.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.kwi.2025 18:15:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: dymek z b4 i sprawy z nim związane... (sonda, kolektor itp.)
PostNapisane: 20.cze.2004 22:47:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2004 12:48:57
Posty: 3
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kupilem niedawno b4 2.0 abk '92 i autko puszcza troche dymek z rury...
pojeździłem troche po mechanikach w celu zorientowania się co może być tego przyczyną.
Pierwszy zajrzał i powiedzial że audik strasznie kopci ... może być róznie ... w najgorszym wypadku remont ... przydymiło się troche pod maską i stwierdził ze jest też albo dziura na kolektorze wydechowym albo uszczelka do wymiany. ogólnie kazał narazie zrobic kilkaset km i zobaczyć ile oleju ubywa...

podjechalem do innego zaś majstra, który podłączył 80tke pod taką czarną skrzyneczke zwaną komputerem. przeleciał po elektryce i wyskoczył następujący komunikat : "sonda lambda G39 - brak odpowiedzi"(bądz sygnału teraz nie paimetam) no i stwierdził że jest do wymiany...

u trzeciego fachmana postanowiłem powymieniac troche rzeczy ... w sumie podstawy olej filtry i pasek rozrządu bo auto ma 230 tys. to nie wiadomo co kiedy było wymieniane. ten obejrzał kolektor i potwierdził że jest on pękniety i że to da sie pospawać. sonde wykręcił i pokierował do elektryka żeby ją przemierzyli... elektryk podpioł kabelki i powiedział że jest wszystko OK. i że najlepiej sprawdzic ją na komputerze. na to ja że na komputer wykazuje błąd. i zapytalem się go czy wadliwy kolektor może mieć na to wpływ. "tak - jak kolektor jest pękniety to sonda będzie fixowała" aha...

siedze sobie tak w domu i myśle jak sonda może "fixować" na komputerze z powodu pękniętego kolektora jak gościu od komputera sprawdzał wszystko na przękręconym kluczyku, a nie zapalonym silniku...

szczerze powiedziawszy już sam nie wiem co o tym myśleć i kogo słuchać... dlatego zwracam się do was z prośbą o opinie na ten temat.
gdzie tu może być jakiś przekręt bądź niedociągnięcie ... POMOCY! :|

_________________
Audi 80 B4 2.0 '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2004 23:24:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> ja fachmanem nie jestem ale jezeli w czasie redukcji i przyspieszania lub samego przyspieszania masz problem w postaci "dziury mocy" (czyli ty gaz a on nic i dopiero po chwili lapie co ty od niego chcesz) to sonda jest do wymiany, jezeli nie masz czegos takiego to ja bym sondy nie ruszal i naprawil narazie tylko kolektor.

Opisuje to na bazie wlasnych doswiadczen z walnieta sonda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2004 23:44:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2004 17:02:20
Posty: 222
Lokalizacja: SA61 - CYMRU
lambda to bardzo wrazliwe ustrojstwo... sonda niejako 'oblicza' zawartosc tlenu w spalinach, ktora ona zas reguluje skladem mieszanki...

tak wiec nieszczelnosc w ukladzie ma duzy wplyw na jej prawidlowa prace

najlepiej sprawdzic to na rozgrzanym silniku - wpiac sie miernikiem bezposrednio w sonde i zbadac napiecie ... prawidlowo powienienes zaobserwowac szybkie zmiany napiecia w zakresie (i tu klania sie krotka pamiec) ok. 0.6 - 1.4 V , roznica ma byc chyba okolo 0.7 V

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2004 09:03:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
no ale jaki ci ten dymek puszcza czarny czy niebieski??
no i kiedy przy wysokich obrotach, przy zapalaniu??

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2004 13:12:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2004 12:48:57
Posty: 3
Lokalizacja: Ruda Śląska
1. nic w stylu "dziury mocy" nie zauważam ... jak nadepne to idze...
2. dymek jest bardziej niebieskawo jasny niź czarny - i leci jak sie zapali a potem jak gazuje.

no a co z tym komputerem? kiedy się tą sonde sprawdza ? na zapalonym czy wystarczy na przekręconym kluczyku?

_________________
Audi 80 B4 2.0 '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2004 14:32:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
uuu jka leci niebieskawy to zle :/ , moze uszczelniacze trzeba wymienic, pomierz cisnienie na tlokach

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2004 14:56:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Na rozgrzanym silniku:

Czarny dym - za bogata mieszanka (moze byc uszkodzona lambda)
Niebieski dym - spalony olej (pierscienie, uszczelniacze itp)

Co do wypowiedzi Ufo - to na benzynie nie powinienes zauwazyc duzego spadku mocy i dziury w gazie bo ECU ma program awaryjny ze statyczna mapa spalania na wypadek awarii lambdy. Inaczej jest z kompami do gazu - te proste nie maja takiego bajeru i bez lambdy bedzie szarpalo.

Nie ma potrzeby wymontowywac sondy zeby ja sprawdzic. ECU samo wykryje jej nieprawidlowe dzialanie. Sonda nie musi byc calkiem dead zeby byla zepsuta. Sonda powinna dawac napiecie do 1V.
Jezeli w ECU wystapil blad lambdy - to jest ona najprawdopodobniej uszkodzona. Mozna zmiezyc napiecie sondy przy uruchomionym silniku.
U mnie w ABT sonda ma 220 tysia i nadal dziala ok. Ale mechanicy mowia, ze 130 tysia to juz sonda ma prawo sie zepsu. Ale to przeciez AUDI :D

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2004 14:58:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
Konrado napisał(a):
lambda to bardzo wrazliwe ustrojstwo... sonda niejako 'oblicza' zawartosc tlenu w spalinach, ktora ona zas reguluje skladem mieszanki...

tak wiec nieszczelnosc w ukladzie ma duzy wplyw na jej prawidlowa prace

najlepiej sprawdzic to na rozgrzanym silniku - wpiac sie miernikiem bezposrednio w sondę i zbadac napiecie ... prawidlowo powienienes zaobserwowac szybkie zmiany napiecia w zakresie (i tu klania sie krotka pamiec) ok. 0.6 - 1.4 V , roznica ma byc chyba okolo 0.7 V

Witam
Sondę powinno się sprawdzać na włączonym silniku najlepiej analogowym miernikiem - najlepiej widać skok wskazówki. Przegazuj silnik wskazówka przy dobrej sondzie powinna się wychylać max do 0.9 - 1 V przy bogatej mieszance

---
pozdr jaca


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: