdów z prawdziwego zdarzenia to daje to jakiś efekt ale samo włożenie filtra nic ci nie da. Dodatkowo zakatujesz silnik bo filtr stożkowy jest rzadszy. Stawia mniejszy opór i przepuszcza więcej powietrza ale i więcej syfu przez niego przelatuje. Lepiej zmieniać cześciej standardowy filtr. Też poczujesz różnice.

_________________
Czy krewniak twojego samochodu to auto rajdowe :?: :D
ObrazekObrazek
Audi B2 Coupe 1.8
:!!: ACHTUNG Zachowaj 3m odstępu. Możliwość explozji gaziora :!!:
Audi 80 B2 1.6TD
Dwie Nioonie Naraz + Radio 94 ofkorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2004 08:08:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Też jestem zdania, że stożek puszcza węcej syfu do silnika, a bez innych modyfikacji to możesz na elastycznoąci stracić (wkładka nie ma tego ujemnego efektu). :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2004 09:22:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
Jakiś amerykanin fan Dresmobilu z numerem 5 model E34 (notabene mnie on się podoba), zrobił badania i wyszło mu, że przez 100 tys km filtr mokry przepuszcza całkiem sporą kupkę piachu więcej niż papierowy, a to jakby się dostaje do silnika. Także wada poważna a zaleta taka, ze trochę kolorytu pod maską póki się nie usyfi i inaczej silnik brzmi. Zgadzam się z LEO, ze największy przyrost uzyskasz wyrzucając LPG gdyż poza kwestiami związanymi z kalorycznością, Twoja instalka ma zwężkę Venturiego która z definicji ogranicza przepływ powietrza, więc nie ma większego sensu wprowadzać go więcej bo i tak zostanie ograniczone.
CO do wzrostu mocy to pomógł by Ci tuning GT. Chojnacki robi to za względnie nieduże pieniądze i z tego co czytałem to różnica jest odczuwalna i generalnie nie gardzą LPG.

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2004 15:20:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Na zlocie pokaze Wam tloki z AAH + wkladka sportowa. Sam sobie zobaczysz co moze Ci sie stac :< Teraz mam 3 popielniczki z tlokow :) Kolejne 3 sa oki hehe

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2004 15:35:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
zuru napisał(a):
Na zlocie pokaze Wam tloki z AAH + wkladka sportowa. Sam sobie zobaczysz co moze Ci sie stac :< Teraz mam 3 popielniczki z tlokow :) Kolejne 3 sa oki hehe

ZURU tylko czekałem kiedy się wypowiesz w tym topicu :diabel:

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: