.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.lut.2025 23:21:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Temp. silnika Audi 80 b3
PostNapisane: 17.paź.2004 12:48:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2004 11:30:09
Posty: 49
Lokalizacja: Zamość
Mam mały problem ma silnik 1,9E benzynka na wielopunkcie mechanicznym i chyba mam za wysoką temp. co jakiś czas musze dolewac płynu chłodniczego nadmieniam że nie ma zadnych wycieków. Jeszcze jedno konstrukcja silnka jest podobna jak jego następca 2,0E ma tyle samo koników. A zauważyłem że w dwulitrówce są dwa wiatraki na chłodnicy u mnie jest też możliwość założenia drugiego. Tylko pytanie czy warto idzie na razie zima to raczej zbędne ale na sezon letni to na pewno będę coś musiał zrobić. pozdro Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Temp. silnika Audi 80 b3
PostNapisane: 17.paź.2004 14:48:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Jam mam 2.0 i jeden wiatraczek.
Dwa wiatraki sa montowane w przypadku gdy auto ma klime.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2004 14:57:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
jeśli dolewasz co jakiś czas płynu chłodniczego to być może jest wyciek - a wyciekający płyn od razu paruje i nie zauważasz tego... ten temat był poruszany już wystarczy "szukaj" dać :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2004 16:32:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
najprawdopodobniej masz jakąs mikro szczelinke w nagrzewnicy badż chłodnicy,ja tez tak miałem kiedys płyn nie ucieka tylko paruje przy wyższej temperaturze i cisnieniu wystarczy taki preparat za 10 zł i to zatka

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Temp. silnika Audi 80 b3
PostNapisane: 17.paź.2004 17:36:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Lukashik80 napisał(a):
Mam mały problem ma silnik 1,9E benzynka na wielopunkcie mechanicznym i chyba mam za wysoką temp. co jakiś czas musze dolewac płynu chłodniczego nadmieniam że nie ma zadnych wycieków. Jeszcze jedno konstrukcja silnka jest podobna jak jego następca 2,0E ma tyle samo koników


Heh ty masz wlasnie silnik 2.0 E a nie 1.9 E :D Audi 80 B3 mialo silnik 2.0 E o mocy 90 KM wlasnie, a jezeli chodzi o temperature to na wskazniku powinno byc podczas jazdy ok. 92 stopnie. Jezeli jest troche powyzej i chodzi wentylator to wszystko OK. Sam wentylator powinien chodzic tylko w czasie jazdy po miescie. Na trasie nie powinien sie wlaczyc szczegolnie jak auto jedzie ze stala predkoscia. :peace: To ze ubywa to znaczy ze gdzies jest drobny wyciek. Poogladaj plastikowy kruciec, ktory jest zamontowany przy bloku silnika. W nim sa zamontowane dwa czujniki. Czesto sie zdarza tak, ze to wlasnie spod niego wycieka plyn chlodniczy, na goracy blok silnika gdzie odparowuje natychmiast.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Nie polecam żadnego preparatu uszczelniającego.
PostNapisane: 17.paź.2004 23:26:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2004 23:51:34
Posty: 39
Lokalizacja: Lublin
Nie wlewałbym na Twoim miejscu zadnego świństwa. Niby to coś tam pomaga ale przy tym moze narobic troszke szkod. Układ chłodzący jest idealnie dostosowany do gęstości plynu takiego jaki zaleca producent. Jeżeli dodasz czegos co sprawi ze stanie się gęściejszy to może mu to zaszkodzic, np zapchać nagrzewnice (właśnie tak mialem). Nie wielki jest koszt czyszczenia bo tyklo 20zł no ale jak kto woli ....

_________________
AUDI RULEZZZ... !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2004 23:30:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2004 11:30:09
Posty: 49
Lokalizacja: Zamość
Muszę Ciebie zmartwić Koru, był silniczek 1,9E produkowany od września 1986 do lipca 1988 wtedy to zastąpili silniczek 1,9 dwulitrowym nie zmieniło się prawie nic w konstrukcji poza skokiem tłoka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2004 23:38:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2004 11:30:09
Posty: 49
Lokalizacja: Zamość
A na jakiej zasadzie działa ten uszczelniać chodzi mi tylko o uszczelnienie układu a i tak mam zamiar zmienić płyn bo nie wiem co jest zalane. Jest naklejona karteczka na jeden z przewodów ale nie mogę się doczytać co to jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 07:06:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2004 10:59:02
Posty: 583
Lokalizacja: z miasta Łodzi się pochodzi
ja stosowałem dwa rodzaje
1/opiłki aluminium firma "Weldit Corp P.O. z USA u nas sprzedawane w opakowaniach 20 gramowych - sprawdzone po dorobieniu króćca idącego do zbiorniczka wyrównawczego
2/ tutaj nie pamietam firmy też USA butelki po 250 ml z żółta nalepką zawiesina w formie kiślu - pomogło kapało mi prawie ciurkiem z jednego listka w chłodnicy

mała uwaga obydwie naprawy robiłem na układzie zalanym tylko wodą - niższa temperatura wrzenia i może głupia sprawa ale zanim zaczniesz kombinować to sprawdź wszystkie węże i opaski zaciskowe
a jesli jeździsz na samej wodzie to normalne że co jakiś czas dolewasz wody pomimo że masz szczelny układ chł.
pzdr

_________________
life is brutal and full of zasadzkas
kiedys mlody i gniewny teraz stary i wk....
Obrazek,
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 10:24:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
uszczelniacze jak sama nazwa mowi uszczelnia ...ale to nie dziala wybiorczo a globalnie wiec nie zdziw sie jak bedizuesz mi8al uszczelniony caly uklad od zbiorniczka wyrownawczego po blok i chlodnice ..w skutek czego bardzo prawdopodobne jest przegrzanie silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 11:29:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2004 23:51:34
Posty: 39
Lokalizacja: Lublin
Hans ma racje. Nie lej tego preparatu a raczej spróbuj poszukać powodu przecieku. Wybierz się może do jakiegoś DOBREGO warsztatu. Nasze bryki nie są jakimś byle jakimi pojazdami więc radze korzystać z DOBRYCH firm naprawczych.

_________________
AUDI RULEZZZ... !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 13:20:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2004 10:59:02
Posty: 583
Lokalizacja: z miasta Łodzi się pochodzi
no tak tylko że uszczelniacz jak sama nazwa wskazuje uszczelnia ale tylko w przypadku kontaktu z powietrzem co prawda jedyne ryzyko to korek przy zbiorniczku ale u mnie nie uszczelniło tego korka -
prawo murphy`ego - jezeli wszystko zawiedzie to przeczytaj instrukcje (od uszczelniacza )
a fachowców to mam powyżej dziurek w nosie gdzie nie pojechałem z moją chłodnica to każdy radził kupić nową a tak parę złotych w kieszeni i trochę satysfakji no chyba ze ktoś śpi na kasie na siedząco bo tyle ma jej pod poduszką to może kupić nowa albo dać sie wydoic przez "fachowców"

_________________
life is brutal and full of zasadzkas
kiedys mlody i gniewny teraz stary i wk....
Obrazek,
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 13:28:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
tylko ze zabawa z uszczelniaczami predzej czy pozniej konczy sie zakupem nowej chlodnicy + dodatkowe wydatki na usuniecie szkod jakie wyrzadzil ow uszczelniacz (np przegrzanie motorka)
uszczelniacz to srodek dorazny i pozorna oszczednosc.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 13:40:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2004 10:59:02
Posty: 583
Lokalizacja: z miasta Łodzi się pochodzi
znasz to z autopsji czy z przekazów u mnie chłodnica i silniczek chodzą aż miło przerabiałem to w 80-tkach 3 razy i nic z tych rzeczy przeciez nie radze uszczelniać plasteliną to nie przedszkole nie wspominam o klejach dwuskładnikowych które po 45 minutach można piłować piłką od metalu a świetnie nadają sie do uszczelniania listków i ich łączeń z bokami w chłodnicy szczególnie jeśli jest to plastik żaden magik od chłodnic się tego nie podejmie

_________________
life is brutal and full of zasadzkas
kiedys mlody i gniewny teraz stary i wk....
Obrazek,
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 16:50:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Lukashik80 napisał(a):
Muszę Ciebie zmartwić Koru, był silniczek 1,9E produkowany od września 1986 do lipca 1988 wtedy to zastąpili silniczek 1,9 dwulitrowym nie zmieniło się prawie nic w konstrukcji poza skokiem tłoka.


Hmm byly silniki 1.8 E o mocy 90 KM i 2.0 o mocy 90 KM ABT, jest jeszcze 2.0 E 115 KM ABK. Wszystkie wymienione silniki mialy identyczne pojemnosci skokowe, czyli 1984 cm, roznily sie tylko moca i rodzajem zasilania w paliwo oraz stopniem sprezania. W B3 silniki oznaczano 1.8 E i 2.0 E 2.3 E itd. Silnik o oznaczeniu 1.9 to silnik Diesla ktory tez mial moc 90 KM a mial on pojemnosc 1896. Jezeli chodzi o B3 to jezeli masz silnik benzynowy to masz 1.8 E 90 KM lub ewentualnie 2.0 90 KM.
1.9 to byl tylko Diesel. Wszystkie te dane zawiera instrukcja obslugi ;)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 18.paź.2004 16:53:11 przez KORU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 16:52:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
koru - byly 1.9 benzynowe w b3
latarnik taki mial

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 16:56:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
No to sie poddaje :P Co innego instrukcja chodzi tylko o pojemnosci ktore sa rozne i tak 1984 cm szesciennych to normalnie 2.0 a tak samo jest w przypadku 1.8 to juz sam nie wiem. Zreszta wszystko widac z zewnatrz w samej komorze silnikowej, jaki to silnik. Temat uwazam za zamkniety heh ;) :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 16:57:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
1.9 E - oznaczenie silnika SD.
http://www.audi-bel.com/history/8.htm :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 20:15:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2004 11:30:09
Posty: 49
Lokalizacja: Zamość
Powracając do tematu pojemności silniczka 1,9E trochę śmieszne i dziwne ponieważ pojemność skokowa wynosi 1847 co kwalifikuje się jako 1,8 a jest w ozaczeniu 1,9. Ale przy pierwszym przeglądzie w kraju fachura zapisał mi w papierach właśnie 1.8 za co z góry chciałbym mu podziękować, ponieważ płacę niższe składki OC.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: