.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2025 09:17:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: jak poznac czy zawór upustowy działa poprawnie ??
PostNapisane: 27.lip.2004 08:13:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2003 15:23:07
Posty: 31
Lokalizacja: Warszawa
Myślę że nie jeden z was miał już problem z zaworem upustowym przy swoich turbo maszynach. Pdejżewam że w mojej niuni (S4 2.2 T 20V) właśnie ten zaworek zaczyna się pier.... (znaczy się psuje).
Zacznę od objawów, czasami jak wcisnę mu gazu do oporu (przyspieszanie z niskich obrotów silnika) potrafi złapać zadyszkę a właściwie kaszel (strasznie autkiem zaczyna szarpać). Jak natomiast wtedy mu odpuszczę i zacznę wciskać powoli gaz problem nie występuje.
Pomyślałem sobie, że właśnie ten zawór może chce już iść na emeryturę.

Powstaje pytanie:
1. Czy dobrze dedukuję ?
2. Jak sprawdzić ten zawór ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2004 08:34:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Jesli ten zawor nie otworzy sie, to nastepuje taka sytuacja, ze cisnienie doladowania wzrasta do pewnego za wysokiego poziomu, przy ktorym wlacza sie zabezpieczenie, ktore na chwilke odlacza doplyw paliwa (stąd prawdop. szarpanie o ktorym mowisz). Wciskajac zręcznie (znożnie) pedal gazu nie do końca mozna nie dopuscic do tego przerostu i samochodem nie bedzie szarpac. Zazwyczaj nieotwieranie sie tego zaworu upustowego jest spowodowane uszkodzeniem (przerwaniem) membranki, ktora ze starosci i pod wplywem temp niszczy sie. Sprawdzic mozna to dość latwo. Odkrecic(rownomiernie) 6 nakretek 8mm, ktore są na pokrywce waste gate, sciągnąć ww. pokrywke (pod spodem jest sprezynka) i bedzie widac nieszczęsną membrankę.

tutaj masz zdjecia od A200, ale u ciebie urządzenie jest podobne, membranka chyba tez taka sama:

http://www.sjmautotechnik.com/parts_pro ... ginst.html

Wystarczy sprawdzic optycznie czy nie ma nieszczelności, dziurek, szczegolnie na zgięciu.

P.S. Tydzień temu zmieniałem to cudo u siebie, koszt samej membranki w ASO 240zl. Powodzenia.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2004 20:31:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
Nie można wykluczyć przepływomierza -objaw taki sam (nie tylko w silnikach z trubo) a lubią sieprzepalac tranzystorki w przepływomierzach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2004 21:47:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
to nie zawór upustowy, to elektroniczny zawór sterujący ciśnieniem doładowania , znajdziesz go schowanego za przednią lampę od strony turbo, taki do którego dochodzą 2 kabelki oraz 3 wężyki ciśnienia. Koszt jakieś 300-400 zł.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2004 10:14:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2003 16:23:30
Posty: 168
Lokalizacja: Suwałki
dokładnie!!! miałem to samo na zwalonyz zaworku, jedyna rada to wymiana...

_________________
FORD FOCUS 1.6 16V
AUDI 200 2.2 20V QUATTRO VIP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2004 11:38:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
koszt nowego do silnika 3b 220zł

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2004 12:22:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
sprawdz tak jak mowil Leo a jesli to jednak westgate to chyba mam na stanie jak co to sie skontaktuj

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2004 12:43:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2003 15:23:07
Posty: 31
Lokalizacja: Warszawa
Leo napisał(a):
to nie zawór upustowy, to elektroniczny zawór sterujący ciśnieniem doładowania , znajdziesz go schowanego za przednią lampę od strony turbo, taki do którego dochodzą 2 kabelki oraz 3 wężyki ciśnienia. Koszt jakieś 300-400 zł.


ten zaworek wymieniony na nowy - koszt w aso 240 PLN

Może się źle wypowiedziałem - miałem na myśli bypas valve - albo jakoś tak się to nazywa. Ten zawór który stoi na straży żeby ciśnienie doładowania nie było zbyt wysokie (zamontowany zaraz obok elektrozaworu sterującego turbiną)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: