.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.sty.2025 21:50:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Synchronizator skrzyni biegów
PostNapisane: 06.wrz.2004 09:30:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 14:35:36
Posty: 259
Lokalizacja: Rzeszów
Przy zmianie biegów wkładając 4 wchodzi mi bez oporów ale z lekkim zgrzytem. Od mechanika który mi robił całą głowicę po zerwaniu paska (dobry gość) stwierdził od razu że to synchronizator. Koszt części to ok 100 i 400 robocizny gdyż potrzeba 2 dni aby rozłozyć i złożyć skrzynie. Z drugiej strony zaznaczył iż ten w tym aucie C4 2.5TDI tak jest skonstruowana skrzynia że ten synchronizator nie powoduje żadnych skutków dla mechanizmu oprócz tego "zgrzyt" przy wkładaniu 4.
Co o tym sądzicie

Gosciowi mogę wierzyć bo on się specjalizuje w silnikach skrzyniach a to co mi zrobił z silnikiem to bajka.
(Po zerwaniu paska zrobiło sieczkę pod podkrywą silnika)
2100 części (wtym nowy rozrząd) z planowaniem głowicy
Robocinza 500 zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 02:58:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
wlasnie a niech ktos mi powie czemu ja z dwojki na jedynke nie moge przejsc w czasie jazdy nawer ptzy barrdzo niskiej predkosci /cygaro 2.0D 84 r jesli wiece to pomozcie no i tak samo jak z jedynki na 2 wrzucam bieg to mi zgrzyta ale nie zawsze zalezy czy zrobie to spokojnie czy na odpierdziel (czyt.szybko)z gory dziekuje wam za pomoc

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 09:34:36 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak zgrzyta synchronizator to bedzi ezgrzytal tylko do momentu az sie wytrze i juz biegu nie wrzucisz ....takzewarto to zrobic poki nie ma jeszcze wiekszych uszkodzen


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 11:39:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
dokładnie tak u mnie został na 5ym biegu 300 km od domu...
z tym ze od poczatku zgrzytania do zacięcia było nie więcej jak parę dni...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 12:34:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
przyczyna mozę być jeszcze padajace sterowanie sprzęgłem, które nie wysprzęgla do końca (ale to by ogólnie biegi ciężko wchodziły a najcięzej te gdzie synchronizatory są już przytarte) Najczęściej padają synchronizatory 2 biegu bo się go najczęściej używa. 1 jest ogólnie kiepsko zsynchronizowania i są kłopoty z jej wrzuceniem podczas jazdy. Najprostrzy test na niewysprzglanie do końca to: a) stajemy sobie autkiem, b) wciskamy sprzęgiełko, c) poamlutku wrzucamy wsteczny. Jak słychać zgrzytanie to znaczy ze nie wysprzęgla i trzeba zazwyczaj założyć nową pompkę do sprzęgła (tą przy pedale).

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 13:02:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2004 15:11:12
Posty: 238
Lokalizacja: Łęczna
jaki może wynieść koszt wymiany synchronizatora?

_________________
Audi A4, 1.9TDI 2001r, 96KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 13:19:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
A ja mam takie dziwne objawy czasami....wkurza mnie to nieziemsko a nie wiem co z tym zrobic, wiec moze ktos mi pomoze :)
Otoz normalnie skrzynia pracuje bardzo oki...jednak czasami czuje uderzenie na lewarku przy wrzucaniu 2, 3, 4. Piatki i wsteka sie to nie tyczy nigdy. Czasami jest super, zwlaszcza po dluzszej jezdzie....natomiast czasami pojawia sie wlasnie to uderzenie. Zaznaczam, ze jak sie juz pojawi - to na wszystkich w.w. biegach. Sprzeglo nowe sash (ma 12 tysia przejechane). Olej w skrzyni - nowy z ASO (12 tysia przejechane)....
Nie moge poprostu dostatecznie szybko zmieniac biegow kiedy ten problem wystepuje bo staram sie unikac tego pukniecia....
Mam porownanie ze skrzynia w ABT, ktora chodzi jak by jej nie bylo w ogole...poprostu zapodajesz bieg i niezastanawiasz sie...ale to oska....W quattro skrzynia jest chyba bardziej zlozona....
Do tego chcialem Was zapytac czy nie macie problemu z cieknacym simeringiem przy wodziku....mimo oryginalnego uszczelniacza...puszcza troszeczke oleju :/
W ABT wodzik jest od gory - wiec nic sie nie leje - ale w Smoczycy jest od spodu. Zauwazylem, ze jego powierzchnia nie jest ronwa :( Wiec pewnie dlatego tak sie dzieje...zastanawiam sie czy jest jakas metoda zeby sie z tym uporac - czy np. oplaca sie zapodac nowy wodzik i ile to jest roboty :)

Mialem teorie na temat ulozenia skrzyni na poduszkach...ale poduszki wydaja sie byc oki - sa mieciutkie. Na zadnym biegu poza 5 nie czuje ruchow lewarka przy dodawaniu i odejmowaniu gazu....na 5 sa minimalne i w ABT mimo super stanu mechanicznego tez tak jest.
Sorki za wywod...ale to jest wlasciwie jedyny problem jaki mam z tym autem i nie chce ladowac kasy bez sensu :)
Wszelkie sugestie mile widziane :>

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 13:22:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
R@bert napisał(a):
wlasnie a niech ktos mi powie czemu ja z dwojki na jedynke nie moge przejsc w czasie jazdy nawer ptzy barrdzo niskiej predkosci /cygaro 2.0D 84 r


Moze masz tak jak ja mialem w passaci '79 1 bieg nie byl w ogole synchronizowany, skrzynia 4 biegowa.

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2004 00:48:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
pewnie tak bo jezeli bylby jakkolwiek resztkami dzialajacy synchronizator ro by sie udalo ja wbic a jej za cholere jedynie po zatrzymacniu auta s to jest denerwujace casem bo moglaby sie ta jedynka zalaczyc przy powoli toczacym sie samochodzie

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2004 06:54:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2003 18:43:17
Posty: 137
Lokalizacja: Radom
zuru napisał(a):
Do tego chcialem Was zapytac czy nie macie problemu z cieknacym simeringiem przy wodziku....mimo oryginalnego uszczelniacza...puszcza troszeczke oleju :/
W ABT wodzik jest od gory - wiec nic sie nie leje - ale w Smoczycy jest od spodu. Zauwazylem, ze jego powierzchnia nie jest ronwa :( Wiec pewnie dlatego tak sie dzieje...zastanawiam sie czy jest jakas metoda zeby sie z tym uporac - czy np. oplaca sie zapodac nowy wodzik i ile to jest roboty :)


No właśnie mi też cieknie troche ze skrzynie przy tym wodziku od biegów. I mam pytanie czy żeby wymienić ten uszczelniacz to trzeba rozbierać skrzynie czy można go wyjąć od zewnątrz bez rozbierania ?

Pozdrawiam...

_________________
--AUDI 80 B3 1.8 S 91r--
--AUDI A4 B8 2.0 Tdi 11r--


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: