Zaciski hamulcowe z tylu nazywaja sie TEVES.
kupujac zestaw naprawczy, nalezy podac model samochodu, poniewaz cylinderki hamulcowe moga miec rozne srednice. Uklady hamulcowe z korektorem sil hamowania maja cylindry o wiekszej srednicy niz uklady korektora.
Wykrecamy caly zacisk hamulcowy i kladziemy na stole warsztatowym najlepiej oprzec o klocek drewniany i wydmuchac sprezonym powietrzem tloczek z cylindra. Usunac wkretakiem uszczelnienie rowka w cylindrze. wymienic na nowe wszystkie czesci znajdujace sie w zestawie naprawczym. wlozyc wkretak w gwintowany otwor w zacisku i wkrecac gwintowana wkladke. Osadzic oslone przeciwpylowa wkretakiem w rowku w cylindrze ha,mulcowym, po czym wsuwac tloczek z oslona do cylindra, az do oparcia sie o gwintowana wkladke. Wcisnac calkowicie prasa srubowa tloczek. Nalezy zwracac uwage, aby podczas wciskania nie przekrecic tloczka pod katem. W przypadku ninewlasciwego zamontowania tloczka moga sie pojawic trudnosci w samoregulacji luzu klockow. Jest jeszcze inny rodzaj hamulcow tzn inna firma a nazywa sie ona GIRLING. Opis powyzej odnosi sie do hamulcow TEVES.
Zaciski hamulcowe przewaznie koroduja, wystarczy jednak je oczyscic papierem sciernym i lekko przesmarowac, a beda potem dzialac. Co innego jak sa juz zuzyte, wtedy wymienia sie je kupujac zestaw naprawczy.
