.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.sty.2025 19:47:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Padniety zawór wolnyh obrotów(silniczek krokowy)
PostNapisane: 05.sie.2004 10:24:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 01:02:45
Posty: 48
Lokalizacja: Wa-wa
Człek sie moze wkurzyc padł mi doszczednie zawur stabilizujacy wolne obroty
czyszcznie pomogło na 200km czy to jezdziłem na LPG czy na benzynie.
w IC hca za cos takigo 1300 u chylinskiego 1100 . hlip hip to od h...j kasy za takie gówienko. Czy sa jakies zamieniki albop mozliwosc tanszego nabyca. nie hce kupowac urzywki bo moze sie okazac w stenie agonalnym lub zacznie sie zacina za 1miesiac albo za 200km . wrryyy .
pleas help

_________________
Mysle i planuje ale kasy na tuning brakuje
AUDI 100 2.3 NF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2004 12:18:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
Tez szukam zamiennika :)
Podejrzewam identyczny problem u siebie - w momencie wypiecia calkowicie silnika krokowego obroty staja jak drut na 1k - jezeli go podepne to plywaja i spadaja po puszczeniu gazu...
Chyba ze to cos innego...

PS.Napisz po czym wnioskujesz ze to akurat silnik krokowy - ja swoj czyscilem i nie pomoglo nawet na 5km :) ale dziala (podpinalem po wyjeciu do aku i krecil)

pzdrw

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2004 12:57:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 01:02:45
Posty: 48
Lokalizacja: Wa-wa
tz ty masz nowsze audi wiec uciebie to trohe ine urzadzenie (uciebie hyba jet to na przepustnicy albo cos podobnego umnie to jest na powrocie z pod cisnenie miedzy deklem zaworówm a kolektorem dolotowym(ale cel dzałania taki sam) objawy to toze za wolno spada z obrotów (na benzynie) po przełoncznieu na lpg zawiesza sie na wyszyh obrotah(nie mam obrotomierza ale słyhac) i jak spowrotem przełoncze na benzyne to obroty sa stabilne (lecz nadal za wysokie) tak na 7s puzej na hwile spadaja i zpowrotem . jak zgasze silnik na tak falujacyh obrotah to puznej mam problem z odpaleniem. przy odpalani terz mam jazdy czasmi nie hce sie to ustrojstwo zamknac i po odalaniu silnik dostaje wysokih obrotów (co jest niszczace dla silnika bo nie ma jeszce własciwego smarowania)

_________________
Mysle i planuje ale kasy na tuning brakuje
AUDI 100 2.3 NF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2004 14:11:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Kupic za 5 zł zaworek (taki jak do regulacji gazu na przewodzie) i wczepic zamiast tego "silniczka krokowego". Wyregulowac na 1000obr/min na rozgrzanym silniku i po problemie :diabel:

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2004 17:11:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2004 17:02:20
Posty: 222
Lokalizacja: SA61 - CYMRU
tylko ciekawe czy na zimnym silnik bedzie dawał rade :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2004 12:30:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 01:02:45
Posty: 48
Lokalizacja: Wa-wa
z tego zaworu wyhodza jakies kabelki wiec raczej komputer mugł by wlatywac non stop w eror a jakos na waszce trzeba odpalic i przjehac te 500m zeby sada lambda sie rozgrzała
czasmi załuje ze nie mam prostego 1.8 na gazniku

_________________
Mysle i planuje ale kasy na tuning brakuje
AUDI 100 2.3 NF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2004 15:27:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mihaszek napisał(a):
z tego zaworu wyhodza jakies kabelki wiec raczej komputer mugł by wlatywac non stop w eror a jakos na waszce trzeba odpalic i przjehac te 500m zeby sada lambda sie rozgrzała


Te kabelki lecą do przekaznikow pod kierownicą, jeden jest taki duzy jakby podwojny, on steruje wolnymi obrotami. Czy bedzei lapal error :): tego nie wiem.

Co do odpalenia na benzynie to masz racje. W momencie krecenia rozrusznikiem sterownik otwiera ten s. krokowy , a po odpaleniu przymyka.

P.S. Wazny jest czujnik temp, na podstawie ktorego wlacza sie "ssanie". Moze z jego winy są anomalie z obrotami. Pamietam w mojej furmance przy pracujacym silniku, zdjecie przewodu z czujnika temp powodowalo podskakiwanie obrotów.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2004 15:31:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
Hehe
Mam identyczny silnik NF :)
U mnie znow szaleja obroty niskie - w momencie puszczenia gazu (benzyna i LPG) obroty najczesciej spadaja gdzies do 400 a potem "odbija" w gore do 800...i w miare stabilnie sie trzyma. Nie musze mowic co sie dzieje z autem kiedy ma 400 obrotow, szczegolnie na dolocie do skrzyzowania np :) Dodatkowo potrafi sobie "nie odbic" w gore z obrotami i gasnie....
Co do kabelkow ktore podpiete sa do krokowki, to jest to jedynie zasilanie...jezeli to wypniesz to powiniens miec (tak przypuszczam) taki sam efekt jak u mnie kiedy go wypinam - idealne obroty 1000, nie spadaja, nie plywaja ....jak u mlodej kozy hehehehe
Ale po cos ten krokowy jest zalozony wiec przydaloby sie go miec w stanie nienaruszonym

pzdrw
Neme

PS.
Szukam silnika krokowego do NF 2.3 :)

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2004 15:43:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 01:02:45
Posty: 48
Lokalizacja: Wa-wa
a prubowałeś jeżdzic na odpietym silniczku

_________________
Mysle i planuje ale kasy na tuning brakuje
AUDI 100 2.3 NF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2004 15:45:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
no to przyda sie małe sprostowanie do tego tematu :<

wszyscy naotorycznie czepiają sie silniczka krokowego który rzekomo sie psuje, przycina itd. własnie w motorach 2,3, a przecież inne silniki też mają taki krokowiec WV opel itd. jakos to wszystko jeżdzi :/

dodam też ze swojego czasu miałem problem z gazem i właśnie w zakładzie gdzie profesjonalenie sie tym zajmuja zaproponowano mi wstawienie zaworu od gazu > miało być po problemi> napewno dla nich :): >ciekawe jak tu fure odpalać ze zwykłym zaworem :>
ciekawe jest też to ze własnie on sie psuje/zacina po wstawieniu gazu :):

problem raczej bym widział gdzie indziej bo własnie w tych motorach silnik krokowy służy do regulacji, poprawiania dawki a jego praca uzależniona jest od innych parametrów które odczytuje np sonda; w 2,3 dodatkowo jest mechaniczny wtrysk którego elektronicznie raczej nie wysterujesz..

proponował bym dlatego naprawdę upewnić sie co do szczelnośći układu dolotowego i "prawidłowo wyregulowanego gazu"!

ps. po tak fachowej radzie w zakładzie gazowników wiecej tam raczej nei zajeżdzam a silnik krokowy dalej spełnia swoją funkcję ;)

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2004 15:57:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 01:02:45
Posty: 48
Lokalizacja: Wa-wa
no okej ale u mne problemy sie zaczynaja po przełonczeniu na lpg(dobrze wyregulowane na komputerze) i nawet jak przełoncze na benzyne to sa nadal. Ostatnio testowałem i jezdziłem 5 dni tylko na waszce to czasm sa problemy przy odpalaniu( pali za 2-3 razem i obroty zawieszaja na jakies 2-5s ) ale obroty podczas jazdy spoko.
Jeszce mysle sobie tak nikt w audi nie projektował wtrysku mechanicznego pod zwezke w dolocie . a ten wtrysk durzo uzalerznia w swym dzałaniu od pod cisnen paujacyh w kolektorze i silniku (silniczek krokowy jest własnie połonczony miedzy deklem zaworów a kolektorem dolotoym). No wałsnie Marku terz hyba z tym walczyłes i hyba wygrales tylko co zrobiles. no hyba ze nie masz juz LPG

_________________
Mysle i planuje ale kasy na tuning brakuje
AUDI 100 2.3 NF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2004 19:41:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
co ja moge powiedzieć > nie bardzo kojarze ten element u ciebie w silniku :/

w swoim miałem problem z falującymi obrotami > co sie okazało za to odpowiadało złe ustawienie mieszanki > gazownicy niby podpinali pod kompa ale wg. nich było ok i to byłą poprostu wina silniczka :): > jednak silniczek krokowy okazał sie sprrawny > poprostu zle był ustawiony gaz > niewiem ale oni to raczej robią na szutke...
szczególnie ma tu znaczenie własnie regulacja wg mnie bo przy instalacji gazowej na mikserze przez krokowiec doprowadzana jest mieszanka nie samo powietrze (a on miał inne przeznaczenie)

warto też upewnić sie co do szczelności dolotu bo jesli łapie lewe powietrze to też będzie lipa z obrotami.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2004 20:33:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
Tyle ze u mnie lipa z obrotami zarowno na lpg jak i na benzynie - na jednym i drugim spadaja do 200-400 a potem odbijaja do 800... a po wypieciu silnika (zupelnie) spada obrotomierz do 1000 i tam stoi jak przybity...
Jezdzilem bez silnika krokowego - obroty jak dzwon ale auto jakies mi sie bardziej mulaste zdawalo, wiec jezdze dalej na krokowym :)

pzdrw

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2004 17:02:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2004 21:05:09
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Mi na bęzynie po rozgrzaniu silnik przeważnie gaśnie po puszczeniu pedału gazu i serwisie VW AUDI powiedzieli mi że jest walnięty potencjometr przepustnicy o ile dobrze pamiętam i jego regeneracja to jedyne 1300 zełków


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2004 17:02:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2004 21:05:09
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Mi na bęzynie po rozgrzaniu silnik przeważnie gaśnie po puszczeniu pedału gazu i serwisie VW AUDI powiedzieli mi że jest walnięty potencjometr przepustnicy o ile dobrze pamiętam i jego regeneracja to jedyne 1300 zełków


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: