.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 22:59:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak sprawdzić czy działa blokada tylnego mostu??
PostNapisane: 17.sie.2004 05:58:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Witam. Pytanie jw. Otóz od jakiegoś czasu gdy wcisne guzik od blokady tylnego mostu, to mi nie rozłacza ABSu, tak jakby wogóle nie zadziałała blokada. Guziczek od blokady sie świeci, ale mam wrażenie jakby nie działała. Więc moje pytanie jest takie: jak sprawdzić czy działa, a jeżeli nie działa to co może być nie tak?? Mój jedyny pomysł to odpalić ja na asfalcie, skręcić koła, ruszyć powoli i słuchać czy przednie sie nie męczą, bo powinny sie kręcić równo na blokadzie. Co wy na to??
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 09:21:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Jak masz kolegę, to niech zobaczy czy coś się rusza przy tylnym mośce - a ty przełączaj. :)
A drugi sposób - dobrze kombinujesz - to wolno jedź kawałeczek na wprost i skręć, to samo zrób przy załączonej blokadzie - jak zauważysz różnicę przy skręcaniu to blokada działa. Ale tego drugiego sposobu nie polecam, bo generalnie tej blokady powinno się używać wyłącznie przy jeździe na wprost. :!!:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 10:26:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Jeżeli masz ją włączoną, to przy skręcaniu trzęsie Ci całą dupą auta.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 10:41:55 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jeszcze prosciej :D ... jezeli zaswieci ci sie zielona lampka na rydsunku przy wlaczniku to znaczy ze blokada dziala :D ...tam jest specjalny czujnik ktory zwiera styk w momencie jak sie zebatka przesuwa i blokuje dyfer

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 17:59:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
Mam prostszy sposub wystarczy ze masz lewarek i wiesz czy działa blokada czy nie. Blokujesz tylny most przejedziesz sie kawałek na wprost potem podnosisz lewarkiem jedną strone samochodu do góry i kręcisz tylnym kołem jak sie nie obraca to znnaczy ze blokada działa. (jak sie obraca to masz po prostu zwykły mechanizm róznicowy i cos jest nie tak)

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 18:13:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Bogdan napisał(a):
Mam prostszy sposub wystarczy ze masz lewarek i wiesz czy działa blokada czy nie. Blokujesz tylny most przejedziesz sie kawałek na wprost potem podnosisz lewarkiem jedną strone samochodu do góry i kręcisz tylnym kołem jak sie nie obraca to znnaczy ze blokada działa. (jak sie obraca to masz po prostu zwykły mechanizm róznicowy i cos jest nie tak)

hansa sposob jest prostszy IMO :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 18:21:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Rysunek sie swieci. Pisalem, ale nie swieci sie kontrolka od absu wylaczonego, gdzie powinna sie zaswiecic. Ja jak na mokrym sie bawilem to tak jakby ta blokada sie nie zalaczala. Chyba lewarkiem sptrawdze przy okazji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 22:20:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
A jak odcinasz ABS to sie swieci kontrolka?
Pewnie sie okaze ze spalona dioda :D


pzdrw

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 06:23:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
NemeretH napisał(a):
A jak odcinasz ABS to sie swieci kontrolka?
Pewnie sie okaze ze spalona dioda :D


pzdrw

Właśnie niestety jak guziczkiem wyłączę abs to sie kontrolka świeci i abs jest wyłaczony :<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 08:06:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
pilachgt napisał(a):
Rysunek sie swieci. Pisalem, ale nie swieci sie kontrolka od absu wylaczonego, gdzie powinna sie zaswiecic. Ja jak na mokrym sie bawilem to tak jakby ta blokada sie nie zalaczala. Chyba lewarkiem sptrawdze przy okazji


Rysunek się świeci zawsze, Hans ma na myśli kontrolkę (jest pod kółeczkiem reprezentującym tylny mechanizm różnicowy) w konsoli środkowej a nie ABS w zegarach :) .

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 08:22:03 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ja nie wiem po co tak kombinujesz ... wyzej napisalem zielona lampka a ABS moze sie nie wylaczac bo moze sie jakis kabelek rozlaczyl i sygnal z blokady nie idzie do ABSu ... tragedii nie ma jak ci sie abs nie wylacza ... mozesz go zawsze recznei wylaczyc ..a poza tym na blokadzie dyfra nie powinno sie jezdzic ... i jescze raz poza tym .. blokada powinna sie wylaczc automatycznie po przekroczeniu 25 km/h .. czy u ciebie tak jest ??

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 17:14:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
hans napisał(a):
ja nie wiem po co tak kombinujesz ... wyzej napisalem zielona lampka a ABS moze sie nie wylaczac bo moze sie jakis kabelek rozlaczyl i sygnal z blokady nie idzie do ABSu ... tragedii nie ma jak ci sie abs nie wylacza ... mozesz go zawsze recznei wylaczyc ..a poza tym na blokadzie dyfra nie powinno sie jezdzic ... i jescze raz poza tym .. blokada powinna sie wylaczc automatycznie po przekroczeniu 25 km/h .. czy u ciebie tak jest ??

Napisalem wyraznie, guziczek od blokady sie swieci. Taki zielony trojkacik. Ale ja nie czuje wogole by ona byla. A abs sie nie odlacza. Jedynie recznie moge. Poza tym mi sie nie wylacza przy 25 bo mam tak zrobione, ze jak sie ja wlaczy to caly czas dzialala :D
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 19:56:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
To gratuluję super sprawnego auta :D

A jeżeli chodzi o blokadę dyfra to u mnie są 2 lampki: pomarańczowy trójkąt na przycisku od włączania, i zielona okrągła lampka na rysunku tylnego mostu, która zapala się i gaśnie z pewnym opóźnieniem w stosunku do wciskania włącznika i zapalania się trójkątnej pomarańczowej lampki. I chyba tak powinno być...

A tan na marginesie to gdzie chcesz szybciej latać na zablokowanym moście że specjalnie masz tak zablokowane?

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 23:04:24 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
pilachgt , przycisk to ci sie moze swiecic , on tylko oznacza dobre checi ... natomiast tak jak ja i piotr napisaliumy ... wanza jest kontrlka na rysunku .... tak wiec nic nie wyniknie z twjego wyraznego pisania jak niedokladnie czytasz to co sie do Ciebie pisze .... jedz do kogos kto sie na tym ciutke zna i niech ci sprawdzi instalacje elektryczna blokady bo na moje to masz tam pomieszane i napewno cos nie dziala tak jak powinno

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 23:59:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
A może masz spaloną diodę tak jak ja, dwie od podświetlenia wymieniłem a tej od zielonego światełka nie mogę bo jest zalana w plastiku :/ a jak się wciska guziczek z pomaranczowym trojkącikiem :D to jak dobrze sie wsluchasz to slychac jak cos się przelacza gdzies tam z tylu :P
Pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2004 00:30:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
To ze mi sie nie wylacza blokada, to jest zrobione po to by sie moc bawic na torze zasniezonym. Kontrolka zielona mi sie nie swieci i nigdy nie swiecila. Co do opoznienia to z opoznieniem gasl mi zolty trojkacik. Tak wiec jest tak. Blokada mi nie dziala bo sprawdzilem to przed chwila na asfalcie czy na skreconych kolach sie nie meczy. I dupa. Zero reakcji. Wiec nowe pytanko. Co moze byc nie tak?? Bezpieczniki byly posprawdzane. A co innego sie moglo stac, to ja nie mam pojecia :< i tu mi potrzebna wasza pomoc.
Pozdrawiam
Ps. Dopiero co zlalem kawasaki 750 zxr :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2004 15:27:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Sorry ze odgrzebuje stary temat, ale robie to tylko po to by ktos kto bedzie mial taki sam problem wiedzial o co chodzi. Otoz dzisiaj naprawilem blokade. Poprostu wezyk cisnienieniowy znajdujacy sie pod tylnym siedzeniem wypadl z drugiego wezyka i dlatego mi nie wlaczalo blokady. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2004 07:51:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
A jakim modelem śmigasz?
Jak B4 to pod tylną kanapą jest całe serce sterowania blokadą. Sprawdzić trzeba czy dochodzi tam podciśnienie i czy to podciśnenie jest przekazywane wężykami do siłownika przy moście. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2004 08:30:44 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
jajek2 napisał(a):
A jakim modelem śmigasz?
Jak B4 to pod tylną kanapą jest całe serce sterowania blokadą. Sprawdzić trzeba czy dochodzi tam podciśnienie i czy to podciśnenie jest przekazywane wężykami do siłownika przy moście. :)


S2.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: