.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.sty.2025 23:54:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: generator Halla
PostNapisane: 04.lip.2004 22:02:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2003 13:16:08
Posty: 130
Lokalizacja: katowice
Witam
Czy odłaczenie lub zmasowanie generatora halla moze spowodowac uszkodzenie samego generatora lub innej czesci zapłonu przy probie uruchomienia silnika ? Jakie w nim wystepuja napiecia, 12V ?

_________________
80 B3 1.8 88' (ale model 89' :D )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2004 23:21:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witaj

jak go odlonczysz to nic sie nie stanie poprostu nie uruchomisz silnika (albo wybuchnie ci caly samochod :P)

po z masowaniu ??? co masz na mysli ????

na czujniku halla sa trzy kable oznaczeone -;0;+

pewnie jak je zewzesz to sie spali tranzystor kluczujący
czyli popularnie zwany modulem zaplonowym
(ale niejestem na 100% pewien )

niech sie reszta elektronikow wypowie

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2004 06:21:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2003 13:16:08
Posty: 130
Lokalizacja: katowice
juziooo napisał(a):
po z masowaniu ??? co masz na mysli ????

na czujniku halla sa trzy kable oznaczeone -;0;+

Mialem na mysli odłaczenie/zmasowanie sygnalu idacego do cewki, lub wlasnie odłaczenie tej trójprzewodowej wtyczki zeby nie bylo zapłonu a reszta zie nie zp.suła

_________________
80 B3 1.8 88' (ale model 89' :D )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2004 08:52:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mnemon napisał(a):
Mialem na mysli odłaczenie/zmasowanie sygnalu idacego do cewki, lub wlasnie odłaczenie tej trójprzewodowej wtyczki zeby nie bylo zapłonu a reszta zie nie zp.suła


Ta 3-przewodawa wtyczką idzie zasilanie (masa i +12) oraz impulsy (ster miedzy 0 a ~4,5V) do sterownika tranzystorowego przy cewce. Jesli zmasujesz +12V to moze co nawyzej wywalic ktorys bezpiecznik. Gorzej jak zmasujesz impulsy ster. , ale tez nie sadze zeby cos sie popsulo, to tez jest raczej zabezpieczone. Inna opcja to jak ci sie przetarla izolacja i zapodaleś +12V na przewod z impulsami :/ ale to mozna tak gdybać...

Cewke to mozna przegrzac jesli bedzie wlaczony zaplon (czyli +12V na jednym jej końcu) , a drugi jej koniec sciągniesz jakimś cudem na mase na dluzszy czas.

Napisz co sie dokladnie stało

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2004 13:32:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2003 13:16:08
Posty: 130
Lokalizacja: katowice
Na szczescie nic sie nie stalo ;) , kombinuje jak by tu zrobic zabezpieczenie przeciw kradziejom. Po przestudiowaniu schematow doszedlem do wniosku ze mozna odciac impuls z generatora halla i cewka nie bedzie dawala napiecia, albo odłaczyc jakis przewod idacy do ukladu (w ksiazce pisze ze zwiazanego z zaplonem) na slupku przy nodze kierowcy...
Moze ktos ma lepszy pomysl co by tu odciac zeby sie nie dac zlodziejom ? :diabel: :peace:

_________________
80 B3 1.8 88' (ale model 89' :D )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2004 00:33:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
mnemon napisał(a):
Na szczescie nic sie nie stalo ;) , kombinuje jak by tu zrobic zabezpieczenie przeciw kradziejom. Po przestudiowaniu schematow doszedlem do wniosku ze mozna odciac impuls z generatora halla i cewka nie bedzie dawala napiecia, albo odłaczyc jakis przewod idacy do ukladu (w ksiazce pisze ze zwiazanego z zaplonem) na slupku przy nodze kierowcy...
Moze ktos ma lepszy pomysl co by tu odciac zeby sie nie dac zlodziejom ? :diabel: :peace:


Chyba nie myslisz ze te spsoby zostana opisane na publicznym forum. :galy:

Syganl z czujnika halla moze spokojnie zwierac do masy - lepsze to od odlaczania (chodzi mi o zlodziejow).

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2004 07:32:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
...blokada skrzyni biegow jest ok. blokade kierownicy mozna sobie darować.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: