.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 13:02:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Klimatyzacja
PostNapisane: 12.wrz.2004 16:24:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2004 17:10:32
Posty: 153
Lokalizacja: radom
Udalo mi sie tanio kupic ostatnio klime niestety tylko manualna ale zawsze to cos i stad moje pytanko czy stara nagrzewnica bedzie przydatna czy tez mam zamontowac nowa? Nie wiecie ile moze kosztowac chlodnica klimy do 2,3 i gdzie ewentualnie oprocz szrotow trzeba poszukac bo ja mam od 80tki i podejrzewam ze za cholere nie da sie jej wcisnac przed orginalna. Moze ktos montowal juz u siebie cos takiego to bylbym wdzieczny za wskazowki.

_________________
.........B4_2.0_ABK

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2004 16:41:34 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a co to ma dorzeczy ze chlodnica jest od 80tki ? .... wazne jest od jakiego silnika ... chlodnicy mozesz szukac na szrotach albo nowej ale wszystko jest kwestia ile masz kasy bonowa chlodnica klimy to koszt okolo 2000 pln


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2004 17:20:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2004 17:10:32
Posty: 153
Lokalizacja: radom
A to ma do rzeczy ze chlodnica od 80 jest z przodu i jest jakies 1,5 raza wieksza od chlodnicy w 90tce ktora jest z boku. A moze jest ktos madry kto wcisnal chlodnice wraz z wiatrakami z przodu przy 5cio cylindrowym silniku.

_________________
.........B4_2.0_ABK

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2004 18:39:51 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
no to cie zmartiwie a jednoczesnie oswiece ... masz chlodnice od 4cylindrowki .... a czy 80 czy 90 to jeden pies ...w 80tkach tez byly 5 cylindrowki i chlodnica byla z boku ... nie ty jeden masz takie auto ;) .... w takim ukladzie nic nie wykombinujesz ... szukaj chlodnicy od 5garowki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2004 00:22:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2004 00:50:46
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Zmartwie Cie troszeczke.
Skoro masz 90 bez klimy to masz pewnie tylko jedna chlodnice wody. W autkach z seryjnie montowana klima byly zakladane troche inne chlodnice glowne, rozniace sie wyprowadzeniem na dodatkowa mala chlodniczke zamontowana przed silnikiem. Swoja droga ciekawe tez ilu stopniowy masz wentylator chlodnicy, bo jesli zwykly jednostopniowy to po uruchomieniu klimy w korkach ten wiatrak moze nie byc w stanie zchlodzic w odpowiednim stopniu silnika. Z tego co wiem w autach piecio-cylindrowych z klima byly wentylatory dwustopniowe a w cztero-cylindrowych byl dokladany dodatkowy wiatrak napedzany cieniutkim paskiem klinowym od wentylatora zasadniczego.
Tak ze sam zakup chlodnicy nawet do odpowiedniego silnika to jeszcze nie wszystko.
Poza tym nic nie piszesz co z rurkami. Jesli zaczniesz dobierac od nie wiadomo czego to zwroc uwage na to z jakiego rodzju klima pracowaly te czesci. Chodzi mi o to czy z klima napelniona R12 czy R134a. Roznica jest zasadnicza. Jesli zamontujesz czesci napelnione R134a i nie zminisz oringow uszczelniajacych a uklad napelnisz na pewno czynnikiem R12 to spodziewaj sie po pewnym czesie rozszczelnienia ukladu wlasnie na polaczeniach uszczelnionych niezmienionymi oringami. Po prostu gaz R12 wraz z olejem smarujacym sprezarke rozpuszcza oringi przeznaczone do pracy z ukladami na R134a. Taka sama historia ma miejsce w przeciwnym kierunku - R134a rozpuszcza uszczelnienia stosowane przy R12.
Udanych poszukiwan.

_________________
Audi 90 2,3 NG 1988r.
Wersja U.S.A.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2004 09:58:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2004 17:10:32
Posty: 153
Lokalizacja: radom
Klime mam calutka tzn sprezarke, zbiornik na czynnik, rurki polaczeniowe, nagrzewnice i chlodnice. postaram sie ja jakos upchnac a i wentylator mozna tez zamontowac osobny np od A4. Ewentualnie poszuka sie chlodnicy od tego samego modelu. Zastanawia mnie tylko czy nagrzewnica sie czym rozni. Bo od klimatronika to napewno bo ma elektrycznie regulowane nawiewy. Jezeli czym sie roznia to bym sobie wymienil poki teraz jest jeszcze w miare dobra pogoda a pozniej dolozyl reszte jak sie znajdzie chlodnica.

_________________
.........B4_2.0_ABK

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2004 12:15:54 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
no zasadniczo to sie rozni cala odbudowa nagrzewnicy bo w tej bez klimy nie ma miejsca na parownik ...tak czy inaczej bedziesz musial zdejmowac kokpit


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: