.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.sty.2025 18:15:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jakie są objawy uszkodzenia akumulatora ciśnienia???
PostNapisane: 04.lis.2005 18:16:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
tak jak w temacie chodzi mi o akumulator ciśnienia we wspomaganiu hamulców. Jakie są objawy uszkaodzeń tego elementu. Co może pomóc w zdjagnozowaniu usterki. Jak odróżnić uszkodzenie akumulatora ciśnienia od uszkodzenia pompy???

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 18:52:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Pali się kontrolka...

mimo dobrej pompy może ta pompa ciec poprzez pompowanie zbyt dużego ciśnienia przez gruszkę właśnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 19:36:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
a oprócz kontrolki jak się hamulec zachowuje? po czym poznać że to uszkodzona jest gruszka a nie pompa??

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 20:04:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Hamulce przy tym nie są tak sprawne jak powinny, ciśniesz pedał dość mocno, a auto zwalnia leniwiej niż powinno, czyli nie blokuje kół. Chwilę też trwa zanim po odpaleniu hamulce złapią jako taką sprawność ze wspomaganiem.

Niemniej ciężko jest stwierdzić jasno czy wynika to właśnie z uszkodzonej gruszki.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 22:02:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Sprawdzenie jes proste:)

Uruchom silnik i poczekaj, aż układ ciśnieniowy nabierze ciśnienia. Wyłacz silnik. Deptaj po hamulcu. Jeżeli masz w pełni sprawną gruchę to możesz nacisnąć nawet 40 razy z jednakowym efektem pod stopą. Stan dobry to około 10 depnięć zonim poczujesz twardy opór. Jeżeli już za pierwszym razem masz dechę - oznacza, że grucha już dawno temu się skończyła...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2005 10:27:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Naprawia się to jakoś, czy trzeba wymieniać? Ile kosztuje taka gruszka? Czy warto używaną kupić czy tylko nówkę? Kto ma jakieś doświadczenia?

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2005 21:09:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Ostatnio już było o tym pisane:

http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=24359

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2005 10:34:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Układ ciśnieniowy nie nabiera ciśnienia (kontrolka nie gaśnie) hamulec po wciśnięciu jest wpompowywany coraz głębiej wyrażnie czuć pod nogą. Czy to uszkodzona gruszka czy to wina pompy? Chcę kupić nową gruszkę a nie wiem jak można się upewnić czy to jest przyczyną problemów. Czy uszkodzenie tej gruchy to częsta przypadłość?
-płyn w układzie jest nowy G002000 zielony
-hamulec przy powolnym wciskaniu jest dobry ale przy raptownym wciśnięciu wspomagania czasami brak.
-wspomaganie kierownicy działa idealnie

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 19:02:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Nikt nie ma pomysłu jak się upewnić co do przyczyny? Czy to wina gruchy czy pompy?
Ktoś próbował gruszkę rozbierać co w niej jest oprucz membrany jakieś zaworki?
Co się częściej psuje pompa czy grucha?

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 19:48:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
dobro&zło napisał(a):
Układ ciśnieniowy nie nabiera ciśnienia (kontrolka nie gaśnie) hamulec po wciśnięciu jest wpompowywany coraz głębiej wyrażnie czuć pod nogą .........
-hamulec przy powolnym wciskaniu jest dobry ale przy raptownym wciśnięciu wspomagania czasami brak.
-wspomaganie kierownicy działa idealnie


Kontrolka nie gaśnie - zbyt małe ciśnienie podawane przez pompę wspomagania (akumulator, jeśli nie cieknie, nie ma tu znaczenia). Może też być uszkodzony (zanieczyszczony) czujnik. Wspomaganie kierownicy wymuszają inne tłoczki niż wspomaganie hamulca (2 szt.), tak jest w pompie z C3, którą rozbierałem. Wspólny jest tylko zbiorniczek zasilający. Brak wspomagania, to jak pisano wyżej, TWARDY hamulec. Miękki hamulec może oznaczać nieszczelności pompy hamulcowej. U Ciebie może zachodzić kombinacja uszkodzenia pompy wspomagania, gruszki i pompy hamulcowej - dlatego tak trudno postawić diagnozę.
Szczególnie ważne jest ustalenie działanie hamulca po długotrwałym wyłączeniu silnika (lub wielokrotnym użyciu hamulca przy wyłączonym silniku), kiedy akumulator ciśnienia nie ma na nic wpływu.
PS. W 19-letnim Audi, jedyną rzeczą, z którą długo walczyłem, to była pompa wpomagania (łożyskowanie i wycieki). Ceny używanych pomp wspomagania (C3) 150-350 zł, pompy hamulcowej 30-60 zł, gruszki nie szukałem.
Pozdrowienia.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 20:25:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
słaba bomba to - przy mocniejszym kopnięciu w hamulec pewne oświecenie się kontrolki na ułamek sekundy.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: