.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2025 09:17:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pomocy!! (wzrasta temp. silnika)
PostNapisane: 21.lip.2004 09:31:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 11:36:08
Posty: 553
Lokalizacja: Płock
Bardzo szybko wzrasta mi temperatura silnika i nie wiem co moze byc przyczyna. ostatnio robilem dluga trase na zaladowabym do pelna towarem samochodzi i z przyczepa i nagle zobaczylem ze temperatura skoczyla mi do ponad 90st. zatrzymalem sie i okazalo sie ze w zbirniczku bylo malo plynu chlodzacego. poczekalem az ostygnie, odpalilem go i dolalem wody, ale problem nie zniknal. Myslalem ze to moze termostat ale po jego wymianie nic sie nie zmienilo, pozniej wymienilem pompe wodna ale nadal lipa. Teraz zaczalem jezdzic po mechanikach u mnie w miescie ale wszyscy sa zajeci i nawet nie chce spojrzec na samochod a w piatek mialem jechac do kolobrzegu:((((( pomozcie!!!!!!

EDIT> i jeszcze jednoi pytanie: przy jakiej temp. powinien sie odpalac wiatrak, wczesniej u mnie sie odpalal przy 90 ale teraz temp. przekracza 100 i nic

_________________
Audi 80 B3 1.8S NE
Audi 80 B4 Avant 1.9tdi 1Z
Opel Corsa D CDTI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomocy!! (wzrasta temp. silnika)
PostNapisane: 21.lip.2004 09:59:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2004 11:57:10
Posty: 261
Lokalizacja: ...:Bytom:... AUDI 80 1.8 S - PM
blazej1901 napisał(a):
EDIT> i jeszcze jednoi pytanie: przy jakiej temp. powinien sie odpalac wiatrak, wczesniej u mnie sie odpalal przy 90 ale teraz temp. przekracza 100 i nic

Cześć!!!
Temp załączenia went 92-97 o C
Temp wyłączenia went 84-91 o C

Jeżeli wykluczasz pompe i termostat a ubywa Ci płynu chłodzącego i nie widac nigdzie wycieków to możesz się liczyc z uszczelką pod głowicą.
szybkie nagrzewanie sie silnika może być spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia. Teoretycznie układ sam powinien sie odpowietrzać ale ja bym na twoim miejscu spróbował mu pomóc <na przewodach do nagrzewnicy>

AAAa i bym zapomniał jak Ci przekracza 100oC no to juz możesz mieć pozamiatane - uszczelniacze, uszczelka i etc.

PZDR

_________________
A 80 B3/B4 1.8S sil. PM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 10:09:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2004 15:11:12
Posty: 238
Lokalizacja: Łęczna
miałem taki przypadek ale to było zwiazane z tym że niedokręciłem korka od zbiorniczka płynu chłodzącego, wtedy nie było ciścienia i szybko łapał temp., musiałem się zatrzymać dolać płynu i poczekać aż silnik ostygnie, bo jak zaczołem odrazu jechać to było to samo,
zrób tak odpal samochód i obserwuj pod maską co się dzieje tz. gdy silnik będzie się nagrzewał płyn powinien iść od góry z głowicy poprzez gumowy przewód do górnej części chłodnicy , wtedy do chłodnicy powinien pojawić się gorący płyn (na początku powinna być gorąca górna część chłodnicy i płyn powinien iść ku dołowi) aż do przwodu gumowego dolnego w kierunku termostatu.
jeżeli gorący płyn nie pódzie do chłodnicy tz. że układ nie ma ciścienia (chłodnica jest wtedy zimna) wtedy dolym przewodem gumowym który idzie do termostatu pompuj płyn (przyduszaj i puszczaj aż ciepły płyn pojawi się w chłodnicy)- mi to pomogło
może to być też wina chłodnicy może być gdzieś przytkana wtedy też tak zrób jak wcześniej napisałem
tym przewodem pompuj raczej przy zgaszonym silniku jak już zlapie tem .90 stop. (między czasie może trzega będzie dolewać płynu do zbiorniczka)

_________________
Audi A4, 1.9TDI 2001r, 96KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 10:21:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2004 15:11:12
Posty: 238
Lokalizacja: Łęczna
no właśnie Nero dobrze napisał, musisz odpowietrzyć układ tak jak wcześniej pisałem , ja to właśnie robiłem przewodem który idzie do termostatu

_________________
Audi A4, 1.9TDI 2001r, 96KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 10:47:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2004 11:57:10
Posty: 261
Lokalizacja: ...:Bytom:... AUDI 80 1.8 S - PM
Hello!!
mareczek13 wporzo to też może być przyczyną, ale gdzie sie podziewa płyn chłodzący o którym pisał kolega blazej????
Co do tego czy korek trzyma ciśnienie można bardzo łatwo stwierdzić, przy nagrzanym silniku ścisnąć reką węże <tylko przez jakąś rękawice żeby sie nie poparzyć>

_________________
A 80 B3/B4 1.8S sil. PM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 10:55:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2004 15:11:12
Posty: 238
Lokalizacja: Łęczna
może ma jakiś wyciek narazie nich doleje i odpowietrzy, a jak to nie pomoże i płynu będzie ubywać i niema wycieku to przyczyną może być walnięta uszczelka pod głowicą !!!

_________________
Audi A4, 1.9TDI 2001r, 96KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 11:13:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2004 11:57:10
Posty: 261
Lokalizacja: ...:Bytom:... AUDI 80 1.8 S - PM
mareczek13 napisał(a):
może ma jakiś wyciek narazie nich doleje i odpowietrzy, a jak to nie pomoże i płynu będzie ubywać i niema wycieku to przyczyną może być walnięta uszczelka pod głowicą !!!


No w sumie tutaj się z Tobą zgadzam :peace:

_________________
A 80 B3/B4 1.8S sil. PM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 15:11:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
po pierwsze nidgy nie dolewaj plynu chlodzacego na goracy silnik no chyba ze zalezy Ci na peknieciu glowicy. Z tego co mowisz wynika ze masz walnieta uszczelke pod glowica. Roboty nie wiele i koszt tez niezbyt duzy. Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 15:12:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
po pierwsze nidgy nie dolewaj plynu chlodzacego na goracy silnik no chyba ze zalezy Ci na peknieciu glowicy. Z tego co mowisz wynika ze masz walnieta uszczelke pod glowica. Roboty nie wiele i koszt tez niezbyt duzy. Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 15:14:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
po pierwsze nidgy nie dolewaj plynu chlodzacego na goracy silnik no chyba ze zalezy Ci na peknieciu glowicy. Z tego co mowisz wynika ze masz walnieta uszczelke pod glowica. Roboty nie wiele i koszt tez niezbyt duzy. Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 16:19:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2004 21:01:00
Posty: 31
Lokalizacja: Lublin
Sprawdz przewody czy ktorys sie nie poluzowal w moim tak bylo i zwalal plyn.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2004 17:44:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 11:36:08
Posty: 553
Lokalizacja: Płock
odpowietrzylem uklad i znalazlem wyciek, jeden przewod byl obluzowany i chyba jest ok :D a juz sie balem o uszczelke i jeszcze bardziej o glowice. jak juz sie wzialem za uklad chlodzenia to wymienilem tez wentylator bo wczesniej jakos glosno chodzil, czujnik przy chlodnicy, zlalem caly plyn( byl wymieszany z woda ktora dolewalem wczesniej) i zalalem borygo, no i zostawilem ta nowa pompe :D I wszystko jest jak narazie LUKSIO!!! DZIEKUJE ZA POMOC!!! :peace:

_________________
Audi 80 B3 1.8S NE
Audi 80 B4 Avant 1.9tdi 1Z
Opel Corsa D CDTI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2004 06:13:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2004 11:57:10
Posty: 261
Lokalizacja: ...:Bytom:... AUDI 80 1.8 S - PM
blazej1901 napisał(a):
odpowietrzylem uklad i znalazlem wyciek, jeden przewod byl obluzowany i chyba jest ok :D a juz sie balem o uszczelke i jeszcze bardziej o glowice. jak juz sie wzialem za uklad chlodzenia to wymienilem tez wentylator bo wczesniej jakos glosno chodzil, czujnik przy chlodnicy, zlalem caly plyn( byl wymieszany z woda ktora dolewalem wczesniej) i zalalem borygo, no i zostawilem ta nowa pompe :D I wszystko jest jak narazie LUKSIO!!! DZIEKUJE ZA POMOC!!! :peace:

Czesc
Tyle strachu - chwila roboty i po sprawie!
GRATULUJE powroyu do zdrowia Twojej niuni :peace: :peace:

_________________
A 80 B3/B4 1.8S sil. PM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: