.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.sty.2025 07:57:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dostaje TEMPERARUTY
PostNapisane: 07.lip.2004 23:17:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 23:14:25
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze
Witam wszystkich.Mam takie pytanie:(opis sytuacji) .Wracajac dzisjaj z Jelonki i jadac juz od wroclawia A4 na Gliwice zauwazylem ze moja niunia dostaje temp nawet podchodzilo 100 stopni C jak grzalem pod gore swietej anny.A lecac na trasie (4 osoby i full bagaznik,przy tej slonecznej pogodzie)moglem sypac 140km\h najwiecej, bo rosla mi temp i utrzymywala sie na granicy 95 stopni C.Czym wieksza predkosc to rosla temp ...tak do 100 stopni bo wiecej nie probowalem.A chce powiedziec ze dzien wczesniej lecialem na Jelonke 160-180km\h i temp ..byla w granicy 93 stopni C (przy pochmurnej pogodzie ).Teraz jeszcze tak; (audi 90 2.2 poj KV rok 90 ) jak ja kupilem to wiatrak byl podlaczony pod czujnik na chodnicy ( + )byl pociagnety z akumulatora a orginalna kosta zaizolowana z boku wisiala.Wywalilem te smieszne podpiecie i zapiolem ta orginalna kostke w czujnik w chodnicy i pociagnalem jeszcze do wentylatora z tej kostki org(+).No i sie polepszylo ze moglem sobie grzac.Ale dzisjejsza sytuacjia mnie troche zmartwila.Jak by ktos mogl podpowiedziec czy jest to dobrze podlaczone czy trzeba jeszcze pod inne czujniki podpiac wentylator , bo sadze ze na trasie nie powinien sie zalaczac wentylator bo ma chodzenie z predkosci.A jadac 140km\h wentylator chodzil mi przez jakies 100km non stop bo mam podlaczana kontrolke kiedy sie zalancza. Jesli mozna to powiedzcie cos na ten temat dzieki .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2004 06:12:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2003 13:27:16
Posty: 445
Lokalizacja: Zamość
A co z płynem w układzie chłodzenia :?:

_________________
Nic nie rob jak się nie znasz
A4/1998/1.6 benz. AHL + gaziu 101KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2004 18:00:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 23:14:25
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze
no jesli chodzi o plyn to mam wymieszany pol na pol wode z glicoshellem bo mi troche cieknie z popmy wody i tak dolewam aha i korek ze zbiorniczka wyrownawczego nie jest zakrecony tak jak powinien byc i nie ma cisnienia w wezach bo mi wypycha wode przez ta uszczelke pod pompa moze to dlatego??.Bede to robil na dniach i szukam jeszcze dobrej firmy albo dobrej taniej chlodnicy bo mi cieknie troche na samej gorze. :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2004 18:52:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2003 01:03:07
Posty: 91
Lokalizacja: Piekary Śląskie
A co z termostatem ? Może akurat padł jak wracałeś ? Może nie otwiera się tak jak powinien ?

_________________
- AUDI 100 C4 2.3E -

Obrazek
Klikać ;)

Pozdruffka....Robert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2004 20:57:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
no to na co czekasz ? porób te rzeczy najpierw i wtedy będziesz sie obawiał o temperature :< układ pracuje na zasadzie ciśnienia, jeżeli masz takie dziury... to zadajesz głupie pytanie!!! (moim zdaniem) i niedziw sie ze dostaje temperatury.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2004 22:30:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 29.lip.2003 10:50:14
Posty: 607
Lokalizacja: Poznań
dokladnie bo skoro nie masz korka to masz pewnie z polowe wody juz...
Pozdro MJ

_________________
AUDI A6q 3,2FSI SEDAN '04
BMW X5 40D '11
ZLOTY: Bydgoszcz x6, Poznan x2, Torun x2, Lodz x1, Wolsztyn x1
!!! SMYCZE KLUBOWE -> LINK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2004 23:12:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 23:14:25
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze
oki w poniedzialek zalatwiam wszystko co potrzeba do naprawy i dzialam bo za tydzien czeka mnie podroz do wawy i jelonki takze bedzie dobry test.oczywiscie potem zdam relacjie co i jak .narazie dzieki pozdrowionka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2004 22:14:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Tak z ciekawości i co z tą temperaturą?? jakie zmiany

dodam tez bo wcześniej był poruszany temat temperatury płynu ze powinna ona raczej trzymać sie w granicach 90-92 stopnie, a 95 jest już raczej troche wysoko.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2004 22:48:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Ja mysle ze moze to tez byc przyczyna wadliwego wentylatora. Nie wiem jak to jest w 90 ale w passacie '93 1.8 mailem wentylator elektryczny ktory mial 2 biegi. 1 zalaczal sie przy ok 95st drugi ok 105. spalil mi sie 1 bieg wiec jezdzilem tylko na 2 - efekt? przegrzany sielnik - wszystkie uszczelki do wymiany. Wiec radze sprawdzic jesli oczywiscie masz taki wentylator 2 biegowy czy dzialaja ci oba biegi.

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2004 15:34:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2004 23:51:34
Posty: 39
Lokalizacja: Lublin
Miałem podobnie w Audi 80 1.8. Zacznij od dokładnej analizy całego układu chłodzenia (pokolei). Nie wymieniaj nic. Tylko oczywiscie uzupełnij te braki jakie masz w ukł. chłodz. A następnie pojedz do DOBREGO warsztatu (ja byłem w ch** i tam mi zjebali własnie cały układ ) niech pozaklejają dziury dobrze odpowietrza i powinno byc wporzo. U mnie tak bylo i jest dobrze. Pozdro

_________________
AUDI RULEZZZ... !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2004 00:13:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 23:14:25
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze
A wiec tak z ta temp.... chlodnica zrobiona oring tez i dalej to samo do wczoraj czyli 140km\h i roslo.Dzisjaj wywalilem termostat,podejrzewam ze to jego wina ze sie nie otwiera do konca.Przelecialem sie autostrada jakies 15km z predkoscia 130km i bylo w normie,w srode lece na jelonke to zobacze co sie bedzie dzialo.Powiem tez ze zauwazylem ze duzy wplyw na temp na dworze .np grzalem do wawy 180km\h non stop poza ograniczeniami o 4 nad ranem gdzie bylo zimno i temp... byla ok. ale jak wracalem to bylo strasznie goraco i moglem pojechac 140km\h powyzej dostawal temp..Zgupialem calkiem.Powiedzcie mi z jaka wy jezdzicie temp... na silniku, jak to wyglada na zegarze.I jak powinien byc dokrecony korek na zbiorniczku,mocno czy do lekkiego oporu?.Wentylator mam 1 biegowy.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2004 08:02:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
max napisał(a):
Powiedzcie mi z jaka wy jezdzicie temp... na silniku, jak to wyglada na zegarze.I jak powinien byc dokrecony korek na zbiorniczku,mocno czy do lekkiego oporu?.Wentylator mam 1 biegowy.Pozdrawiam


Jak stoje w korku to moze mi wskoczyc na ~93-95, jak jade 100km/h to mam 92st, jak jade 140 to mam 90st, w sumie im szybciej tym chlodniej ale nie mniej niz ~87st. Korek powinien byc dokrecony do konca, musi być szczelny! Zadne luzne itp, dokreć tak jakbys dokrecił słoik z dżemem morelowym. Korek ma w sobie zaworek ktory w razie za duzego wzrostu temp a zatym cisnienia w ukladzie otworzy sie.
Jesli nie dokrecisz do końca to nie bedzie cisnienia w ukladzie i plyn/woda bedzie sie gotować przy cylindrach, bombelki i te sprawy...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2004 09:55:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
Ostatnio miałem podobny problem tzn silnik się grzał i do tego auto paliło 30% więcej niż zwykle. Okazało się że to było przez brak ciśnienia w układzie a konkretnie przez wadliwy zbiorniczek. Rok temu kupiłem chińską podróbę i nie wytrzymała, oddałem ją na gwarancji i kupiłem oryginał (ciekawostka staniał przez rok i teraz kosztował tylko 20zł więcej niż zapłaciłem za chińszczyzną a rok temu o 110 zł)). Korek też wymieniłem na oryginalny i teraz jest inna bajka tzn. autko się nie gotuje nic z niego nie wycieka a zużycie paliwa jest w okolicach 12 LPG na trasie i 14 w mieście co uważam za bardzo przyzwoity wynik.
Wniosek jest taki, że układ musi być szczelny i nie należy poprawiać fabryki zostawiając możliwości wylotu ciśneinia. Warto też robić takie rzeczy jak najszybciej bo szkoda silnika i kasy na dolewki i paliwo.

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2004 23:24:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Mam taki sam silnik jak max tyle, że B4. Też mi się grzeje. Walczę z tym już długo.
Jak wskażnik przektoczy drugą kropkę przy 110st. to na telewizorku w środku deski rozdzielczej między zegarami wywala mi czerwony alarm, wyłącza klimę. :(
Grzeje się jak na dworze jest więcej niż 27-8 st. Jak jest chłodno to trzyma się w okolicy 100st. i wszystko jest ok.

Słyszałem gdzieś, że w tym silniku są 2 termostaty (1 wymieniłem). Ktoś może to potwierdzić?
Jaka jest normalna temp. pracy silnika 2,6 V6?

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2004 06:09:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2004 15:11:12
Posty: 238
Lokalizacja: Łęczna
max napisał(a):
A wiec tak z ta temp.... chlodnica zrobiona oring tez i dalej to samo do wczoraj czyli 140km\h i roslo.Dzisjaj wywalilem termostat,podejrzewam ze to jego wina ze sie nie otwiera do konca.Przelecialem sie autostrada jakies 15km z predkoscia 130km i bylo w normie,w srode lece na jelonke to zobacze co sie bedzie dzialo.Powiem tez ze zauwazylem ze duzy wplyw na temp na dworze .np grzalem do wawy 180km\h non stop poza ograniczeniami o 4 nad ranem gdzie bylo zimno i temp... byla ok. ale jak wracalem to bylo strasznie goraco i moglem pojechac 140km\h powyzej dostawal temp..Zgupialem calkiem.Powiedzcie mi z jaka wy jezdzicie temp... na silniku, jak to wyglada na zegarze.I jak powinien byc dokrecony korek na zbiorniczku,mocno czy do lekkiego oporu?.Wentylator mam 1 biegowy.Pozdrawiam


a odpowietrzyłeś układ, myślę że to może być przyczyną

_________________
Audi A4, 1.9TDI 2001r, 96KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2004 16:13:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
a jak sie go odpowitrza

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2004 23:43:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
No więc dałem mu radę!!
Wymieniłem w kolejności:
- Termostat na chińską podrubę - bez zmian
- pompę wodną
- przy okazji wymiany pompy sprawdziłem tą chińszczyznę, okazało się, że padła, po miesiącu!! - bez zmian, nadal się grzeje
- termostat na francuzki - bez zmian
- chłodnicę - POMOGŁO!!

A tak przy okazji to okazuje się, że chłodnica też składa się z części i można ją naprawić. Nowa do mojego kosztuje coś koło 900zł.

Kolega polecił mi taki warsztat w Sośnicowicach k. Gliwic. Prowadzą tam skup i naprawę wszelkiej maści chłodnic, nagrzewnic, parowalników do klim,..
Chłopcy rzucili tylko okiem i bez zbędnych pytań wymontowali chłodnicę, rozebrali ją na części, wymienili wkład zostawiając boczne zbiorniki i zamontowali spowrotem. Wszystko to w 4 godziny za jedyne 250zł.
Chłodnica wygląda i zachowuje się jak nowa. Dali gwarancję na pół roku.
Problem z przegrzewającym się silnikiem ustąpił!!

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2004 00:13:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
ja czekam na chlodnice bo mupilem uzywke ale wiem ze orginal z 90 bo to co mam teraz wlozone to jakies go...no i sie grzeje.zobaczymy jak przyjdzie orginal jaka bedzie temp ,
150zl to nie duzo za uzywke ??za 100zl chcieli naprawic mi moja ale nie dawali gwarancji czy bedzie dobrze chlodzic bo to nie orginal.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: