.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.sty.2025 03:47:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Świst w dmuchawie - CHOROBY DOSTAJĘ OD TEGO!!
PostNapisane: 16.wrz.2004 21:37:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Witam!

Od całkiem niedawna mam spory problem z dmuchawą! Po załączeniu klimy i przejechaniu kilku kilometrów zaczyna się wielki świst z dmuchawy - po prostu gwiżdże jak najęta. Przy przechyleniu samochodu do przodu (podczas hamowania) lub do tyłu (podczas mocnego przyśpieszania) na chwilę cichnie - później znowu to samo. Czasem powtarza się też problem jak jest mokro na zewnątrz.

Do tej pory zwiększenie lub zmniejszenie siły nawiewu redukowało problem i przestawało świstać, natomiast teraz jest już ciągle tak samo :(

Według wstępnej diagnozy to silnik dmuchawy - odktręciłem czujkę która tam sobie siedzi przy silniku i napsikałem WD40 - niestety pomogło na chwilkę (albo i nie pomogło wcale). Nie wiem dalej co mam z tym zrobić - dostać się do środka niestety nie potrafię (2 podejścia były) i już mnie KU*** bierze jak zaczyna świstać...

* * * P O M O C Y ! ! ! * * *


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2004 22:35:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Jak kupilem moja to tez tak sobie tam piszczalo widac bylo ze gosciu nie uzywal nawiewu .ustawilem na 2 i caly czas chodzilo teraz nie pamietam jak dlugo to piszczalo ale przestalo .Trzeba bylo to rozruszac ,teraz jak nie potrzebuje duzego nawiewu to daje na jedynke i niech sie kreci i tak tego nie slychac.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2004 06:55:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
U mnie na 1 też piszczy :( - jest na to jakaś rada??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2004 07:44:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
wlacz mu 2 i jedzij tak przez jakis czas samo sie powinno zrobic tak bylo u mnie jezdzilem na 2 i sie naprawilo sproboj bedzie dobrze to sie tam wyrobi :)

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2004 07:54:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
gwizdanie jest raczej spowodowane przeplywem powietrrza przez jakas cienka krawedz i poprzez to powstaje roznic acisnien przy tym elemencie ... czyli , po naszemu :D .... gdzies musza byc w ukladzi liscie badz inne zanieczyszczenia ...lub .... zle spasowane rury od kanalow powietrznych ... jezeli jest klimatyzacja to mozna zaczac porzadki od otwarcia schowka , od dolu ukaze sie na scianie grodziowej kklapa wewnetrznego obiegu ... nalezy albo ja wykrecic ( jedna centralna blokada obraca sie 90st ) albo wlaczyc wewnetrzny obieg ..... wtedy bedziemy mieli dojscie do parownika od strony zewnatrznej , czyli tej ktora zatrzymuje wzelkiego rodzaju brud .... przy okazdji mozna wyczyscic w ten sposob parownik jak i usunac zanieczyszczenia z dolnej czesci obudowy gdzie znajduje sie odplyw wody .... to w zasadzie wszystko jezeli chodzi o zanieczyszczenia ... kolejna sprawa moga byc zle spasowane polaczenia kanalow powietrznych ... proponuje najpierw ustalic na ktorym kanbale powietrznym gwizdze najmocniej i zabrac sie za demontarz jego elementow uprzednio uwaznie ogladajac zlozenie dotychczasowe tychze elementow ...czy nie sa pozaginane krawedzie , czy nie ma pekniec i brakow materialu .... jezeli natomiast halasuje silnik dmuchawy to jedyna metoda na zrobienie tego a konkretnie szczotek , jest demontaz calej nagrzewnicy .... robi sie to w sumie prosto ale wymaga to zdolnosci manualnych ... wyciaga sie ja od strony komory silnika i nie trzeba zbytnio demontoweac nic wewnatrz auta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2004 08:00:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
No właśnie Hans... próbowałem to zdemontować, ale niestety poległem na polu chwały... Dla mnie to silnik świszcze i nic więcej... bo jak się stuknie (mało powiedziane :D ) w obudowę od silnika na chwilkę przestaje, a później znowu to samo :/ Według mnie aby to rozebrać to trzeba by wodę z nagrzewnicy spuścić - czy się mylę?? Bo jeśli tak to już się robi dłuższa historia... i wtedy chyba mechaniora będę musiał do tego zaprosić... :/ :/ :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2004 08:05:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ano trzebaale wody z nagrzewnicy zleci kolo pol litra , max litr .... ja to robilem sa pare razy i nie ma w tym wielkiej filozofii ... jak chcesz , to zapraszam :) ...ostatni moj wynik to jakies 4 godziny , wymiana nagrzewnicy a to to samo co dostyanie sie do silnika dmuchawy ....tyle ze jak dostaniesz sie juz do silnik to co dalej? .... albo masz nowy na wymiane albo ten trzeba naprawic ale pytanie jeszcze co z nim jest nitak ? .... moga gwizdac albo lozyska , albo szczotki ....albo ...... ktoraz z kierownic powietrza :D ... nie slyszalem tego ale jezeli jest to typowy swist powietrza to na 99% jest to cos zle spasowane ... natomiast jezeli jest to typowy warkot , jek z wentylatora9 podobne do halasujacych wentylatorow w komputerach) to raczej beda to lozyska na silniku dmuchawy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2004 08:08:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Z mojej techniczności wnioskuję, żę to łożyska... więc trzeba będzie coś dobrać i wymienić... Zimno się teraz zrobiło, więc nie będę z tym walczył (bo nie świszcze jak jest zimno) - na wiosnę jednak trzeba będzie więc zrobię FOTO STORY z "psucia" dmuchawy :) Dzięki za poradę!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2004 08:19:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
u mnie tez czasami swiszcze ale tylko na pierwszym biegu albo jak jest
wylaczony nawiew i rusze ostro wtedy ped powietrza powoduje
ze sie rozkreca lekko i swiszczy... pomaga wylaczenie do oporu
lub wlaczenie na troche na 2 lub 3... nie chce mi sie tego rozbierac
bo pewnie kupa roboty.... a może warto?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2004 08:24:33 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w b4 jest "ciut" prosciej .... wykrecasz schowek i masz wentylator na wierzchu ... odkrecasz bodajze jedna srube , przekrecasz obudowa i wyciagasz silnik dmuchawy .... roboty na 15-20 minut , moze mniej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2004 06:08:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2003 13:27:16
Posty: 445
Lokalizacja: Zamość
W A4 z dmuchawą też roboty na 15 minut i będę musiał ją rozebrać bo też zaczyna świstać ale tylko na najwyższych obrotach. ;)

_________________
Nic nie rob jak się nie znasz
A4/1998/1.6 benz. AHL + gaziu 101KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2004 06:54:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
hans napisał(a):
... odkrecasz bodajze jedna srube

dokładnie 4 śruby , zaopatrz się w krótki śrubokręt bo tą najwyższą cięzko odkręcić (ja mam poduszkę może dlatego przekszadza)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron