.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 08:11:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana uszczelki kolektora wydechowego
PostNapisane: 11.lut.2005 15:54:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2004 08:07:15
Posty: 178
Lokalizacja: Katowice
Czeka mnie taka robota więc chciałem siędowiedzieczy muszę na coś szczególnego zwrócić uwagę przy tej pracy.
I czy może jak już sięza to zabieram to może przy okazji wymnienić też inne uszczelki ?

_________________
Audi 1,6 TD 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2005 19:32:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Sam to będziesz robił? to wielka prośba, zrób foto-story, przyda mi się, jak mnie znudzi zapach ropnych spalin w kabinie :)

Strasznie ciasno tam jest, uważaj na przewody.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2005 08:02:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2004 08:07:15
Posty: 178
Lokalizacja: Katowice
niestety nie dysponuje czymś takim jak aparat cyfrowy :(

_________________
Audi 1,6 TD 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2005 08:27:10 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
najlepiej jest popuscic silnik na poduszkach i podniesc bo troche z prawej strony bo dojscie do niektorych srub porzadnym kluczem moze byc klopotliwe a stosowanie watpliwej jakosci kluczy moze skonczyc sie urwaniem szpilki ... takze przygotuj sobie jakis odrdzewiacz , zanim zaczniesz krecic nabij mlotkiem dobrze klucz na srube i krec z wyczuciem a do przykrecania uzyj nowych nakretek a jezeli juz to i nowych szpilek , KONIECZNIE oryginalnych , da Ci to pewnosc ze za jakis czas odkrecisz to jeszcze no i dokrec to wtedy odpowiednim momentem . Nie pamietam czy jest do tego jakach chemia ale mozesz zapytac w dobrym sklepie motoryzacyjnym czy maja cos na gwinty w wysokich temperaturach

ostatecznie przygotuj sie na zdiecie glowicy bo jak urwiesz szpilke to konieczne bedzie jej wykrecenie z glowicy ale to jzu tylko dobry zaklad slisarski zajmujacy si eremontami silnikow

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2005 12:57:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2004 08:07:15
Posty: 178
Lokalizacja: Katowice
o kurcze hans toś mnie nie pocieszył :( myślałem że to łatwiejsza praca :(

_________________
Audi 1,6 TD 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 11:21:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
ops..
to ja poczekam, aż mi całkiem przestanie do rury wydechowej uchodzić ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 15:32:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
No do takiej operacji zawsze mam palniczek w pogotowiu na bardzo oporne nakrętki :P

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 15:27:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
oryginalna szpilka z nakretką i podkladką kosztuje coś kolo 10zl. Takze szykuj stowke. Przy dokrecaniu najpierw wkreć wszystkie szpilki do KONCA w glowice, najlepiej przy pomocy zakontrowanych dwoch nakretek. Potem naloz kolektor i dokrecaj nakrętki. Zeby bylo smiesznie to dośc lekko, 30 lub 40Nm nie pamietam dokladnie. i tak po trochu kazda, bo uszcz sie zgniata. Cos na wzor dokrecania glowicy do bloku. W ten sposob bedziesz mial pewność ze wymiana uszcz miala sens :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2005 21:35:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2004 08:07:15
Posty: 178
Lokalizacja: Katowice
Jestem już po wymianie uszczelek robota zajęła mi 2 dni musiałem odkręcić turbo od kolektora żeby dostać się do 2 nakrętek. Okacało się że jedna szpilka jest ułąmana w głowicy i to w środku tak że nic nie wystawało na zewnątrz. Ale poradziliśmy sobie z tym razem z kumplem poprostu nadspawaliśmy taki czubek do którego dospawaliśmy nakrętkę i po 4 próbach (wcześniej nakrętka się ukręcałą) okręciliśmy szpilkę ważne było aby gorący spaw polać ziną wodą podobno ta para która się wytwarza pomaga w odkręcaniu takich śrub. Oczywiście nie demontowaliśmy głowicy tylko robiliśmy to na żywca :).

ps. jak fajnie teraz w autku nic nie śmierdzi spalinami w kabinie no i znacznie ciszej się zrobiło
ps2. JAkby ktoś chciał dokładniejszysch informacji jak to zrobić od początku do końca służę radą :)

_________________
Audi 1,6 TD 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: