.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 12:02:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi a6 1.9 tdi moc
PostNapisane: 25.sty.2005 23:18:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2005 19:31:06
Posty: 7
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
Cze
Od niedawna jestem urzytkownikiem Audi a6 95r silnik 1.9 tdi 90KM (chyba 1Z) nigdy dotąd nie miałem diesela, kilka zeczy mnie niepokoi w tym autku, przeglądałem archwiwa i troche sie dowiedzaiłem ale chciałbym sie upewnic zanim zaczne cokolwiek robic.

otóż przy jeżdzie na piatce do 120km/h buja sie szybko, a potem raptownie przyspieszenie spada, maxymalnie moge go rozbujac do 160 ale potrzebuje do tego sporo czasu.

Dodam silnik 150kkm przebiegu, olej shell 5w40, ogólnie silnik suchy i nie bierze oleju,

moje podejenia to przepływka, N75, albo turbina.
Pytam bo nie mam dostepu do VAGa i musiałbym jechac paredziesiąt km do serwisu i bulnoc troche grosza, a może niepotrzebnie.

pozdo i z góry dzięki za porady

_________________
adrzej
audi a6 avant 1.9TDI 95r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a6 1.9 tdi moc
PostNapisane: 25.sty.2005 23:26:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
adrzej napisał(a):
Cze
Od niedawna jestem urzytkownikiem Audi a6 95r silnik 1.9 tdi 90KM (chyba 1Z) nigdy dotąd nie miałem diesela, kilka zeczy mnie niepokoi w tym autku, przeglądałem archwiwa i troche sie dowiedzaiłem ale chciałbym sie upewnic zanim zaczne cokolwiek robic.

otóż przy jeżdzie na piatce do 120km/h buja sie szybko, a potem raptownie przyspieszenie spada, maxymalnie moge go rozbujac do 160 ale potrzebuje do tego sporo czasu.

Dodam silnik 150kkm przebiegu, olej shell 5w40, ogólnie silnik suchy i nie bierze oleju,

moje podejenia to przepływka, N75, albo turbina.
Pytam bo nie mam dostepu do VAGa i musiałbym jechac paredziesiąt km do serwisu i bulnoc troche grosza, a może niepotrzebnie.

pozdo i z góry dzięki za porady

co do silnika to jest to napewno 1Z (90 KM)...
przepływka malo prawdopodobne... w tych silnikach bardzo rzadko padały przepływki,turbina tez chyba nie.....
proponuje VAG'a ...... jestes z warszawy wiec do Janek www.diagtronik.pl lub na Aleje www.tdi-tuning.pl nie masz az tak daleko, diagnoza nie jest az tak droga a bedziesz wiedzial co niuni dolega ... tak na oko to nic nie zdzialasz a mozesz tylko nie potrzebnie wydac kaske.....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 25.sty.2005 23:30:19 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 23:28:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
przy ilu obrotach jest ten spadek?
na kazdym biegu?
dymienie?

zapraszamy na torwar... to juz jutro :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 23:32:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
eomaciu napisał(a):
przy ilu obrotach jest ten spadek?
na kazdym biegu?
dymienie?

zapraszamy na torwar... to juz jutro :P

tak tak na torwar.... to juz jutro...... :P

a jak jest dymionko to prawdopodobnie nieszczelne przewody od IC !!!

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 23:42:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
..inna sprawa, ze 90 KM w C4 to rakieta to to nie jest, ale mimo wszystko 160 to chyba troche malo...

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 23:45:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Silent Bob napisał(a):
..inna sprawa, ze 90 KM w C4 to rakieta to to nie jest, ale mimo wszystko 160 to chyba troche malo...

malo,malo .... predkosciomierz powinien tak przy 180 km/h sie zatrzymac...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a6 1.9 tdi moc
PostNapisane: 25.sty.2005 23:46:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
adrzej napisał(a):
Pytam bo nie mam dostepu do VAGa i musiałbym jechac paredziesiąt km do serwisu i bulnoc troche grosza, a może niepotrzebnie.

Jak chcesz, to mogę jutro wziąć VAG'a na Torwar. Można zobaczyć czy wyskoczą jakieś błędy.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a6 1.9 tdi moc
PostNapisane: 26.sty.2005 00:00:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
quattro PETE napisał(a):
adrzej napisał(a):
Pytam bo nie mam dostepu do VAGa i musiałbym jechac paredziesiąt km do serwisu i bulnoc troche grosza, a może niepotrzebnie.

Jak chcesz, to mogę jutro wziąć VAG'a na Torwar. Można zobaczyć czy wyskoczą jakieś błędy.

Pozdr.

Q Pete : wez VaG'a .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 01:12:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2005 19:31:06
Posty: 7
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
cze

Dzięki Za tak szybką i konkretna odpowiedz, przyznam jestem bardzo pozytywnie zaskoczony,
Niestety zaszło pewne małe niedomówienie z mojej strony, otóż ja studiuje w Warszawie i z przyzwyczajenia wpisałem że jestem z Warszawy, bo przebywam tu większość czasu niestety niunia czeka na mnie w domu (woj. podlaskie),zmieniłem już profil ,jeszcze raz sorry,

Wracając do silnika to przyznam że zdarza się jej puścić dymka jak mocniej raptownie depnąc, ale na wolnych obrotach spaliny SA zupełnie niewidoczne, dodam jeszcze że spalanie przy jeździe raczej po mieście, nieduże odległości, tylko czasami dalsze trasy, pali 7l/100
Co do mocy na każdym biegu to pierwsze 3 są ok dopiero na 4 i 5 jest luka w mocy przy ok 3200obr/min

Ale na to wygląda ze bez VAGa nic nie poradzę, oblejże tylko wszystkie przewody może tam okiem cos wychwycę.

Jeszcze raz dzięki za wszystkie wskazówki

pozdro

_________________
adrzej
audi a6 avant 1.9TDI 95r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 01:20:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Wzrokowo-czuciowo możesz jezcze zbadać luz osiowy na suszarce.
Trza ściągnąć przewód doprowadzający do turbawki i chwycić ca oś.
pytaj dalej jak coś nie tego...

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a6 1.9 tdi moc
PostNapisane: 26.sty.2005 09:48:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
adrzej napisał(a):
Cze
Od niedawna jestem urzytkownikiem Audi a6 95r silnik 1.9 tdi 90KM (chyba 1Z) nigdy dotąd nie miałem diesela, kilka zeczy mnie niepokoi w tym autku, przeglądałem archwiwa i troche sie dowiedzaiłem ale chciałbym sie upewnic zanim zaczne cokolwiek robic.

otóż przy jeżdzie na piatce do 120km/h buja sie szybko, a potem raptownie przyspieszenie spada, maxymalnie moge go rozbujac do 160 ale potrzebuje do tego sporo czasu.

Dodam silnik 150kkm przebiegu, olej shell 5w40, ogólnie silnik suchy i nie bierze oleju,

moje podejenia to przepływka, N75, albo turbina.
Pytam bo nie mam dostepu do VAGa i musiałbym jechac paredziesiąt km do serwisu i bulnoc troche grosza, a może niepotrzebnie.

pozdo i z góry dzięki za porady


Wypisz, wymaluj dziura w rurze do/od IC. Przy bardzo małej dziurce dymienia nie zauważysz a moc spada.
Turbina nie do zajeżdzenia w tym modelu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 10:08:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
nie zwalajmy wszystkiego na dziury... na pierwszych trzech biegach
ciągnie ok - a tam tez turbinka ładuje ostro...

A6 jest cięższe niż B4 a to tylko 90 koni... ciekawe ile jest teraz...

moje wykresy po 12 latach...

Obrazek
Obrazek

to co na wykresie widać pomiędzy 3 a 3 i pół było odczuwalne...

i z taka mocą nie jechał więcej jak około 160...

jakim samochodem jeździłeś wczesniej najczęściej?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 10:43:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
eomaciu napisał(a):
A6 jest cięższe niż B4 a to tylko 90 koni... ciekawe ile jest teraz...

moje wykresy po 12 latach...

trzeba dbac o stare rupcie ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a6 1.9 tdi moc
PostNapisane: 26.sty.2005 10:49:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2004 22:22:47
Posty: 287
Lokalizacja: Wrocław, Auto: A6 Avant 1,9 TDI
baskecior napisał(a):
Wypisz, wymaluj dziura w rurze do/od IC. Przy bardzo małej dziurce dymienia nie zauważysz a moc spada.
Turbina nie do zajeżdzenia w tym modelu.


Baskecior, a powiedz mi, laikowi, która to dokładnie rura? Mam ten sam efekt w moim B4 i wciąż nie namierzyłem co go powoduje.

_________________
http://wozik.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 10:53:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Bilu napisał(a):
eomaciu napisał(a):
A6 jest cięższe niż B4 a to tylko 90 koni... ciekawe ile jest teraz...

moje wykresy po 12 latach...

trzeba dbac o stare rupcie ;)


cwaniaczku przy 6 stopniach... :P

mój od marka jest z maja a ten od chjonackiego mam przeliczony
po raz drugi - pewnie nie uwzglednili temp a tam jest 85/167

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a6 1.9 tdi moc
PostNapisane: 26.sty.2005 10:57:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wozik napisał(a):
baskecior napisał(a):
Wypisz, wymaluj dziura w rurze do/od IC. Przy bardzo małej dziurce dymienia nie zauważysz a moc spada.
Turbina nie do zajeżdzenia w tym modelu.


Baskecior, a powiedz mi, laikowi, która to dokładnie rura? Mam ten sam efekt w moim B4 i wciąż nie namierzyłem co go powoduje.


Do turbiny dochodzi gumowy wąż prosto z chłodnicy powietrza doładowującego (intercoolera). On czasem ulega zniszczeniu lub łapie dziurkę. Sprawdź go na całej długości z obu kroćców intercoolera.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 11:00:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
raczej od turbo do IC i dalej do kolektora... :P

węże sa niestety troche pochowane...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 11:02:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2004 22:22:47
Posty: 287
Lokalizacja: Wrocław, Auto: A6 Avant 1,9 TDI
eomaciu napisał(a):
raczej od turbo do IC i dalej do kolektora... :P

węże sa niestety troche pochowane...


A może jakaś fotka ze strzałkami? ;-)

_________________
http://wozik.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 11:05:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
kolejnośc jest taka - możesz "iśc za rurą":

wlot przy reflektorze pasażera - filtr - turbo - w dół do IC którego
widac przez kratke od strony pasażera w zderazku - z IC na górę
połączenia z EGR i w kolektor...

ok?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 11:10:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2004 22:22:47
Posty: 287
Lokalizacja: Wrocław, Auto: A6 Avant 1,9 TDI
eomaciu napisał(a):
kolejnośc jest taka - możesz "iśc za rurą":

wlot przy reflektorze pasażera - filtr - turbo - w dół do IC którego
widac przez kratke od strony pasażera w zderazku - z IC na górę
połączenia z EGR i w kolektor...

ok?


Da radę to zrobić bez włażenia pod samochód? Niestety nie dysponuję ani garażem, ani kanałem.

_________________
http://wozik.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: