.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 21:23:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co to może klekotać z rana ? - 1.9 TDI
PostNapisane: 08.lis.2004 14:58:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Rano jak odpalam (czasami jak postoi dłużej - z 5-6- godz.) to z pod pokrywy przedniej maski dochodzi takie metaliczne klekotania (jakby ktoś niekulturalnie ;) mieszał łyżeczką herbatę). Wcześniej jak miałem VW Polo (96r.) miałem berdzo podobnie i był to napinacz paska alternatora. Co wam przychodzi jeszcze na myśl. Po przejechaniu jakiś 2-3 km klekotanie ustaje.

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 15:05:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
hmm a przypadkiem cecha diesli nie jest to ze klekocza ?

szczjak sa zimne ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 15:06:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
jmm napisał(a):
hmm a przypadkiem cecha diesli nie jest to ze klekocza ?

szczjak sa zimne ;)

cechą, ale takie klekotanie które występuje u mnie właśnie po tych 2-3 km. wcześniejsze klekotanie to takie jakby inne ;)

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co to może klekotać z rana ? - 1.9 TDI
PostNapisane: 08.lis.2004 15:12:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Deny napisał(a):
Rano jak odpalam (czasami jak postoi dłużej - z 5-6- godz.) to z pod pokrywy przedniej maski dochodzi takie metaliczne klekotania (jakby ktoś niekulturalnie ;) mieszał łyżeczką herbatę). Wcześniej jak miałem VW Polo (96r.) miałem berdzo podobnie i był to napinacz paska alternatora. Co wam przychodzi jeszcze na myśl. Po przejechaniu jakiś 2-3 km klekotanie ustaje.


Może któraś rolka alternatora albo napinacz siada. U mnie też terkotało ale w całym przedziale temperatur, zmieniłem i cisza.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 16:58:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 20:32:56
Posty: 231
Lokalizacja: Góry Sowie
a u mnie taki odgłos dawała pompa wodna przed wymianą ;)

_________________
Audi80^1,9TDI^1Z^ABS^Alu^Elektr^Czarna^94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co to może klekotać z rana ? - 1.9 TDI
PostNapisane: 08.lis.2004 19:54:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
baskecior napisał(a):

Może któraś rolka alternatora albo napinacz siada. U mnie też terkotało ale w całym przedziale temperatur, zmieniłem i cisza.


a jak stwierdzić która to :?:

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 21:22:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Deny wedlug mnie to zawory tak klekotaja. Silnik jeszcze zimny jest, a olej nie rozszedl sie dobrze po silniku i dlatego taki metaliczny odglos dochodzi. Poteguje sie razem z klekotaniem wtrysku bo to TDI zreszta jest. Tutaj kultura pracy silnika nie jest najlepsza :/ Skoro piszesz ze po 2-3 km przechodzi to jest OK. Tak wlasnie sie dzieje. Jezeli objaw bylby dluzej to wtedy cos byloby z rolka napinacza paska rozrzadu lub alternatora. Sprawdz sobie poziom oleju jeszcze, bo powinien byc w polowie pola pomiaru na bagnecie, a nie na poziomie Min. :peace: ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 23:02:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
KORU napisał(a):
Deny wedlug mnie to zawory tak klekotaja. Silnik jeszcze zimny jest, a olej nie rozszedl sie dobrze po silniku i dlatego taki metaliczny odglos dochodzi. Poteguje sie razem z klekotaniem wtrysku bo to TDI zreszta jest. Tutaj kultura pracy silnika nie jest najlepsza :/ Skoro piszesz ze po 2-3 km przechodzi to jest OK. Tak wlasnie sie dzieje. Jezeli objaw bylby dluzej to wtedy cos byloby z rolka napinacza paska rozrzadu lub alternatora. Sprawdz sobie poziom oleju jeszcze, bo powinien byc w polowie pola pomiaru na bagnecie, a nie na poziomie Min. :peace: ;)


poziom oleju jest między środkiem a maxem. Czyli mówisz że to norma ? a może te zawory do wymiany / regeneracji ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 23:21:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Uciśnij mocno przewód wyjściowy z turbo - jak dzwięki zanikną to już wiesz,
przynajmniej ja tak mam :zly:

:peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 23:28:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
wg mnie slychac popychacze i albo nadaja sie one do wymiany albo stary olej i przepracowany - u mnie to byl objaw szklanek - po wymianie stukanie ustapilo

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 08:40:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Bilu napisał(a):
wg mnie slychac popychacze i albo nadaja sie one do wymiany albo stary olej i przepracowany - u mnie to byl objaw szklanek - po wymianie stukanie ustapilo


też mi tak mechanior mówił że to popychacze. Te szklanki to właśnie popychacze ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 09:40:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Deny napisał(a):
Bilu napisał(a):
wg mnie slychac popychacze i albo nadaja sie one do wymiany albo stary olej i przepracowany - u mnie to byl objaw szklanek - po wymianie stukanie ustapilo


też mi tak mechanior mówił że to popychacze. Te szklanki to właśnie popychacze ?

tak. ich stukanie po odpaleniu na zimnym motorku to norma ale tylko przez kilka sekund - pozniej nie powinno byc ich slychac.
po wymianie musza sie one odpowietrzyc i ulozyc wiec nie oczekuj ze klekotanie zniknie tuz po odpaleniu.
przy okazji wymiany popychaczy wymien tez uszczelke pod klawiatura.
sprawdz koniecznie czy pokrywa jest idealnie prosta i dokrec ja pozniej z odpowiednia sila.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co to może klekotać z rana ? - 1.9 TDI
PostNapisane: 09.lis.2004 10:07:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Deny napisał(a):
baskecior napisał(a):

Może któraś rolka alternatora albo napinacz siada. U mnie też terkotało ale w całym przedziale temperatur, zmieniłem i cisza.


a jak stwierdzić która to :?:


Sam nie sprawdzałem, sprawdził mi mój mechanik. :)
Stwierdził że do wymiany i paszła. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 15:51:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Bilu napisał(a):
Deny napisał(a):
Bilu napisał(a):
wg mnie slychac popychacze i albo nadaja sie one do wymiany albo stary olej i przepracowany - u mnie to byl objaw szklanek - po wymianie stukanie ustapilo


też mi tak mechanior mówił że to popychacze. Te szklanki to właśnie popychacze ?

tak. ich stukanie po odpaleniu na zimnym motorku to norma ale tylko przez kilka sekund - pozniej nie powinno byc ich slychac.
po wymianie musza sie one odpowietrzyc i ulozyc wiec nie oczekuj ze klekotanie zniknie tuz po odpaleniu.
przy okazji wymiany popychaczy wymien tez uszczelke pod klawiatura.
sprawdz koniecznie czy pokrywa jest idealnie prosta i dokrec ja pozniej z odpowiednia sila.


droga to impreza ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 20:25:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.paź.2004 19:21:12
Posty: 220
Lokalizacja: Wrocław
Bilu dobrze prawi :)

Jak sie dowaidywalem ile u mnie to raczej nie drogo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 21:19:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Jak jutro rano bedzie ci klekotac to nacisnij kilka razy na pedał chamulca. Jak klekotanie po tym zabiegu ustanie, to daj znać. Powiem ci co sie sypie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: