hans napisał(a):
na moje to masz do dupy mechanikow
Racja, ale jak dowodzi to forum w W-wie nie ma dobrych mechaników, wszyscy najpierw polecani potem coś pieprzą.
hans napisał(a):
a pompa wody nie ma zadnego zaworu bezpieczenstwa ... jak cieknie to sie ja wymienia
Ja już kiedyś jedną wymieniałem, ale wtedy ciekła (sączyło się z niej) podczas pracy silnika, a z tej wywala wyłącznie na postoju po ostygnięciu silnika. Wtedy po wymianie mechanik pokazywał mi taką dziurę w przedniej ściance pompy zakrytą gumą i mówił, że jak jest za duże ciśnienie to przez nią cieknie (nazwał to zaworem bezpieczeństwa)
Doswiadczenie z wczoraj, korek był niedokręcony, pojeździłem trochę, postawiłem na parkingu zgasiłem i pół godziny gapiłem się na zbiornik wyrównawczy i nic poziom był trochę ponad minimum. Poszedłem do domu, wróciłem po 2 godzinach i znowu cały przód silnika mokry, a płyn pod samochodem.
Na razie mam taki plan, żeby wymienić tą pompę w poniedziałek, powiedzcie na co jeszcze zwrócić uwagę przy wymianie. Gdzie szukać tej nieszczelności w układzie ????
Chłodnica jest szczelna i była sprawdzona pod ciśnieniem do 1,5 bar.
Czy kazać też wymontować/wymienić termostat. To że się otwiera było sprawdzone, ale czy on na przykład może się za wcześnie zamykać przy stygnięciu, odcinając wodę w silniku i wtedy wywala ją pompą???.