.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.sty.2025 07:40:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: jaki olej zastosowac?
PostNapisane: 31.sie.2004 16:50:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Zbliza sie wymiana oleju przy 150 tkm wiec musze sie zapytac jakiego oleju mam uzyc. Audi a4 1.6 silnik z gazem na gazie zrobione juz ponad 80 tkm.
Teraz jezdze na ARALU Basic tronic 10W40. Niestety olej ten jest drogi [ok35zł za litr] i musze go troche dolewac tj ok 2l na 15tkm i dlatego moje pytanie brzmi:

Jaki olej powinienem uzyc : gęściejszy ???
Jakiej firmy?
Jaki bedzie najlepszy do jazdy na gazie?
czy moge zalac juz mineralny czy jeszcze nie?

:):

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2004 16:56:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Na mineralny to według mnie jeszcze za wcześnie. Silniczek nie ma jakiegoś bardzo wielkiego przebiegu więc chyba nie ma potrzeby. No chyba że sporo bierze to wtedy zmiana na mineralkę. Co do marki to ja jeżdżę na Penzoil czy jakoś tak i nie narzekam.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2004 17:31:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Na gazie jezdzilem jak mialem poldka, ale sa specjalne oleje do samochodow z gazem, troche inaczej smaruja (gaz jest bardziej suchym paliwem i inaczej musi byc smarowana gladz cylindra) ale zastanawia mnie czestotliwosc wymiany oleju, jezdzilem na mineralnym Shelu ale wymienialem co 15tkm calosc (sama dolewka nie wiele zmienia bo moze byc juz zasyfiony filtr oleju) .
A cena 35pln za 1 litr to nie jest az tak bardzo duzo.
Teraz jezdze na mobil 1 i wymieniam co 10tkm. (moze zbytnia ostroznosc ale lepiej zapobiegac choroba niz je leczyc)
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2004 18:39:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2003 18:43:17
Posty: 137
Lokalizacja: Radom
2l oleju na 15 tkm to troche dużo Ci bierze tego oleju, u mnie przy przebiegu ponad 200 tys od wymiany do wymiany nic nie dolewam. Jak zaleje na max to przy następnej wymianie mam w połowie miarki. Jeżdze na mobil półsyntetyku 10w40, cena 110 zł za 4l. Posprawdzaj czy nigdzie nie wycieka, a może już uszczelniacze są do wymiany.

_________________
--AUDI 80 B3 1.8 S 91r--
--AUDI A4 B8 2.0 Tdi 11r--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2004 18:45:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
czars28 napisał(a):
2l oleju na 15 tkm to troche dużo Ci bierze tego oleju, u mnie przy przebiegu ponad 200 tys od wymiany do wymiany nic nie dolewam. Jak zaleje na max to przy następnej wymianie mam w połowie miarki. Jeżdze na mobil półsyntetyku 10w40, cena 110 zł za 4l. Posprawdzaj czy nigdzie nie wycieka, a może już uszczelniacze są do wymiany.


to spore zuzycie moze byc spowodowane tym ze poprzedni wlasciciel jezdzil na jakims kiepskim oleju bo nawet mi nazwy nie potrafil podac...
A ja teraz zalewam elegancki polsyntetyk i dupa silnik sobie chlapie.

Bo nie wierze raczej w to ze mam juz kiepski silnik przy 150tkm przelotu kompresja lux i zadnego dymku i standardowe osiagi.

W czym moze byc przyczyna tego pobierania oleju ?

aha wyciekow tez zadnych nie ma :!:

Moze istotny jest fakt ze poprzedni własciciel jezdzil tylko na gazie, tzn odpalal ciagle itp :?:

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2004 19:15:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Polsyntetyk bym wymieniał co 10tys.km,zauwaz przy jakim przebiegu dolewasz oleju?moze tak byc ze po ponad 10tys.km olej traci powoli swoje własciwosci i zaczyna go ubywac....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2004 16:19:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Do 666. Dlaczego większość twierdzi że odpalanie tylko na gazie niszczy silnik bardziej niż na benzynie. NIC BARDZIEJ MYLNEGO. Odpalanie zimnego silnika na gazie jest o wiele, powtarzam o wiele bezpieczniejsze niż zapalanie go na benzynie.
Zimny silnik ma wzbogaconą mieszankę przez co nie cała benzyna się spala. Reszta osiada na ściankach culindrów i spłukuje film olejowy (rozrzedza olej) przez co nie ma tak dobrego smarowanie jak na ciepłym silniku (pracującym na benzynie).
Zimny silnik odpalany na gazie jest smarowany tak jak ciepły ponieważ zjawisko spłukiwania oleju nie występuje. To jest gaz a nie rozpylona ciecz.
A poza tym każdy silnik, który jest na benzynę bezołowiową ma zawory z twardszego materiału (bardziej odpornego na temperaturę) niż silniki na benzynę ołowiową, więc bez problemu powinien wytrzymywać temperaturę spalania gazu.
A co do brania oleju to może wystarczy wymiana uszczelniaczy zaworowych?
U mnie wystarczyła. Kupiłem AUDI B4 2.0 i był na nieznanym mi oleju, ale chyba mineralnym, bo zrobiłem około 2000 km i nie brał oleju. Ale wymieniłem na Castrola GTX magnatec 5W/40 i zaczął brać około 0,5 litra na 1000km. Wymiana uszczelniaczy i teraz zrobiłem po wymianie około 4000km i nic nie bierze. Poziom jaki był taki jest.
Uszczelniacze nie są drogie. A po wymianie spokój. I silnik ma tylko 150000km, a mój ma 180000. Pozdrowienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2004 16:32:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Aha w drugim aucie AUDI 80 B2 1979r. też mam olej magnatec 5W/40. Silnik około 500000, ale 50000 po remoncie. Na 15000 km bo tyle robię na tym oleju stan oleju opada o około 1/3 podziałki czyli 0,3 - 0,4 litra. Czyli jak na 25 lat i 0,5 mln km to chyba nieźle :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2004 17:42:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Sprawdź sobie faktycznie szczelność, bo jakoś podejrzanie dużo Ci bierze. Ja osobiście jeżdżę na Mobil 1 Full Syntetic 5W50 i rewelacja, od wymiany do wymiany (15kkm lub 1 rok) nie bierze praktycznie nic, a mam przecież 15-to letni silnik (przebieg 138kkm). Nie powinien Ci brać więcej jak 0,5l.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2004 21:44:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Grzes napisał(a):
A co do brania oleju to może wystarczy wymiana uszczelniaczy zaworowych?
U mnie wystarczyła. Kupiłem AUDI B4 2.0 i był na nieznanym mi oleju, ale chyba mineralnym, bo zrobiłem około 2000 km i nie brał oleju. Ale wymieniłem na Castrola GTX magnatec 5W/40 i zaczął brać około 0,5 litra na 1000km. Wymiana uszczelniaczy i teraz zrobiłem po wymianie około 4000km i nic nie bierze. Poziom jaki był taki jest.
Uszczelniacze nie są drogie. A po wymianie spokój. I silnik ma tylko 150000km, a mój ma 180000. Pozdrowienia.


Byc moze ze to dobry trop, bo poprzedni wlasciciel tego auta mogl jezdzic na mineralnym. Co do uszczelniaczy zaworowych to jaka moze byc ich cena i czy trudno je wymienic? [ nie bardzo wiem jak to sie je :P ]

Z uszczelek wymienilem tylko uszczelke pod pokrywa zaworow bo reszta jest oki.

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2004 19:56:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Uszczelniacze nie są drogie. Ja płaciłem około 2 zł za sztukę bo nie mogłem znaleźć droższych. W drugim aucie te same uszczelniacze pracują już ponad 50000 km i wszystko w jak najlepszym porządku. Koledzy wypowiadali się już na forum że uszczelniacze kosztują około 6-7 zł za sztukę. Ale sama wymiana jest droższa, bo trzeba ściągać głowicę i od razu dotrzeć zawory. Koszt około 150-200 zł. Przynajmniej ja tyle płaciłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2004 07:09:06 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Grzes napisał(a):
Uszczelniacze nie są drogie. Ja płaciłem około 2 zł za sztukę bo nie mogłem znaleźć droższych.

Trzeba było odwiedzić aso.
Orginalne z Aso uszczelniacze -16zł/szt
Wymiana - 150 zł /bez zdejmowania głowicy
Przy okazji wymienia się też simering na wale rozrządu i uszczelkę pod pokrywą klawiatury zaworów -chyba 30zł

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2004 19:24:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Maridk napisał(a):
Wymiana - 150 zł /bez zdejmowania głowicy

Właśnie. Ciekawi mnie jak to robią bez zdejmowania głowicy? Był ktoś przy takiej wymianie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: