.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2025 09:14:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: "skacze" mi prędkościomierz
PostNapisane: 19.lip.2004 22:13:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2004 21:58:16
Posty: 24
Lokalizacja: Szczecin
CYGARO z 1990r. Wiem. Walnięty czujnik w skrzyni. Ale on 2 stówy kosztuje, więc mam pytanie: czy można go w jakiś sposób zregenerować (naprawić?). Jeśli tak, to jak i gdzie? Jestem ze Szczecina. Jeżeli ktoś wie, to niech się podzieli. Z góry dzięki!

_________________
//\\==cygaro==//\\


Ostatnio edytowano 19.lip.2004 23:08:26 przez Andrzej0277, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2004 23:00:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witaj

napisz wogle co za samochod

czy to nsu z 1968 roku czy moze audi a6 z 2004 :P

sprawdz !! przewody do czujnika a po za tym zimne luty w liczniku

pozdrawima

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2004 23:02:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2004 01:28:06
Posty: 6
Lokalizacja: Rybnik
200??????? ja znalazlem za 30 zl ale ten juz jest moj(uzywka oczywiscie)... jak uda mi sie jeszcze cos namierzyc w dobrej cenie to dam znac

_________________
V8 Avant....kiedyś go wyprodukuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2004 23:03:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2004 21:58:16
Posty: 24
Lokalizacja: Szczecin
sorry za nieścisłość. Cygaro z 1990. Więc chyba czujnik dokumentnie nie jest zdechły? Jadę powiedzmy 100 km/h - pokazuje normalnie, za chwilę zaczyna wariować między 80 a 100. Potem wróci do normy albo wkurza mnie aż dojadę do celu.

_________________
//\\==cygaro==//\\


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2004 23:06:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2004 21:58:16
Posty: 24
Lokalizacja: Szczecin
Wojtas napisał(a):
200??????? ja znalazlem za 30 zl ale ten juz jest moj(uzywka oczywiscie)... jak uda mi sie jeszcze cos namierzyc w dobrej cenie to dam znac

Nie wiem czy chcę używkę bo równie dobrze ktoś może mi sprzedać taki jak mój. Nie bardzo chcę też kupować nowy (200 zł w Szczecinie) więc szukam obejścia.

_________________
//\\==cygaro==//\\


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2004 06:32:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
jak masz go uszkodzonogo, to niech ci nie bedzie szkoda go rozebrac, tam powinien byc tylko kontaktron, a on kosztuje tylko kilka PLN :P ;)

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2004 07:37:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
U mojego kolegi w C4 byl podobny problem, ze wariowal predkosciomierz i o dziwo dobpiero jak silnik sie troche rozgrzal. Okazalo sie ze nie czujnik jest walniety, tylko w skrzyni biegow takie namagnesowane kolko (bylo oblepione wiorkami metalowymi) ktore wspolpracuje z czujnikiem. Wymienilismy to kolko i wszystko bangla, pasuje chyba od kazdej skrzyni audikowskiej, ale nie na 100%.

P.S. w mojej A200 czujnik ma 3 piny, a np w c4, b3 kolegow 2 piny.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2004 08:46:28 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to nie bedzie czujnik .... prawdopodobnie jest to wina zlego styku gdzies w samym liczniku ... przerabialem to wielokrotnie w cygarze .....efekt ... jakis czas chodzilo , pozniej znowu musialem przelutowac caly licznik i znowu chodzilo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2004 10:06:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
może to być też spowodowane obecnością wody na/w czujniku - miałem w cygarze dwa razy podobny przypadek po "sforsowaniu" głębokiej kałuży, ale parę dni jeżdżenia i od rozgrzanego silnika odparowało? i był spokój do końca (cygaro było cały czas garażowane)

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2004 14:34:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2004 21:58:16
Posty: 24
Lokalizacja: Szczecin
Dzięki za podjęcie tematu. W weekend pokombinuję po waszemu. Jeżeli ustąpi - zamieszczę info. Może jeszcze komuś się przyda bo widzę, że to jest "ogólna tendencja".

_________________
//\\==cygaro==//\\


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2004 14:43:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
Andrzej - najszybszy test, aczkolwiek często dużo mówi. Jak ci zacznie świrować wskazówka - strzel z ręki w zegary (ale z wyczuciem, żeby szybki nie zbić ;) ) . Jak przestanie świrować i będzie ok - rozkładaj zegary i lutownica w dłoń. Nie zawsze to jest skuteczne, bo zimne luty nieraz są tak wredne, że pukaniem ich nie wyśledzisz ale poproobować można.
PZDR.

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2004 14:51:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2004 21:58:16
Posty: 24
Lokalizacja: Szczecin
Ćwiru napisał(a):
Andrzej - najszybszy test, aczkolwiek często dużo mówi. Jak ci zacznie świrować wskazówka - strzel z ręki w zegary (ale z wyczuciem, żeby szybki nie zbić ;) ) . Jak przestanie świrować i będzie ok - rozkładaj zegary i lutownica w dłoń. Nie zawsze to jest skuteczne, bo zimne luty nieraz są tak wredne, że pukaniem ich nie wyśledzisz ale poproobować można.
PZDR.

Fakt faktem nie lubię jej bić, ale profilaktycznie mogę jej zdzielić :( , w końcu mnie naciąga... ;) Dzięki

_________________
//\\==cygaro==//\\


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 17:57:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
no może z tym "zdzielenie" to poczekj :diabel: bo jak odda hahaha

tak naprawdę bym sprawdził styki w zegarach >łącze z płyltką bo sam prędkościomież jest montowany (tj moduł) w zegary i ma łącze przez tj bolce moze je warto dosinąć lub potraktować specjalnym środkiem>
ogólnie robota zajmuje pare minut i po problemi :peace: zaczołbym od tego

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 21:36:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
a ja bym licznik zostawłi w spokoju
dobieraj sie do czujnika w skrzyni
tam w srodku jest tylko drucik w kształcie U i ma zamontowany kontaktron
problem polega na tym ze pewnie dostała sie tam woda i wszystko zardzewiało
( u mnie tak było...niepotrzebnie wydałem kasę tylko na drugi licznik:()
najlepeij jest wylutować wszystko i zrobic sobie z nowego drucika (polecam miedziany przewodzik z z kabla od sieci komputerowej:))
no i wszczepic tam nowy kontaktron (nie musi byc identycznie taki sam, aby był zblizony parametrami i w tym samym miejscu podlutowany
potem całość składasz i silikonujesz
i gotowe:)
cały koszt operacji to ok 5zł i 1h roboty
u mnie to pomogło działa do dziś:)
pozdrawiam

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2004 04:38:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Ja bym zrobil taki test, juz raz robilem i pomogl zlokalizowac usterke. Potrzebna ci bedzie wtyczka do czujnika i 5 m kabla. Znajdz kogos z cygarem z napedem na przod. stancie obok siebie. Podnies lewy przod twojego sam. do gory. tak zeby kolo sie luzno krecilo. Podepnij odpowiednio twoj czujnik do kolegi wtyczki od czujnika przy pomocy wtyczki i 5 m kabla. Niech kolega wlaczy stacyjke/zaplon, a ty 2gi bieg i buta w twoim samochodzie. Jesli na kolegi predkosciomierzu tez beda wariacje, to wiesz, ze twoj czujnik/lub magnesik w skrzyni szwankuje i zegary mozna zostawic w spokoju. W innym przypadku ... polaczenia el lub zegary. Zycze dobrej zabawy. P.S. zaciagnij reczny ham przy doświadczeniu :D

P.S.2 sprawdzcie czy macie czujniki takiego samego typu, 2pin , lub 3pin z zasilaniem.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Dzięki
PostNapisane: 22.lip.2004 14:35:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2004 21:58:16
Posty: 24
Lokalizacja: Szczecin
Dzięki wszystkim za odzew. I tak jak obiecywałem - jeśli nie będzie lało w sobotę (kanał mam na dworze) - biorę się za to, pokombinuję zgodnie z tym co radzicie i odezwę się co z tego wyszło. Trzymajcie się!

_________________
//\\==cygaro==//\\


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: