.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2025 09:09:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Licznik z termometrem w 2.0 ABT !!!
PostNapisane: 18.lip.2004 22:50:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Mam 80 B4 2.0 ABT z 1992 roku i dostalem do testowania licznik z modelu z roku 1994 ktory posiada obrotomierz, predkosciomierz wyskalowany do 260 km/h no i z wyswietlacz termometru temperatury powietrza. Podlaczenie calego licznika jest na trzy wtyczki jedna zolta druga niebieska no i trzecia biala. Podlaczylem licznik dziala, ale cyfrowy termometr ma wtyczke na 4 piny i tu sie wkurzylem :(: bo nigdzie nie znalazlem takiej wtyczki. Teraz pytanie gdzie moge znalezc te przewody (4) aby doprowadzic sygnal to termometru? nie chce mi sie wierzyc ze zrobili moje Audi bez wyprowadzenia poszczegolnych kabli, przeciez na pewno istnialy 2.0 1992 rok z tym termometrem i z komputerem pokladowym. Audi zjezdzajac z tasmy powinny byc wyposazone we wszystkie kable, a jak ktos chcial miec obrotomierz za doplata to fabryka powinna tylko sam licznik gotowy podpiac i po sprawie. Dobra licznik zamontowany jazda probna no i nie wiem UFo czy twoj predkosciomierz nie oszukuje? bo moj zaczol zle pokazywac i obroty i predkosc :/ na dwojce mialem 60 km/h a obroty pokazywalo 3000 :galy: a silnik wyl jakby bylo 5500, normalnie na dwojce jade do 90 km/h wtedy silnik tak wyje a wiec predkosciomierz oszukuje w porownaniu do oryginalnego. Moze ty Ufo masz licznik z 1992 roku? Bo na tym moim co testuje to jest wybite data 1994 r. Najbardziej mnie rozczarowalo to ze kurde nawet takie TDi ktore ma tyle samo koni co moj silnik wyposazone jest w termometr, obrotomierz no i auto check. Co tu robic wiem ze to sie da ale gdzie to wszystko szukac, ktos tu z forum podlaczyl nawet komputer pokladowy do silnika 2.0 ABT czyli do takiego jak ja mam, ale nie wiem kto to byl. Moze cos sie da wykombinowac?? kurde ale sie rozpisalem :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Licznik z termometrem w 2.0 ABT !!!
PostNapisane: 19.lip.2004 07:12:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
KORU napisał(a):
Mam 80 B4 2.0 ABT z 1992 roku i dostalem do testowania licznik z modelu z roku 1994 ktory posiada obrotomierz, predkosciomierz wyskalowany do 260 km/h no i z wyswietlacz termometru temperatury powietrza. Podlaczenie calego licznika jest na trzy wtyczki jedna zolta druga niebieska no i trzecia biala. Podlaczylem licznik dziala, ale cyfrowy termometr ma wtyczke na 4 piny i tu sie wkurzylem :(: bo nigdzie nie znalazlem takiej wtyczki. Teraz pytanie gdzie moge znalezc te przewody (4) aby doprowadzic sygnal to termometru? nie chce mi sie wierzyc ze zrobili moje Audi bez wyprowadzenia poszczegolnych kabli, przeciez na pewno istnialy 2.0 1992 rok z tym termometrem i z komputerem pokladowym. Audi zjezdzajac z tasmy powinny byc wyposazone we wszystkie kable, a jak ktos chcial miec obrotomierz za doplata to fabryka powinna tylko sam licznik gotowy podpiac i po sprawie. Dobra licznik zamontowany jazda probna no i nie wiem UFo czy twoj predkosciomierz nie oszukuje? bo moj zaczol zle pokazywac i obroty i predkosc :/ na dwojce mialem 60 km/h a obroty pokazywalo 3000 :galy: a silnik wyl jakby bylo 5500, normalnie na dwojce jade do 90 km/h wtedy silnik tak wyje a wiec predkosciomierz oszukuje w porownaniu do oryginalnego. Moze ty Ufo masz licznik z 1992 roku? Bo na tym moim co testuje to jest wybite data 1994 r. Najbardziej mnie rozczarowalo to ze kurde nawet takie TDi ktore ma tyle samo koni co moj silnik wyposazone jest w termometr, obrotomierz no i auto check. Co tu robic wiem ze to sie da ale gdzie to wszystko szukac, ktos tu z forum podlaczyl nawet komputer pokladowy do silnika 2.0 ABT czyli do takiego jak ja mam, ale nie wiem kto to byl. Moze cos sie da wykombinowac?? kurde ale sie rozpisalem :peace:


-> No wiec tak : licznik od dizla i od benzyny sie rozni i to dlatego masz bledne wskazania, ja mam wszystkie prawidlowe (licznik z coupe 88r 2,3 20v)bo bylo sprawdzane i pod kompem przy regulacji gazu i na trasie po zalozeniu licznika w roznych zakresach, pozatym krece normalnie czyli odciecie mam na 1 przy 50, 2 przy 103, 3 przy 145, reszty nie ciagnalem na maksa bo nie starczylo drogi lub mocy...

...co do kompa to niestety zaluje ale nikt na forum nie potrafil mi pomoc w tym temacie wiec pomyslalem ze kaska sie przyda - a komus sie przyda komp i ta osoba okazal sie moj ziomal ZURU, ktory sam sobie podlaczyl w niuni ABT tego kompa...

... Ja mialem juz zalozony ten termometr temp zewnetrznej i bez problemu przelozylem go ze starych licznikow do obecnych z pomyslnym rezultatem, niestety fabryka nie dawala okablowania w kazdym samochodzie zeby tyllko instrumenty podlaczac wiec trzeba rzezbic. :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2004 17:01:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2004 17:02:20
Posty: 222
Lokalizacja: SA61 - CYMRU
skoro predkosciomierz masz wyskalowany do 260km/h to musial byc sprzet ktory ma 5 i wiecej cyl. i wtedy obrotomierz bedzie przeklamywal..

wydaje mi sie ze mozna go jakos przestawic, ale jak to jeszcze nie wiem ... ale sie dowiem :D

pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2004 17:57:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
To dlatego tak sie dzieje :D czyli ustawiony jest na 5 zylindrow lub wiecej i dlatego przeklamuje. No a zreszta predkosciomierz jest wyskalowany do 260 km/h wiec to logiczne ze mocniejsze silniki mialy taki predkosciomierz. UFo ma zas licznik od Coupe 2.3 ale pewnie cos musial grzebac w srodku bo jemu dobrze pokazuje a ma przeciez od 5 Cylindrowca. Poszczegolne predkosci na oryginalnym liczniku wedlug instrukcji bieg 1 predkosc max 40 km.h obroty gdzies 5000 na min 2 bieg 90 km/h 5000. Przy 50 km/h na jedynce powinno odciac obroty bo za duza wartosc na obrotomierzu jakos tak :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2004 18:06:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Koru masz najprawdopobniej zegary od V6, bo zegarki do 4 i 5 cylindrówek pasują wymiennie ;)

A co do wskazań termometru to jeszcze trzeba mieć termometr i całą instalację do niego ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2004 18:12:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Wlasnie DeS termometr jest przy tym liczniku i wychodza z niego 4 kable ktore zakonczone sa wtyczka na 4 piny :D a takiej wtyczki nie mam w moim B4 2.0 ABT heh :peace: czyli nie ma poprowadzonej instalacji :/ Kurde a moze gdzies jest w tej plataninie kabli, nie to juz jest obsesja z tymi licznikami. Taka super pogoda jade nad wode :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2004 18:24:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ja na przykładm ma gdzie wpiąć taki wskaźnik ale i tak nie działa... no ale ja mam klimatronic ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2004 17:33:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2004 17:02:20
Posty: 222
Lokalizacja: SA61 - CYMRU
Konrado napisał(a):
skoro predkosciomierz masz wyskalowany do 260km/h to musial byc sprzet ktory ma 5 i wiecej cyl. i wtedy obrotomierz bedzie przeklamywal..

wydaje mi sie ze mozna go jakos przestawic, ale jak to jeszcze nie wiem ... ale sie dowiem :D

pozdro


no i cos tam sie dowiedzialem... jesli z tylu na obrotomierzu nie ma zadnego przelacznika [do 4cyl,5cyl,6cyl] to raczej nic sie juz z nimi nie zrobi

pozdro.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 01:20:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
Konrado napisał(a):
skoro predkosciomierz masz wyskalowany do 260km/h to musial byc sprzet ktory ma 5 i wiecej cyl. i wtedy obrotomierz bedzie przeklamywal..
pozdro


-> NIEPRAWDA - kurcze przeciez mam i mowie/pisze ze od 5zyl dobrze pokazuje na 4zyl silniku - grrrrr :< ;) :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 06:42:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2004 17:02:20
Posty: 222
Lokalizacja: SA61 - CYMRU
UFOtm napisał(a):
Konrado napisał(a):
skoro predkosciomierz masz wyskalowany do 260km/h to musial byc sprzet ktory ma 5 i wiecej cyl. i wtedy obrotomierz bedzie przeklamywal..
pozdro


-> NIEPRAWDA - kurcze przeciez mam i mowie/pisze ze od 5zyl dobrze pokazuje na 4zyl silniku - grrrrr :< ;) :peace:


a moze masz przełączony na 4 cyl. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 08:33:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Jaki przełącznik ?? Na liczniku jest napisane 4/5 cylinder czy jakoś tak...

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 16:49:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
DeS ale kijowy avantarek i to zakosiles z Onetu :D :D UFo to jak od pieciocylindrowca pokazuje dobrze predkosc :?: :!!: To moj co mialem do testowania byl w takim razie od V6 ale gdzie to wogole pisze, moze z tylu licznika :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 17:26:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
spiesze doniesc ze byc moze bedzie rezaczowe fotostory z rezanka licznika od A4 z FISem - o ile wszystko pojdzie po mojej mysli :P
ps. jak moze wygladac kwestia podlaczenia wskaznika temeratury oleju?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 19:37:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2004 17:02:20
Posty: 222
Lokalizacja: SA61 - CYMRU
DeS napisał(a):
Jaki przełącznik ?? Na liczniku jest napisane 4/5 cylinder czy jakoś tak...



z tylu obrotomierza

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 20:26:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Konrado napisał(a):
DeS napisał(a):
Jaki przełącznik ?? Na liczniku jest napisane 4/5 cylinder czy jakoś tak...



z tylu obrotomierza


Widziałeś taki przełącznik czy ktoś Ci tak powiedział.. ja przerobiłem trochę tych zegarów i nic takiego nie widziałem, za to 4 i 5 cylindrowce pracowały wymiennie V6 nie. :peace:

Komu się nie podoba moja lala z avatara ?? :diabel: :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Licznik z termometrem w 2.0 ABT !!!
PostNapisane: 21.lip.2004 21:29:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
KORU napisał(a):
ale cyfrowy termometr ma wtyczke na 4 piny i tu sie wkurzylem :(: bo nigdzie nie znalazlem takiej wtyczki. Teraz pytanie gdzie moge znalezc te przewody (4) aby doprowadzic sygnal to termometru? nie chce mi sie wierzyc ze zrobili moje Audi bez wyprowadzenia poszczegolnych kabli, przeciez na pewno istnialy 2.0 1992 rok z tym termometrem i z komputerem pokladowym. Audi zjezdzajac z tasmy powinny byc wyposazone we wszystkie kable, a jak ktos chcial miec obrotomierz za doplata to fabryka powinna tylko sam licznik gotowy podpiac i po sprawie.


po pierwsze sprawdz pod swiatlo czy to na pewno termometr, 4 zylowe
byly wskazniki od skrzyni automatycznej...

w termometrze ida po kolei:

1 - zasilanie stałe 12v
2 i 3 czujnik
4 - zasilanie ze sciemniacza deski
5 - masa

wiązka do termometru powinna być... przynajmniej w/g etki...

powodzenia

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 22:34:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Wtyczka jest zakonczona 4 pinami eomaciu :D i tu pewnie masz racje bo sa 4 przewody ida one do wtyczki, ktora jest przykrecona z tylu obrotomierza :!!: a termometr to urzadzenie, ktore o jeden kabel wiecej ma. :(: Ile to trzeba sie nameczyc zeby miec wyzszy poziom wyposazenia heh :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2004 23:37:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> Koru zapraszam Cie na ftp do mojego domowego katalogu i sciagnij sobie folder AUDI PARTS zobaczysz jak niektore rzeczy wygladaja.



ps. Nie bylo zadnego przelacznika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2004 14:17:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2004 17:02:20
Posty: 222
Lokalizacja: SA61 - CYMRU
no to moze akurat nie w audi a w vw tak bylo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2004 15:26:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Konrado napisał(a):
no to moze akurat nie w audi a w vw tak bylo


Możliwe :peace: :peace: :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: