Pewnie jakiś zapieczony szlam spowodowany tym, że poprzedni właściciel nie zalewał dobrej klasy syntetykiem albo niezbyt często go wymieniał, a 1.8T jest bardzo czuły na te sprawy. Zaniedbasz i pompę oleju szlag trafia, albo turbo też z braku odpowiedniego smarowania.
Stosuje się różne preparaty płukające, żeby się tego szlamu pozbyć - to akurat ostatnia akcja serwisowa Audi of America stosowana w tysiącach zaszlamionych 1.8T bo AoA zapomniało poinformować właścicieli jak i dealerów, że w tym silniku powinno się stosować wyłącznie olej syntetyczny spełniający minimum normę VW 502.00. Ale jak jest ze skutecznością takich płukanek to nie wiem - pewnie nic nie zaszkodzi. Spróbować można. Oczywiście przydałoby się zdjąć miskę olejową i ją ręcznie przeczyścić również.
Pozdr.
_________________ Było: B5 1.8Tq Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392
|