.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2025 06:06:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: poduszki sanek - wymiana
PostNapisane: 28.cze.2004 10:59:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2003 13:16:08
Posty: 130
Lokalizacja: katowice
Zakupilem wczoraj komplet poduszek do ramy silnika (B3 1.8) i zastanawiam sie jak je wymienic :diabel:
Z ETKI wynika ze 2 przednie poduszki wsadza sie od dołu, a tylne od gory. Przy okazji zmieniam tez poduche skrzyni. I teraz mały problem, od czego zaczac? Czy te poduszki w sankach trzeba wybijac, czy same wyjda po dobroci :): ? W jakiej kolejnosci je wymieniac- przednie tylne (czy na odwrot) i na koncu skrzynia.
Sa jakies specjalne zalecenia, np. dokrecac przy zapalonym silniku, pod obciazeniem zeby nie bylo naprezen ?
Robil juz to ktos we wlasnym zakresie? Moze walnie jakies krotkie streszczenie, nie chce zeby silnik mi sie zwalil na glowe :peace:

_________________
80 B3 1.8 88' (ale model 89' :D )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 13:19:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Ja w swoim wyjalem sanie. Na prasie wycisnąlem stare "poduszki". Nowe wciskalem tez na prasie.

P.S. przy wkladaniu nowych dobrze jest je posmarować, tylko nie smarem! , ja posmarowalem mydlem (nawet wilgotnym), albo jakas pasta do mycia rąk.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 15:59:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2003 13:16:08
Posty: 130
Lokalizacja: katowice
Czyli trzeba wyciagac rame? A nie da sie odkrecic srub, opuscic troche rame z silnikiem na podnosniku, wyjac stare gumki (u mnie calkiem sparcialy to pewnie da sie je wycisnac palcem jak w wahaczach), nowe gumki wprasowac za pomoca sruby i dwuch podkladek? Jakie macie inne patenty? Dzisiaj pojde to dokladnie oblukac a jutro wymiana... moze sie uda... Postaram sie opisac potem co i jak...
Nikt inny sam sie za to nie zabierał?

_________________
80 B3 1.8 88' (ale model 89' :D )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 17:13:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
te elementy ktore chcesz wymienic są metalowo gumowe, tznod zewnetrznej strony jest pierscień metalowy a na nim kilka mm gumy i to jest wcisniete, nie sadze ze uda ci sie to wyjąc palcem :) Do tego ktorys z tych elementow (przedni, lub tylny nie pamietam) ma taki fajny kolniez ktorego srednica jest o 1 cm wieksza jak otworu, trzeba sie pogimnastykować, no i nasmarować czymś bo jest ciasno :D

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 22:39:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
MNie to zaraz czeka - przod i tyl.. wiec podzielcie sie prosze doswiadczeniami...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 21:08:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2003 13:16:08
Posty: 130
Lokalizacja: katowice
Wlasnie wrocilem z garazu. Wymiana przednich gumek jest ogolnie prosta. Potrzeba długa srube, 2 duze podkladki, 2 nakretki :diabel: ,2 pierscienie-rury o srednicy wiekszej od najwiekszej srednicy tuleji i wysokosci tuleji.
No i pokoleji:
-podpieramy silnik podnosnikiem
-odkrecamy poduszki silnika (dolne sruby)
-odkrecamy przednie tuleje ramy
-wszystko nam ladnie osiada :):
-nakrecamy nakretke na srube (do konca)
-zakladamy na srube duza podkladke na niej opieramy pierscien i przekladamy srube przez stara tuleje, nakrecamy nakretke
-bierzemy dwa klucze, jednym trzymamy srube, drugim krecimy dolna nakretke i wyciskamy tuleje
-nowa tuleje smarujemy woda :D i montujrmy taki sam zestawik tyle ze pod gorna nakretke dajemy pozostala podkladke o srednicy wiekszej od otwory w ramie, a pierscien dobieramy do srednicy kolnierza w tuleji
-bierzemy dwa klucze i krecac jak wyzej tym razem wprasowujemy tuleje

Wiem ze niezle zakrecone ale najwazniejsze ze dziala :diabel: :peace:
Mam nadzieje ze komus sie przyda

_________________
80 B3 1.8 88' (ale model 89' :D )


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: