Jesli ten zawor nie otworzy sie, to nastepuje taka sytuacja, ze cisnienie doladowania wzrasta do pewnego za wysokiego poziomu, przy ktorym wlacza sie zabezpieczenie, ktore na chwilke odlacza doplyw paliwa (stąd prawdop. szarpanie o ktorym mowisz). Wciskajac zręcznie (znożnie) pedal gazu nie do końca mozna nie dopuscic do tego przerostu i samochodem nie bedzie szarpac. Zazwyczaj nieotwieranie sie tego zaworu upustowego jest spowodowane uszkodzeniem (przerwaniem) membranki, ktora ze starosci i pod wplywem temp niszczy sie. Sprawdzic mozna to dość latwo. Odkrecic(rownomiernie) 6 nakretek 8mm, ktore są na pokrywce waste gate, sciągnąć ww. pokrywke (pod spodem jest sprezynka) i bedzie widac nieszczęsną membrankę.
tutaj masz zdjecia od A200, ale u ciebie urządzenie jest podobne, membranka chyba tez taka sama:
http://www.sjmautotechnik.com/parts_pro ... ginst.html
Wystarczy sprawdzic optycznie czy nie ma nieszczelności, dziurek, szczegolnie na zgięciu.
P.S. Tydzień temu zmieniałem to cudo u siebie, koszt samej membranki w ASO 240zl. Powodzenia.