.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.sty.2025 12:16:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: pierscienie na tlokach
PostNapisane: 04.wrz.2004 17:43:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
czy jest sens wymieniac same pierscionki na tlokach (bez szlifu cylindrow)? czy ktos robil juz cos takiego i jakie sa efekty?

Jak niektorzy juz wiedzą pada (padl) mi silnik. Tzn pracuje jeszcze ale ma przedmuchy do skrzyni korbowodowej. Nic w nim nie klekocze (jedynie popychacze cykają z racji niskiego cisnienia oleju). Moze taka operacja ma sens, jak dla mnie jesli przejedzie co najmniej 20tys km to bedzie wyst.
Nie znam prawdziwego przebiegu silnika, na desce rozdz widnieje 250tys.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2004 17:47:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2004 15:11:12
Posty: 238
Lokalizacja: Łęczna
moim zdaniem niema, chyba żeby odrazu sprzedać, taka wymiana pomaga ale na 1000-2000km,

_________________
Audi A4, 1.9TDI 2001r, 96KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2004 19:03:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sie.2003 00:53:08
Posty: 300
Lokalizacja: SEJNY
moim zdaniem trzebaby pomierzyc cylindry czy sa mocno owalne czy np. zuzyly sie pierscionki bo ktos wczesniej zalozyl najtansze...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2004 19:51:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
Ale jeśli niskie ciśnienie smarowania (oleju) to moim zdaniem oznacza remoncik "dołu", ciśnienie ucieka przez panewki (łożyska ślizgowe na wale) - więc jeśli na 10 tkm to zalać jakimś gęstym Motulem(np). Rozumiem, że potem giełda
Pozdro

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2004 20:38:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sie.2003 00:53:08
Posty: 300
Lokalizacja: SEJNY
kotrrin napisał(a):
Ale jeśli niskie ciśnienie smarowania (oleju) to moim zdaniem oznacza remoncik "dołu", ciśnienie ucieka przez panewki (łożyska ślizgowe na wale) - więc jeśli na 10 tkm to zalać jakimś gęstym Motulem(np). Rozumiem, że potem giełda
Pozdro


racja, tylko nie wiem czy motul pomoze... u mnie jak zaczal padac/padl silnik to zadne wynalazki nie pomagaly... tanio to nawet na 10kkm sie nie da nic zrobic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2004 20:45:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Ja tak zrobiłem i właśnie teraz silnika nowego szukam :(

Wiec radze nie robić pierscieni bo to tylko wyrzucanie pieniędzy w błoto

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2004 21:10:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
Cały motor kupisz na www.ebay.de za jakieś 200 euro - nawet gdzieś bliziutko np berlin
Pozdro

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2004 11:00:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Jeszcze jedno pytanko. Czy olej jest w jakis sposob doprowadzany do pierscieni olejowych, w ten sposob ze ich zuzycie powodowaloby spadek cisnienia oleju w ukladzie?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2004 13:28:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2004 09:14:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
Lukasik napisał(a):
Jeszcze jedno pytanko. Czy olej jest w jakis sposob doprowadzany do pierscieni olejowych, w ten sposob ze ich zuzycie powodowaloby spadek cisnienia oleju w ukladzie?


Czytaj wyżej kolego...
O ciśnieniu oleju dacydje stan panewek na wale i korbowodach.
Pierścienie odpowiadają za ciśnienie w cylindrze tz stopień sprężania.
Dlatego są tam pieścienie uszczelniające i odpowiedzialne za smarowanie są pierścienie zbierające - one z kolei decydują tylko o powłoce olejowej pokrywającej ścianki cylindra tzw mikrofilmie.
Pozdro

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2004 10:34:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Ok, dzieki, wszystko w tym temacie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2004 01:02:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
jmm wlasnie ja mysle nad wymiana pierscionkow to moze by oleju wpitalac mniej zaczal ????? co o tym myslicie ????

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2004 08:41:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
R@bert napisał(a):
jmm wlasnie ja mysle nad wymiana pierscionkow to moze by oleju wpitalac mniej zaczal ????? co o tym myslicie ????


moze to tylko uszczelniacze zaworowe.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: