.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 20:10:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: zaciski do b4 93 tylne 2.0 ABT
PostNapisane: 21.paź.2004 13:38:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2004 00:31:02
Posty: 19
Lokalizacja: Gdańsk
Czy ktos wie ile to kosztuje i gdzie najlepiej szukac bo fachowiec powiedzial ze nie da sie juz z nimi nic zrobic a reczny nie odpuszcza

_________________
Audi B4 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 14:33:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
To ABT miały tarcze z tyłu ?
Ja wiem że montowali bębny z tyłu - tzn. w roczniku '92 na 100%

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 15:00:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
A czy "fachowiec" rozbierał te zaciski???
bo ze " się nie da " to jest ich ulubione stwierdzenie odnosnie zacisków :).
U mnie tez padło takie stwierdzenie, ale inny magik zazyczył sobie komplet naprawczy,rozebrał, posmarował i wszystko chodzi :peace:


A kosztowały swego czasu 1200 zł sztuka w ASO.
marcin

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 15:24:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Jara napisał(a):
To ABT miały tarcze z tyłu ?
Ja wiem że montowali bębny z tyłu - tzn. w roczniku '92 na 100%


Tak ABT mialy tarcze hamulcowe z tylu, bo od 1993 roku poszli po rozum do glowy i zamotowali tarcze z tylu. Monotwane one byly w sedanie i szczegolnie w Avancie. Sedany z silnikami 1.9 TDI tez mialy z tylu tarcze oraz sedany z silnikiem benzynowym 2.0 115 KM ABK tez mialy tarcze.

2.0 ABT 66kW 90 KM mialy z tylu bebny niestety. Byla taka zasada, ze do aut z silnikami 8 zaworowymi montowano bebny z tylu. Auta z mocniejszymi silnikami dostawaly juz tarcze hamulcowe na wszystkich osiach :D

... a Duzy Fiat mial 4 tarcze hamulcowe i to juz dawno :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zaciski do b4 93 tylne 2.0 ABT
PostNapisane: 21.paź.2004 15:32:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Mariuszeekk napisał(a):
Czy ktos wie ile to kosztuje i gdzie najlepiej szukac bo fachowiec powiedzial ze nie da sie juz z nimi nic zrobic a reczny nie odpuszcza

a co dokaldnie sie nie da?
rozebrac przeczyscic przesmarowac czy ewentualnie wymienic linke?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 16:19:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Tylko naprawa ! Nie da to się nabić rozumu do głowy tym leniwym mechanikom z ASO. Mnie sprzedawali dokładnie ten sam kit. Nie da się.
A poszedłem do brachola. Odkręciliśmy zacisk, wyciągnęliśmy tłoczek, troszkę korozji było, więc usunęliśmy korozję, mały przegląd i po niedługiej naprawie przy kosztach 0,00 zł zacisk działa. Objawy były podobne jak u ciebie, nie działał ręczny. Teraz trzyma jak szalony.
Naprawiaj !!

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 16:19:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Zaciski hamulcowe z tylu nazywaja sie TEVES.
kupujac zestaw naprawczy, nalezy podac model samochodu, poniewaz cylinderki hamulcowe moga miec rozne srednice. Uklady hamulcowe z korektorem sil hamowania maja cylindry o wiekszej srednicy niz uklady korektora.

Wykrecamy caly zacisk hamulcowy i kladziemy na stole warsztatowym najlepiej oprzec o klocek drewniany i wydmuchac sprezonym powietrzem tloczek z cylindra. Usunac wkretakiem uszczelnienie rowka w cylindrze. wymienic na nowe wszystkie czesci znajdujace sie w zestawie naprawczym. wlozyc wkretak w gwintowany otwor w zacisku i wkrecac gwintowana wkladke. Osadzic oslone przeciwpylowa wkretakiem w rowku w cylindrze ha,mulcowym, po czym wsuwac tloczek z oslona do cylindra, az do oparcia sie o gwintowana wkladke. Wcisnac calkowicie prasa srubowa tloczek. Nalezy zwracac uwage, aby podczas wciskania nie przekrecic tloczka pod katem. W przypadku ninewlasciwego zamontowania tloczka moga sie pojawic trudnosci w samoregulacji luzu klockow. Jest jeszcze inny rodzaj hamulcow tzn inna firma a nazywa sie ona GIRLING. Opis powyzej odnosi sie do hamulcow TEVES.

Zaciski hamulcowe przewaznie koroduja, wystarczy jednak je oczyscic papierem sciernym i lekko przesmarowac, a beda potem dzialac. Co innego jak sa juz zuzyte, wtedy wymienia sie je kupujac zestaw naprawczy. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 17:49:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2004 00:31:02
Posty: 19
Lokalizacja: Gdańsk
no wlasnie mam tarcze z tylu rok 93 nie wiem moze pojade do kogos innego bo to troszke drogie

_________________
Audi B4 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 17:51:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2004 00:31:02
Posty: 19
Lokalizacja: Gdańsk
jaki zestaw naprawczy napisz cos wiecej

_________________
Audi B4 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 17:52:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2004 00:31:02
Posty: 19
Lokalizacja: Gdańsk
aha i chcialem zaznaczyc ze linki i tzw. repetyturki mam nowe

_________________
Audi B4 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 23:49:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Zestaw naprawczy, czyli sam cylinderek i ewentualnie uszczelki do niego. Mozna kupic chyba w sklepie z czesciami motoryzacyjnymi. Ja jeszcze nie kupowalem :D no a z tylu nie mam tarcz hamulcowych tylko bebny :P
Moze akurat u ciebie cylinderek hamulcowy jest dobry tylko go wyczyscic z rdzy i posmarowc lekko. Zobacz w jakim jest stanie potem dopiero kup nowy.

Mariuszeekk a nie mogles tych 3 postow napisac w jednym wystarczy kliknac Edit i mozesz dopisac sobie co chcesz :P :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2004 08:27:16 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Czy po tej operacji trzeba odpowietrzyć cały układ hamulcowy czy wystarczy tylko odpowietrzyć naprawianą centralkę?

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2004 08:50:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Odpowietrz sobie tylko ten reperowany zacisk.
Pamiętaj by na czas naprawy jakoś zabezpieczyć wężyk, by płyn nie wyciekał.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2004 12:20:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Maridk napisał(a):
Czy po tej operacji trzeba odpowietrzyć cały układ hamulcowy czy wystarczy tylko odpowietrzyć naprawianą centralkę?


Odpowietrzanie ukladu jest potrzebne w przypadku rozkrecenia przewodow lub w przypadku zapowietrzenia ukladu hamulcowego. Przed odpowietrzaniem nalezy dokladnie oczyscic zlacza przewodow i zawory odpowietrzajace. W przypadku odlaczenia od instalacji hamulcowej pojedynczego rozpieracza lub zacisku odpowietrzanie mozna ograniczyc do obwodu, w ktorym odlaczony zacisk sie znajduje.
Jezeli jest odpowietrzany caly uklad, nalezy zachowac zalecana przez producenta kolejnosc odpowietrzania: kolo tylne prawe, kolo tylne lewe, kolo przednie prawe i kolo przednie lewe.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: