.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 21:43:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: wymiana filtra powietrza w B3
PostNapisane: 05.wrz.2004 22:52:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
heyyy
wiem że być może pytanie jest tandetne i lamerskie, ale patrząc na miejsce gdzie zamontowali puche z filtrem powietrza zastanawiam się jak to się ściąga... auto mam już rok i chyba czas już wymienić to co tam jest :)... Please pomocy jeśli ktoś ma B3 na wtrysku - bardzo poproszę o instrukcję wymiany filtra, a konkretniej - co, krok po kroku, powinienem zrobić aby mieć nowy filtr w aucie a stary w śmietniku :D ..

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2004 23:34:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
Z tego co widzialem to w 2.0 jest wiecej miejsca niz w 2.3, wiec nie widze problemu :)

Musisz na pewno ta puche otworzyc. Nie dojdziesz do niej pewnie tak od razu, wiec odkrecasz wszystko co stanie ci na drodze. Gume z przeplywomierza, wloty powietrza itd. Dookola puchy sa zatrzaski ... podwazasz je nozykiem i otwierasz. Wyciagasz nawet na chama stary filtr, a potem delikatnie wsuwasz nowy, tak aby sie nigdzie nie pozaginal.
Zamykasz w kolejnosci odwrotnej :)

powodzenia :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2004 00:00:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
czy wystarczy że tą puchę podniosę na 2-3 cm i wysunę wkład filtra, czy tez muszę ją podnieść całkowicie??? chodzi mi o to czy wkład jest na jakiś dodatkowych zatrzaskach czy po prostu "leży" w tej puszce... dzisiaj próbowałem "na próbę to zrobić" więc zrobiłem tak - zdjąłem gumę idącą od tej puchy do silnika, następnie zdjąłem te zatrzaski i próbowałem unieść to ustrojstwo ile się da i zauważyłem że główną przeszkodą jest gruby wąż (przewód paliwowy najprawdopodobniej).... unieść mi się udało ale na niewielką wysokość, ogólnie doła mam :( bo nigdy nie miałem w żadnym aucie z tym problemu...

wkład mam K&N (tak twierdził poprzedni właściciel) więć muszę go wyjąć w miarę nie uszkadzając wkładu...może jakaś instrukcja step-by-step? :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2004 00:08:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
czy przypadkiem to co Ci przeszkadza nie jest rura od gazowni?

Tak czy inaczej uchylenie tej puchy na 2-3 cm w zupelnosci (przynajmniej u mnie) wystarcza. Filtr nie jest tam w zaden sposob przymocowany, dlatego trzeba dobrze dopasowac krawedz nowego ... zeby przylegal odpowiednio.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2004 11:00:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
nie mam gazu :) to jest chyba taki gruby przewód paliwowy idzie do rozdzielacza zamontowanego na tej puszce z filtrem, ale skoro twierdzisz że podniesienie na 2 - 3 cm w zupelności wystarcza, to nie musze go nawet wykręcać..... spróbuję :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2004 08:40:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2004 10:59:02
Posty: 583
Lokalizacja: z miasta Łodzi się pochodzi
odepnij tylko zatrzaski dookoła puszki nic nie odkręcaj góre mozna lekka na siłę podnieśc i wyjmujesz z puszki filtr wtryski i guma nie zepsują sie trochę przeszkadza błotnik ale da rade wyjąc mam wtrysk i gaz u mnie dało rade

_________________
life is brutal and full of zasadzkas
kiedys mlody i gniewny teraz stary i wk....
Obrazek,
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2004 01:34:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
ok teraz po wymianie mogę walnąć całą instrukcję ... a więc:
1. zdejmujemy opaski metalowe i zdejmujemy gumę prowadzącą od puchy z filtrem i do silnika....
2. odpinamy przewód z silnika (niebieski wtyk u mnie).. Przewód ten idzie dookoła puszki i trzeba go odpiąć z opaski by nie przeszkadzał w podnoszeniu
3. odpinamy zatrzaski
4. unosimy do góry całe to ustrojstwo (2-3cm styka)
5. wyjmujemy filter.. i voila!

uwaga przy zakładaniu gumy, szczególnie stroną do silnika...!

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: