.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 23:22:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zmiana ciśnienia doładowania KE-Jetronic
PostNapisane: 16.lis.2004 10:23:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2003 16:20:02
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Jak regulować ciśnienie doładowania jeśli motor ma założony KE-Jetronic?

Normalnie zaworkiem MBC się chyba nie da, bo układ musi być szczelny. Czyli co, sprężyny trzeba wymieniać w wastegate czy może znacie jakiś patent pozwalający na płynną regulację?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 10:47:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
KE-Jetronic ? No to reguluje raz że sprężynka we WG albo śrubką we WG, ale także reguluje komputer poprzez zaworek odpowiedni. Jaki to silnik?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 10:52:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2003 16:20:02
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Leo napisał(a):
KE-Jetronic ? No to reguluje raz że sprężynka we WG albo śrubką we WG


Aha czyli śrubka jest w WG. No to fajowo. Czyli sprężynę wymieniam dopiero jak się regulacja skończy na śrubce? :D

Leo napisał(a):
Jaki to silnik?


Zdążyłem zapomnieć, kupiłem go pół roku temu :): Ale zapowiadane opady śniegu nawołują do uruchomienia Monstrum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 13:22:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jetroniki stosowane w silnikach 10v turbo mają TROCHE zapasu wydajności. Np wtrysk stosowany w silniku mc na luzaku pociagnie 200 KM bo jest stosowany w silnikach 1b i 2b. Jak zwiekszysz sobie cisnienie doladowania, sprezynka + ew zmiana sterowania, + usuniecie zabezpieczenia w postaci odcinania pompki paliwa przy doladowaniu powyzej 0,6 bar (dla mc) , to dawka paliwa automatycznie sie zwiekszy (przeplywomierz...). Szacuje ze jakies 250km da sie wycisnąć z silnika MC na oryginalnym wtrysku, ale to juz intercooler trzeba by z 20vt wstawić i byc moze wydech przerobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 13:33:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2003 16:20:02
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Lukasik napisał(a):
jetroniki stosowane w silnikach 10v turbo mają TROCHE zapasu wydajności. Np wtrysk stosowany w silniku mc na luzaku pociagnie 200 KM bo jest stosowany w silnikach 1b i 2b. Jak zwiekszysz sobie cisnienie doladowania, sprezynka + ew zmiana sterowania, + usuniecie zabezpieczenia w postaci odcinania pompki paliwa przy doladowaniu powyzej 0,6 bar (dla mc) , to dawka paliwa automatycznie sie zwiekszy (przeplywomierz...). Szacuje ze jakies 250km da sie wycisnąć z silnika MC na oryginalnym wtrysku, ale to juz intercooler trzeba by z 20vt wstawić i byc moze wydech przerobić.


Mam turbinę i intercooler z 20V i przelotowy wydech. Zadowala mnie 200 koni bo chcę do mety dojeżdżać a nie zastanawiać się czy mi tłoki spłyną dziś czy jutro

Rozwiń temat tego odcinania pompki paliwa, jak to działa i jak odłączyć

Edit: albo nie rozwijaj bo przecież pompkę mam puszczoną na osobnym kablach więc nie ma za bardzo możliwości żeby coś ją odcięło :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 14:34:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jaki silnik, oznaczenie silnika?

Jaki komputer sterujący?

Czujniki spalania stukowego podlącz, zeby nic nie "stukało", jest to istotne jak zwiekszysz cisnienie doladowania. :D.

Jesli to samochodzik do rajdow to bedzie mozna troche osprzetu niepotrzebnego wyjąć (zawsze to mniej kabelkow i mniej rzeczy do popsucia): regulacje wolnych obrotow (ustawic na sztywno ze 2000-3000 tys), zawor do odcinania paliwa przy chamowaniu silnikiem.
Zostawic sonde lambada.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 14:42:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2003 16:20:02
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Lukasik napisał(a):
jaki silnik, oznaczenie silnika?

Jaki komputer sterujący?

Czujniki spalania stukowego podlącz, zeby nic nie "stukało", jest to istotne jak zwiekszysz cisnienie doladowania. :D.

Jesli to samochodzik do rajdow to bedzie mozna troche osprzetu niepotrzebnego wyjąć (zawsze to mniej kabelkow i mniej rzeczy do popsucia): regulacje wolnych obrotow (ustawic na sztywno ze 2000-3000 tys), zawor do odcinania paliwa przy chamowaniu silnikiem.
Zostawic sonde lambada.


Dzisiaj wieczorem planujemy pierwsze próby odpalania tego także dam znać jak wrócę od mechaniora

Dzięki za info

_________________
Obrazek
>>>> Sprzedam Volvo V40 '99 lub zamienię na mniejszy <<<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 23:30:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2003 16:20:02
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
No więc komputer to MAC 11C. Jak z wykrywaniem przeładowania w tym komputerze - będzie robił problemy?

Nie mogę znaleźć żadnej regulacji na Wastegate, gdzie ta śrubka powinna być mniej więcej. Czy on aby nie jest regulowany elektronicznie

_________________
Obrazek
>>>> Sprzedam Volvo V40 '99 lub zamienię na mniejszy <<<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2004 00:16:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Uściślijmy, masz zewnętrzny WG , taki jak w innych modelach?
Więc śrubka powinna być na samej górze, z tym, że czasem jest zaślepiona. Najłatwiej wymień na WG z 20VT, on ma standardowo regulowaną śrubkę.

Poza tym, oczywiście, elektronika steruje doładowaniem poprzez zaworek pneumatyczny, ale nie jestem pewien jak jest u Ciebie... trzeba zajrzeć do ETKI i zobaczyć połącznenia.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2004 10:02:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Zeby podregulować waste gate, trzeba zdjąć pokrywke (6 nakretek 8mm). Tam jest w pokrywce imbus do korekcji, zalany klejem. Ja bym na początek podlozyl na dół i na góre spręzynki w wg podkladki ze 2mm.

Mac 11 koryguje cisnienie doladowania poprzez zaworek podlaczony rurką na gorną strone membranki wg. Jesli chce dodac cisnienia to podaje na gorna strone membranki cisnienie zza turbiny zeby przytrzymac zawor waste gate przez chwilke jeszcze zamknięty. Ale jest taki motyw ze na standardowym komputerku to cisnienie nie przekroczy ci 0,42 bara, bo jest tak zaprogramowany. Jak wcisniesz pedal gazu do oporu to przez 15 sekund masz tzw overboost, wtedy cisnienie bedzie dobijać 0,42 , w innym wypadku bedzie jakies 0,2-0,3.

Mozesz sprobować zrobić patent. Odkręć imbus w waste gate i daj podkladki, tak zeby natęzyć spręzynkę (dobrze jak zapamietasz ustawienie firmowe imbusa). Gorną stronę membranki waste gate pozostaw "w powietrzu". W ten sposob byc moze uda ci sie dobijać cisnieniem do 0,6 , bez korekcji ze strony mac11.

P.S. na ftp. jest dokladny opis dzialania silnika MC wraz ze schematem polaczen wg itp.

P.S.2 jak to bedzie dzialac to podam ci inny patent, na blokowanie turbiny, wtedy odlecisz w kosmos :) ale to trzeba bedzie ostroznie, mozna zrobic pod jakimś guziczkiem, na specjalne okazje.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: